Tema |
Subtema |
-L'àrea d'intercomunicació i llenguatges als dissenys curriculars d'Educació Infantil i d'Educació Primària |
-L'emissor i el receptor: Comprensió i expressió oral al currículum.
-L'emissor i el receptor: Comprensió i expressió escrita al currículum |
-L'expressió escrita i el seu aprenentage. |
-Model de l'expressió escrita. El procés de l'escriptura. Habilitats. Propietats del text escrit.
- Models d'ensenyament de l'expressió escrita. Didàctica del procés i de la tipologia del text escrit. |
- L'ortografia i el seu aprenentage |
- Classificació de les errades ortogràfiques: ortografia natural i ortografia arbitrària.
- Situacions d'ensenyament -aprenentage: ajuts, sistematització, automatització. |
- La comprensió lectora i el seu aprenentage |
-El procés lector: models, estratègies i habilitats necessàries per a la lectura.
-La lectura dirigida a l'aula. Altres activitas lectores. |
- L'expressió i la comprensió orals a l'aula. Els intercanvis verbals. |
-Tècniques d'expressió oral a l'aula.
-Didàctica de la tipologia textual oral |
-La utilització creativa i lúdica de la llengua |
_L'aprofitament del folklore: dramatitzacions, cançons, contes, |
-L'ensenyament de la gramàtica |
-La inducció en la reflexió sobre la llengua. |
Descripció |
Un cop triat el treball a realitzar per un determinat grup, caldrà que aquest s'entrevisti dues vegades amb la professora:
1) Per tal d'obtenir les orientacions necessàries per a
- la realització del treball: objectius específics, metodologia, bibliografia bàsica,
-la presentació i realització de les activitats per part dels companys.
2) Obtenir el "vist i plau" abans de la presentació del tema i realització de les activitats a l'aula.
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Assistència a classe recomanada, donada la importància de les classes pràctiques i per haver-se de confegir una memòria de l'assignatura. |
Bàsica |
Wells, Gordon, Aprender a leer y a escribir, Cuadernos de Pedagogía-Laia, Barcelona
Colomer, T.; Camps, A., Ensenyar a llegir, ensenyar a comprendre, Rosa Sensat-Eds. 62, Barcelona
Cassany, D.; Luna, M; Sanz, )., Ensenyar Llengua, Graó, Barcelona
Solé, Isabel, Estratègies de lectura, Graó, Barcelona
Rodari, Gianni, Gramàtica de la Fantasia, Aliorna, Barcelona
Camps, A.; Milian, M; Bigas, M.; Camps, M., L'ensenyament de l'ortografia, Graó, Barcelona
Solé, Isabel, L'ensenyament de la comprensió lectora, CEAC, Barcelona
Cassany, Daniel, La cuina de l'escriptura, La Nau d' Empúries, Barcelona
Ana Mª Borzone de Manrique, Leer y escribir a los 5, Aiqué, Buenos Aires
|
|
Complementària |
, , ,
Teberosky, Anna, Aprendiendo a escribir, ICE de la UB-Horsori, Barcelona
Tusón, Jesús, El llenguatge i el plaer, Empúries, Barcelona
Monfort, Marc; juárez, A., El niño que habla, CEPE, Madrid
Cor, Mª Pilar, Escriure bé, Edicions 62, Barcelona
García, I. et al., Expresión oral, Alhambra, Madrid
Camps, A., La gramàtica a l'escola bàsica, Barcanova, Barcelona
Coromina, E., Pràctiques d'expressió i de comunicació, EUMO, Vic
Teberosky, Ana, Psicopedagogia del llenguatge escrit, Publicacions de l'IE de l'ajuntament de Barcelona, Barcelona
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|