DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) EL MEDI SOCIAL I LA SEVA DIDÀCTICA Codi 11111020
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
4.5 3 1.5 Troncal Segon Primer
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
PONS ALTES, JOSEP MARIA
Adreça electrònica josepmaria.pons@urv.cat
Professors/es
PONS ALTES, JOSEP MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura pretén que l'alumne adquireixi pràctica real sobre com i què ensenyar de Ciències Socials a partir de les bases teòriques disciplinars corresponents.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
1.- La conceptualització de les diverses disiplines socials 1.1.- Naturalesa i estructura de la ciència social.
1.2.- Idees fonamentals de les diverses disciplines socials.
2.- Els continguts socials: fets i conceptes, procediments i valors a l'etapa infantil. 2.1.- L'àrea de Descoberta de l'entorn natural i social.
2.2.- Manera de treballar l'àrea en funció del contingut que s'opti.
3.- El tractament d'eixos bàsics d'Història a l'educació Infantil. Les bases del temps. 3.1.- Percepció del temps per part dels alumnes d'educació Infantil.
3.2.- Aspectes a abordar en el tractament del temps amb alumnes d'educació Infantil.
4.-El tractament d'eixos bàsics de Geografia a l'educació Infantil. Les bases de l'espai. 4.1.- Percepció de l'espai per part dels alumnes d'educació Infantil.
4.2.- Aspectes a abordar en el tractament de l'espai amb alumnes d'educació Infantil.
5.- El tractament d'eixos bàsics de Política, Economia, Antropologia i Sociologia a l'educació Infantil. 5.1.- Percepció de la Política, Economia, Antropologia i Sociologia per part dels alumnes d'educació Infantil.
5.2.- Aspectes a abordar en el tractament de les disciplines socials amb alumnes d'educació Infantil.
6.-Pràctiques relacionant les diverses socials amb el currículum. Aplicació pràctica. 6.1.- Relació teoria-pràctica.
6.2.- L'aplicació amb alumnes d'educació Infantil de classes preparades a l'efecte. Anàlisi de les actuacions.

Atenció personalitzada
Descripció
Seguiment durant el curs

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació
Bàsica Throop, Sara, Actividades Preescolares Ciencias Sociales, 1987, CEAC
Gross, Richard E. (et. al), Ciencias Sociales. Programas actualizados de enseñanza, 1983, Limusa
Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya, Currículum Educació Infantil, 1993, Departament d'Ensenyament.
Tavernier, R., La escuela antes de los 6 años, 1987, Martínez Roca

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent