Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A5 |
La modelització dels sistemes amb reacció química. |
A7 |
El disseny i l’ús de les eines fonamentals de control de processos. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Calcular, amb correcció, l’error comès en l’avaluació de qualsevol expressió. |
A3
|
B1 B3 B15
|
C5
|
Calcular les solucions d’una equació no lineal. |
A1 A3 A5
|
B2 B11 B13 B16
|
C5
|
Calcular les interpolacions polinòmiques i les aproximacions de funcions. |
A3 A7
|
B2 B4 B12
|
C1
|
Emprar correctament les fórmules de derivació i integració numèrica, en funció de la precissió desitjada. |
A3 A7
|
B5 B6 B7 B8
|
|
Diferenciar en quins avantatges proporcionen el diversos mètodes de resolució de sistemes lineals. |
A3
|
B9 B10 B11 B14
|
C3
|
Emprar correctament els mètodes d’integració d’equacions diferencials. |
A3
|
B5 B7 B19
|
C1
|
Tema |
Subtema |
1.INTRODUCCIÓ AL CÀLCUL NUMÈRIC. |
Nocions de programació en FORTRAN/EXCEL. Representació numèrica. Errors: conceptes generals i propagació.
|
2.RESOLUCIÓ D'EQUACIONS NO LINEALS. |
Mètode de la bisecció. Mètodes de Taylor. Mètodes d'interpolació. Mètodes de punt fix. Equacions polinòmiques.
|
3.INTERPOLACIÓ I APROXIMACIÓ DE FUNCIONS. |
Diferències entre ambdós conceptes. Interpolació deTaylor. Interpolació polinòmica. Interpolació per 'splines' cúbics. Aproximació mitjançant polinomis ortogonals. Aproximació trigonomètrica.
|
4.DERIVACIÓ I INTEGRACIÓ NUMÈRIQUES. |
Derivades primeres i d'ordre superior: fórmules de derivació. Valor òptim del pas de discretització. Extrapolació de Richardson. Fórmules de quadratura de Newton-Côtes. Fórmules compostes de quadratura. Integració de Romberg.
|
5.SISTEMES D'EQUACIONS LINEALS. |
Mètode d'eliminació de Gauss i estratègies de pivotatge. Mètodes de factorització directe. Mètodes iteratius.
|
6.EQUACIONS DIFERENCIALS. |
Resolució numèrica del problema del valor inicial, problemes de contorn. Equacions en derivades parcials. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
19 |
38 |
57 |
Avantprojecte |
|
8 |
16 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
14 |
21 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Coneixements previs. |
Sessió Magistral |
Exposicions de teoria |
Avantprojecte |
Ralització d'objectius. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de problemes |
|
Atenció personalitzada |
Proves objectives de tipus test |
|
Descripció |
Resolució de dubtes que sorgeixin durant el curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment. |
15% |
Proves objectives de tipus test |
Prova final |
50% |
Altres |
Pràctica. Individual. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
AUBANELL, A. (et al.), Eines bàsiques de càlcul numèric, Manuals de la UAB,
J. Douglas Faires, R. Burden, Métodos Numéricos, Ed Thomson,
|
|
Complementària |
KINCAID, D. (et al.), Análisis numérico, Ed. Addison-Wesley,
GRAU, M. (et al.), Càlcul numèric, Edicions UPC,
, Internet, ,
CHAPRA, S. C. (et. al.), Métodos numéricos para ingenieros, Ed. McGraw-Hill,
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Càlcul i àlgebra. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|