DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) PRÀCTICUM I Codi 11141016
Ensenyament
Mestre Especialitat en Llengua Estrangera (1997)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 0 4.5 Troncal Segon Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Pedagogia
Coordinador/a
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
Adreça electrònica luis.marques@urv.cat
misabel.sanchez@urv.cat
0
Professors/es
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
SÁNCHEZ VILLANUEVA, MARÍA ISABEL
MONJE MARGELÍ, MARIA PILAR
Web
Descripció general i informació rellevant Prendre contacte real amb la professió. Contrastar la teoria amb la pràctica Fonamentar i crear actituds personals adients pel futur desenvolupament de la docència Observar com s’organitza un centre educatiu. Percebre com s’ensenya i com s’apliquen diferents models, estratègies i sistemes d’ensenyança.

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències

Continguts
Tema Subtema
El procés d’ensenyament-aprenentatge i la seva posada en pràctica a l’escola. - El PEC i el PCC a l’escola
- Organització i funcionament d’un o diferents cicle/s
- La dinàmica de diferents aules de l’escola
- L’observació com a sistema de recollida d’informació
- El material didàctic, el material tècnic i el material informàtic a l’escola

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Selecció de posició de pràctiques
0 0 0
Estada / execució de pràctiques
0 0 0
Treballs de pràctiques externes
0 0 0
Relació amb el tutor de pràctiques intern
0 0 0
Relació amb el tutor de pràctiques extern
0 0 0
 
Mecanismes de coordinació i seguiment
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

VILLAR ANGULO, LM (1999): Construcción y análisis de procesos de enseñanza, teoría e investigación. Ed. OIKOS-TAU. Vilassar de Mar.

 

SARRAMONA Y LÓPEZ (Coord) (1999): Formació i actualització de la funció docent. Ed. UOC. Barcelona.

 

SANTIBÁÑEZ GRUBER, R (1998): Practicum d’educación. Materiales de trabajo. Ed. Universidad de Deusto. Bilbao.

 

GIOVANNINI, A (1996): Profesor en acción. Ed. Edelsa. Madrid.

 

PÉREZ PÉREZ, R (1994): El currículum y sus componentes. Hacia un modelo integrador. Ed. OIKOS-TAU. Barcelona.

 

RUIZ OLABUÉNAGA, JI (1996): Metodología de la investigación cualitativa. Universidad de Deusto. Bilbao

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent