Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
La realització d’estudis i d’assessorament relatiu a la funcionalitat d’instal•lacions industrials que involucrin processos químics, fisicoquímics i de bioenginyeria i altres relacionats |
|
AC6 |
La preparació de propostes de recerca aplicada, la realització de recerques bibliogràfiques aprofundides, la realització d’experimentació i l’elaboració de conclusions i preparació d’informes |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
L’aplicació de conceptes de termodinàmica avançada processos industrials o naturals |
|
AP3 |
La modelització avançada matemàtica i numèrica de processos industrials o naturals i la de propietats de productes i substàncies |
|
AP4 |
La modelització de sistemes complexos amb reacció química, incloent sistemes catalítics heterogenis i homogenis |
|
Recerca |
|
AR1 |
La concepció, planificació, execució i direcció de projectes de R+D |
|
AR2 |
L’excel•lència en l’estudi i coneixement de l’àmbit de recerca escollit |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats |
|
AR6 |
L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC12 |
Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
Be able to enumerate the different typical applications of polymers in the actual world.
|
AC6 AR2 AR3
|
BC5 BC6 BC7 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3
|
Identify the different transition temperatures in solid polymers and its relationship with the microscopic structure. |
AC3 AC6 AP2 AP4 AR1 AR2 AR3 AR6
|
BC2 BC4 BC5 BC6 BC7 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
Predict the thermodynamic behaviour of polymer solutions, evaluate the Flory-Huggins parameter for couples solvent-polymers, polymer solubility, and the swelling ratio in gels. |
AC3 AC6 AP2 AP4 AR2 AR3 AR6
|
BC2 BC4 BC5 BC6 BC7 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
Evaluate the dynamic response for the different models for the viscoelasticity of solids and liquid, and explain the physical meaning. |
AC3 AC6 AP3 AP4 AR2 AR3 AR6
|
BC2 BC4 BC5 BC6 BC7 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
To establish the different components of the stress tensor for the different elementary flow geometries. To apply simple constitutive equations to evaluate the relationship between the flow and the pressure drop. |
AC3 AC6 AP3 AP4 AR2 AR3 AR6
|
BC2 BC4 BC5 BC6 BC7 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
1.Introduction |
1.1 What are the polymers?
1.2 Typical applications of polymers
1.3 Brief history of polymers
1.4 Polymer-based industries
1.5 Polymer Science
|
2.Morphology |
2.1 Bonds and forces
2.2 Individual molecules
2.3 Networks of molecules
2.4 Cohesive energy density
2.5 Physical states
2.6 Transition temperatures
2.7 Plasticization
2.8 Crystallisation
2.9 Structure-properties relation
|
3. Thermodynamics |
3.1 Introduction
3.2 The Flory-Huggins theory
3.3 Swell of a chain by solvent
3.4 Solubility
3.5 Phase equilibria
|
4. Elasticity and viscoelasticity |
4.1 Mechanical behaviour of polymeric materials
4.2 Rubber elasticity
4.2 Viscous solids and elastic liquids: viscoelasticity
|
5. Rheology of polymeric liquids |
5.1 Characteristics of non-Newtonian flow
5.2 Dependence of the viscosity with the shear rate
5.3 Dependence of the viscosity with Mw
5.4 Dependence of the viscosity with temperature: Arrhenius and dimensional analysis
5.5 Normal stresses
|
6. Miscellaneous topics |
Different aspects interesting for the students will be analysed |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
39 |
58.5 |
97.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13.5 |
20.25 |
33.75 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
The objective and the contents of the course, as well as the methodology are explained |
Sessió Magistral |
The professor will discuss in class the contents of the subject, making use of informatic material |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercices are solved and discussed in class among the students and the professor. |
|
Descripció |
Personal attention to the students will be given at the alloted time |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. |
25% |
Proves pràctiques |
A written exam will be proposed where short conceptual questions are combined with proposed exercises. |
75% |
Altres |
Homework, if addressed, may also be considered inside the 15% of the mark obtained in class. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
F. RODRÍGUEZ, TAYLOR AND FRANCIS, PRINCIPLES OF POLYMER SYSTEMS, , 1996
|
|
Complementària |
J.R. FRIED, POLYMER SCIENCE AND TECHNOLOGY, PRENTICE HALL, 1995
, Internet, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Fonaments d’Enginyeria Química, Química Física, Termodinàmica Tècnica, Fenòmens de Transport, Mecànica de Fluids, Cinètica Química i Mètodes Numèrics. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|