Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Conèixer tècniques de direcció i gestió dels diferents tipus d’entitats turístiques |
| A20 |
Comprendre conceptes i coneixements bàsics en l’àmbit de les ciències socials i jurídiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix els principals esquemes organitzatius interns i externs de l’empresa
Comprèn el concepte de competitivitat i les seves interrelacions amb l’estratègia i l’estructura i el govern de l’empresa
Distingeix els nivells estratègic, tàctic i operatiu en el procés de presa de decisions de les operacions
| | A20 |
Coneix l’empresa com a una realitat econòmica i les interaccions amb el seu entorn
Comprèn el concepte de qualitat total, qualitat global, costos de la qualitat i alguns sistemes d'assegurament de la qualitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1 EMPRESA I EMPRESARI |
1.1. L’empresa i el sistema econòmic
1.2. Funcions de l’empresa com a agent econòmic
1.3. Introducció conceptual a l’empresa: organització i sistema
1.4. Classes d’empreses
1.5. La figura de l’empresari i de l'emprenedor: la creació d'empreses
|
Tema 2 L'ENTORN EMPRESARIAL |
2.1. Concepte i naturalesa de l'entorn
2.2. Factors de l’entorn i efectes sobre l’empresa
2.3. La resposta de l’empresa a l’entorn: La direcció estratègica
2.4. Els grups d’interès a l’empresa
2.5. La responsabilitat social de l’empresa |
Tema 3 LA COMPETITIVITAT EMPRESARIAL |
3.1. Concepte de competitivitat
3.2. Anàlisi de la competitivitat empresarial: forces competitives en els sectors industrials
3.3. Recursos i capacitats de l’empresa
3.4. Desenvolupament empresarial
|
T4. ORGANITZACIÓ I ADMINISTRACIÓ D'EMPRESES TURÍSTIQUES |
4.1 L’organització interna: jerarquia i cooperació
4.2 La racionalitat administrativa: Inèrcia organitzativa
4.3 L’organització de grups d’empreses turístiques
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Treballs |
|
2 |
20 |
22 |
Sessió Magistral |
|
32 |
0 |
32 |
Estudis previs |
|
4 |
50 |
54 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
12 |
0 |
12 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
0 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
4 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori... per part de l'alumne. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral dels treballs de grup |
Descripció |
Durant la realització de les pràctiques proposades l'alumnat tindrà les oportunes tutoritzacions per part del professor, tant a l'aula com fora de l'aula. Les hores de tutoria al despatx del professor es comunicaran als alumnes a l'inici del curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Durant el curs, es proposaran 3 activitats: resolució d'exercicis i casos, cerca i anàlisi d'informació relacionada amb la matèria, comentari d'articles, etc. Es fixarà un termini màxim de lliurament per a cada activitat d'una o dues setmanes, i es realitzaran en equip.
|
30% (25% alumne, 25% equip, 50% treball)
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Durant el curs els estudiants hauran de realitzar tot un seguit d'activitats: exercicis, comentaris de lectures i casos, debats, proves, etc. El professor determinarà si la realització és individual o en grup. La qualificació final s’obtindrà determinant la mitjana de les puntuacions obtingudes a totes les activitats proposades. Les activitats no realitzades es contabilitzaràn amb un cero.
|
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà un examen final tipus test amb preguntes teòriques i pràctiques.
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
http://www.alimartet.es, Alimarket, ,
Bueno Campos, E, Curso básico de Economía de la empresa:un enfoque de organización, Pirámide. Madrid, 2005
Hitt, M. A.; Black, J. S; Porter L. W., Administración, Pearson, Prentice-Hall, 2006
martin Rojo, I, Dirección y Gestión de Empresas del Sector Turístico, Pirámide. Madrid, 2004
Martorell Cunill, O, Cadenas Hoteleras. Análisis de las top 10, Ariel Turismo, Barcelona, 2002
Porter, M. E, Ser competitivos, Deusto.Bilbao, 2002
|
|
Complementària |
Arruñada. B, Economía de la empresa:Un enfoque contractual, Ariel, Barcelona, 1990
Gallo, M. A., Amat, J. M, Los secretos de las empresas familiares centenarias, Deusto. Barcelona, 2003
Pellejero, Martin. C, La empresa pública en el sector turístico español, Papers de Turisme, nº22, pp 6-45, 1997
Grant, M., Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones, Civitas, Madrid, 2002
Martín Rojo, I, Crecimiento e internacionalización de la Empresa Turística, Boletín Económico d. Ministerio de Administración y Haciendael ICE, nº 2685, pp 19-25 de marzo, 1999
Putterman, L (ed), La naturaleza económica de la empresa, Alianza, Madrid, 1994
Perez, Lopez, J. A, Fundamentos de la dirección de empresas, Rialp madrid (5ª edición), 2002
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|