DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) HABILITATS PROFESSIONALS I CIENTÍFIQUES Codi 21204007
Ensenyament
Grau de Turisme (2009)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Unitat Predepartamental de Geografia
Coordinador/a
ANTON CLAVÉ, SALVADOR
BEAS SECALL, LORENA
Adreça electrònica salvador.anton@urv.cat
sebastian.cano@urv.cat
eugenia.altaba@urv.cat
mariatatiana.gorjup@urv.cat
lorena.beas@urv.cat
Professors/es
ANTON CLAVÉ, SALVADOR
CANO BERLANGA, SEBASTIÁN
ALTABA DOLZ, EUGENIA
GORJUP -, MARIA TATIANA
BEAS SECALL, LORENA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A18 Convertir un problema empíric en un objecte d’investigació i elaborar conclusions
 A21 Aplicar tècniques i mètodes bàsics en l’àmbit de les ciències socials i jurídiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A18 Planteja objectius i hipòtesis de treball
Prioritza les necessitats d'anàlisi i de desenvolupament
Identifica fonts d'informació rellevants per a la resolució d'un problema
Organitza tasques orientades a l'execució d'una activitat
 A21 Gestiona bases de dades
Resol de manera adequada la síntesi de resultats a través de gràfics, mapes i taules
Diferencia formats específics de presentació de resultats
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C5 Mostrar respecte pels drets fonamentals i d’igualtat entre homes i dones

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1- PRESENTAR INFORMES , ASSAIGS I TREBALLS 1.1 Elaboració d'un treball: tipus de treballs, definició de la temàtica i procés d'escriptura.
1.2 Parts d'un treball: coberta, introducció, índex, cos del treball, bibliografia, annexos, altres.
1.3 Exposició oral: habilitats, preparació, tècniques de presentació, elements de suport.
1.4 Redacció de textos: normes de redacció, principis d'estil, altres textos.
TEMA 2. TÈCNIQUES D’APRENENTATGE I ORGANITZACIÓ DEL TEMPS 2.1. Tècniques d'estudi: atenció, recursos, estratègies, preparació de materials, autoavaluació
2.2. Planificació de tasques: organització, programació, recursos, treball en equip
TEMA 3. IDENTIFICAR I GESTIONAR FONTS D’INFORMACIÓ 3.1 Repositiris de documentació: catàlegs, bases de dades especialitzades, fonts estadístiques. El paper d'Internet.
3.2 Gestió de les fonts d'informació: identificació, selecció, extracció d'informació, paraules clau, construcció de fitxes.
TEMA 4: DESENVOLUPAR COMPETÈNCIES PROFESSIONALS 4.1. Rigor i ètica en el món acadèmic i professional: El mètode científic: breu introducció,El procés de pensament, La creativitat i la lògica, Originalitat contra plagi
4.2. El treball en equip: Definició de grup i d’equip, El perquè del treball en equip, La sinergia en els equips de treball, El conflicte en els equips de treball, La confiança en els equips de treball, La responsabilitat personal
4.3. Principis de responsabilitat personal
4.4. Accés a l’activitat professional: El currículum vital, Cerca activa de treball, Entrevistes de treball, Altres proves en la selecció de personal

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A21
1 0 1
Sessió Magistral
A18
A21
C3
23 23 46
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A18
A21
B1
C3
C5
12 36 48
Resolució de problemes, exercicis
A18
A21
C3
12 42 54
Atenció personalitzada
B1
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura per part del professor coordinador
Sessió Magistral Presentació per part del professor dels continguts referits a cada tema
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Presentació per part del professor de la pràctica a realitzar referida a cada tema i explicació d'un exemple
Resolució de problemes, exercicis Elaboració fora de l'aula d'exercicis referits a cada pràctica

Atenció personalitzada
Descripció
Sessions personalitzade posteriors al temps de presència de l'alumne a l'aula

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A18
A21
B1
C3
C5
Lliurament dels exercicis un cop finalitzada la sessió pràctica a l'aula 50%
Resolució de problemes, exercicis
A18
A21
C3
Lliurament dels exercicis una setmana després d'haver-se presentat a l'aula 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica BOEGLIN, M., Leer y redactar en al universidad, Eduforma, 2007 Sevilla
COROMINA, E., El treball de recerca:procés d'elaboració, memòria escrita, exposició oral i recursos, Eumo Editorial, 2006 Vic
COMES, P. , Guía para la redacción y presentación de trabajos científicos, informes técnicos y tesinas , Oikos-tau, 1971 Barcelona
SÁNCHEZ, J., Fundamentos de trabajo en equipo, McGraw-Hill, 2006 Madrid
EYSSAUTIER. M, Metodología de la investigación. Desarrollo de la inteligencia., ECAFSA, 2002 México
COBO, J.M., Ética profesional en ciencias humanas y sociales. , Huerga y Fierro, 2001 Madrid
ALCALÁ, M.A, La entrevista de selección. Manual para el entrevistador y el entrevistado , CiE, DOSSAT, 2001 Madrid
PUCHOL, l., El libro de la entrevista de trabajo. Cómo superar las entrevistas y conseguir el trabajo que deseas , Díaz de Santos, , 2006 Madrid
GARCÍA CARBONELL, R., Aprender a aprender : nuevo método de motivación, estudio,, EDAF, 2006 Madrid
DELVAL, J. , Aprender a aprender, Alhambra, 1991 1992 Madrid
HERNÁNDEZ PINA, F., Aprender a aprender: técnicas de estudio, Océano, 2004 Barcelona

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent