Objectius |
Competències |
1. Conèixer els principis bàsics, els fonaments teòrics i les potencialitats de les Noves Tecnologies i la seva incidència i aplicació als diferents nivells educatius i àrees curriculars.
|
|
|
|
2. Conèixer les característiques i potencialitats de les diferents tecnologies per tal de poder fer-ne la selecció |
|
|
|
3. Avaluar i desenvolupar les característiques tècniques i les potencialitats didàctiques a l'hota d'adquirir i emprar un mitjà determinat |
|
|
|
4. Dissenyar i desenvolupar l'estratègia didàctica i la selecció i organització de la informació que ha d'ésser enregistrada per cadascun dels mitjans i recursos tecnològics |
|
|
|
5. Desenvolupar una actitud crítica i innovadora davant les noves tecnologies que serveixi per enriquir l'experiècnia i la pràctica educativa |
|
|
|
1. Conèixer els principis bàsics, els fonaments teòrics i les potencialitats de les Noves Tecnologies i la seva incidència i aplicació als diferents nivells educatius i àrees curriculars.
|
|
|
|
2. Conèixer les característiques i potencialitats de les diferents tecnologies per tal de poder fer-ne la selecció |
|
|
|
3. Avaluar i desenvolupar les característiques tècniques i les potencialitats didàctiques a l'hota d'adquirir i emprar un mitjà determinat |
|
|
|
4. Dissenyar i desenvolupar l'estratègia didàctica i la selecció i organització de la informació que ha d'ésser enregistrada per cadascun dels mitjans i recursos tecnològics |
|
|
|
5. Desenvolupar una actitud crítica i innovadora davant les noves tecnologies que serveixi per enriquir l'experiècnia i la pràctica educativa |
|
|
|
Tema |
Subtema |
Internet i les seves aplicacions: visió general, correu electrònic, xat, sistemes multimèdia, videoconferència, news, eines de campus i altres eines |
Pràctiques Mòdul 1. Eines telemàtiques |
2. Internet en Educació: biblioteques virtuals, motors de cerca, eines colaboratives, HTML, webquest i weblog, etc. |
|
3. Formació i tecnologies de la informació: les TIC i la formació. Les Tic i la mediació didàctica, reptes de les TIC en la formació |
Pràctiques Mòdul 2. Competències bàsiques ofimàtiques |
4. Educació i formació flexible i a distància: Les TIC i la Societat de la Informació. El ciberespai, modalitats de formació amb TIC |
|
5. El formador i els entorns tecnològics: Formació i desenvolupament professional en l'àmbit de les TIC |
Pràctiques Mòdul 3. Disseny i elaboració de material hipermedia |
6. Disseny, producció i avaluació de materials multimèdia |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
7 |
14 |
21 |
Debats |
|
4 |
4 |
8 |
Treballs |
|
4 |
4 |
8 |
Presentacions / exposicions |
|
7 |
7 |
14 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
9 |
18 |
Pràctiques a través de TIC |
|
21 |
0 |
21 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
4 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
6 |
9 |
Proves pràctiques |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a recollir la informació dels alumnes i presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura |
Debats |
|
Treballs |
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita) |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Pràctiques a través de TIC |
|
|
Presentacions / exposicions |
Debats |
Treballs |
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC |
Proves pràctiques |
Proves de desenvolupament |
|
Descripció |
Tutoria.
Temps destinat per part del professor a atendre i resoldre els dubtes. Es contempla la possibilitat de conectar via correu electrònic o mitjançant el correu que ofereix l'entorn tecnològic de trebal utilitzat (Moddle). |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
|
|
Treballs |
2. Treball teòric, del llistat de temes proposats a classe |
30 % |
Presentacions / exposicions |
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
|
Pràctiques a través de TIC |
4. Pràctiques de classe |
30 % |
Atenció personalitzada |
|
|
Proves pràctiques |
3. Elaboració d'un material multimèdia sobre el treball teòric |
30 % |
Proves de desenvolupament |
1. Resolució d'un qüestionari. Es tracta que l'alumne demostri conèixer i dominar els continguts conceptuals i procedimentals treballats en l'assignatura, així com la seva capacitat d'anàlisi i reflexió vers la temàtica que ens correspon |
10 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
1 ADELL, J. (1998): Redes y Educació. En DE PABLOS, J; JIMÉNEZ, J. (Coord.)(1998): Nuevas Tecnologías. Comunicación Audiovisual y Educación. Cedecs Psicopedagogía. Barcelona P177-212.
