Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A18 |
Convertir un problema empíric en un objecte d’investigació i elaborar conclusions |
| A21 |
Aplicar tècniques i mètodes bàsics en l’àmbit de les ciències socials i jurídiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A18 |
Planteja objectius i hipòtesis de treball
Prioritza les necessitats d'anàlisi i de desenvolupament
Identifica fonts d'informació rellevants per a la resolució d'un problema
Organitza tasques orientades a l'execució d'una activitat
| | A21 |
Gestiona bases de dades
Resol de manera adequada la síntesi de resultats a través de gràfics, mapes i taules
Diferencia formats específics de presentació de resultats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C5 |
Mostrar respecte pels drets fonamentals i d’igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1- PRESENTAR INFORMES , ASSAIGS I TREBALLS |
1.1 Elaboració d'un treball: tipus de treballs, definició de la temàtica i procés d'escriptura.
1.2 Parts d'un treball: coberta, introducció, índex, cos del treball, bibliografia, annexos, altres.
1.3 Exposició oral: habilitats, preparació, tècniques de presentació, elements de suport.
1.4 Redacció de textos: normes de redacció, principis d'estil, altres textos. |
TEMA 2. TÈCNIQUES D’APRENENTATGE I ORGANITZACIÓ DEL TEMPS |
2.1. Tècniques d'estudi: atenció, recursos, estratègies, preparació de materials, autoavaluació
2.2. Planificació de tasques: organització, programació, recursos, treball en equip |
TEMA 3. IDENTIFICAR I GESTIONAR FONTS D’INFORMACIÓ |
3.1 Repositiris de documentació: catàlegs, bases de dades especialitzades, fonts estadístiques. El paper d'Internet.
3.2 Gestió de les fonts d'informació: identificació, selecció, extracció d'informació, paraules clau, construcció de fitxes. |
TEMA 4: DESENVOLUPAR COMPETÈNCIES PROFESSIONALS |
4.1. Rigor i ètica en el món acadèmic i professional: El mètode científic: breu introducció,El procés de pensament, La creativitat i la lògica, Originalitat contra plagi
4.2. El treball en equip: Definició de grup i d’equip, El perquè del treball en equip, La sinergia en els equips de treball, El conflicte en els equips de treball, La confiança en els equips de treball, La responsabilitat personal
4.3. Principis de responsabilitat personal
4.4. Accés a l’activitat professional: El currículum vital, Cerca activa de treball, Entrevistes de treball, Altres proves en la selecció de personal
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
23 |
23 |
46 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
36 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
42 |
54 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura per part del professor coordinador |
Sessió Magistral |
Presentació per part del professor dels continguts referits a cada tema |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentació per part del professor de la pràctica a realitzar referida a cada tema i explicació d'un exemple |
Resolució de problemes, exercicis |
Elaboració fora de l'aula d'exercicis referits a cada pràctica |
Descripció |
Sessions personalitzade posteriors al temps de presència de l'alumne a l'aula |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Lliurament dels exercicis un cop finalitzada la sessió pràctica a l'aula |
50% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Lliurament dels exercicis una setmana després d'haver-se presentat a l'aula |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
BOEGLIN, M., Leer y redactar en al universidad, Eduforma, 2007 Sevilla
COROMINA, E., El treball de recerca:procés d'elaboració, memòria escrita, exposició oral i recursos, Eumo Editorial, 2006 Vic
COMES, P. , Guía para la redacción y presentación de trabajos científicos, informes técnicos y tesinas , Oikos-tau, 1971 Barcelona
SÁNCHEZ, J., Fundamentos de trabajo en equipo, McGraw-Hill, 2006 Madrid
EYSSAUTIER. M, Metodología de la investigación. Desarrollo de la inteligencia., ECAFSA, 2002 México
COBO, J.M., Ética profesional en ciencias humanas y sociales. , Huerga y Fierro, 2001 Madrid
ALCALÁ, M.A, La entrevista de selección. Manual para el entrevistador y el entrevistado , CiE, DOSSAT, 2001 Madrid
PUCHOL, l., El libro de la entrevista de trabajo. Cómo superar las entrevistas y conseguir el trabajo que deseas , Díaz de Santos, , 2006 Madrid
GARCÍA CARBONELL, R., Aprender a aprender : nuevo método de motivación, estudio,, EDAF, 2006 Madrid
DELVAL, J. , Aprender a aprender, Alhambra, 1991 1992 Madrid
HERNÁNDEZ PINA, F., Aprender a aprender: técnicas de estudio, Océano, 2004 Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|