2 ALMAZÁN, L. Y OTROS (2003): Formación inicial del profesorado en Medios de Comunicación Social. Yavalcuz. Jaén.
3 BARTOLOMÉ, A. (1999): Nuevas Tecnologías en el aula. Graó-ICE. Barcelona.
4 CABERO, J (Coord. i altres). (2000): Las nuevas tecnologias para la mejora educativa. Kronos. Sevilla.
5 CABERO, J. et al. (1996): Medios de comunicación, recursos y materiales
6 CROOK, Ch. (1998): Ordenadores y aprendizaje colaborativo. MEC/Morata. Madrid.
7 DE PABLOS, J. y JIMENEZ, J. (Coords.) (1998): Nuevas Tecnologías. Comunicación Audiovisual y Educación. Cedecs Psicopedagogia.Barcelona
8 MAJÓ, J. (1997): Xips, cables i poder. Proa. Barcelona.
9 MARTÍNEZ Y PRENDES (Editores). (2004): N uevas tecnologías y educación. Pearson. Madrid
10 PERRENOUD, Ph. (2004): Diez competencias para enseñar. Graó. Barcelona.
11 SALINAS,J. Y otros (2004): Tecnologías para la educación. Diseño, producción y evaluación de medios para la formación docente. Alianza.Madrid. |
Complementària |
|
1. ADELL, J. i GISBERT, M. (1997): Educació a internet: L'Aula Virtual. Temps d'Educació. Universitat de Barcelona. Nº 18. pp. 263-277.
2. ALEMANY, M. C. (1996): Ciència, Tecnologia i coeducació. Recerques i experiències interracionals. ICE UAB-Institut Català de la Dona. Barcelona.
3. CABERO, J. et al. (1996): Medios de comunicación, recursos y materiales para la mejora educativa II..Ed. Ayuntamiento de Sevilla- Secretariado de Recursos Audiovisuales U. de Sevilla.
4. CEBRIAN, M. et. al. (1997): El ordenador en el aula. ICE/ Universidad de Málaga.
5. DE PABLOS, J. y JIMENEZ, J. (Coords.) (1998): Nuevas Tecnologías. Comunicación Audiovisual y Educación. Cedecs Psicopedagogia. Barcelona
6. ECHEVERRÍA, J. (1994): Telépolis. Enseyos/Destino. Barcelona.
7. FERRÉS,J. I MARQUÈS, P. (1996): Comunicación educativa i nuevas tecnologías. Praxis. Barcelona.
8. GISBERT, M. (1997): Los Recursos Educativos Distribuidos. Comunicación y pedagogía. Nº145. pp. 8-11.
9. GISBERT, M. ADELL, J. ANAYA,L. y RALLO, R. (1997):Entornos de formación Presencial Virtual y a Distancia. Boletín de RedIris. Nº 40. pp. 13-25.
10. GISBERT, M. ADELL, J. RALLO, R. y BELVER, A. (1998): Entornos Virtuales de Enseñanza-Aprendizaje. Cuadernos de Comunicación Multimedia. Madrid. pp 29ç41 (versió elcetrònica: HTTP://www.ucm.es/info/multidoc/revista)
11. MACLUHAN, M. (1987): El medio es el mensaje. Paidós. Barcelona.
12. MARTÍNEZ, F. (1996): La enseñanza ante los nuevos canales de comunicación. En TEJEDOR, F. J.; GARCÍA VALCARCEL, A. (Eds.)(1996): Perspectivas de las Nuevas Tecnologías Aplicadas a la Educación. Narcea. Madrid. Pp. 101-102.
13. NEGROPONTE, N. (1996): El mundo digit@l. Ediciones B (Grupo Z). Barcelona. |
|
Altres comentaris |
Donada la distribució de crèdits d'aquesta matèria, el desenvolupament es basarà fonamentalment, enla pràctica tant de "laboratori" com de camp, per tal que l'alumne pugui familiaritzar-se i assolir destresses en la utilització i en el disseny de l'aplicació de les Noves Tecnologies al camp educatiu.
El desenvolupament d'aquesta assignatura consta de:
a) Exposició de la informació i dels conceptes bàsics en hores presencials.
b) Material de treball i exposició de continguts preparat a l'entorn de l'assignatura
c) Eines bàsiques de comunicació i treball col·laboratiu
Al començament del curs cada alumne escollirà un àmbit d'aplicació, en el qual incidirà al llarg del curs dissenyant un projecte educatiu d'intervenció, d'acord als plantejaments de l'assignatura |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|