Codi |
|
A5 |
Conèixer les orientacions metodològiques per a l'apropament dels alumnes al text literari. |
A19 |
Conèixer les manifestacions del llenguatge artístic. |
A32 |
Tenir una plena competència comunicativa i un bon coneixement lingüístic i socio-cultural de la llengua estrangera. |
A35 |
Tenir una competència comunicativa suficient almenys en una altra llengua de la UE o d'altres països. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B9 |
Tenir capacitat d'anàlisi i sintesi |
B14 |
Tenir raonament crític |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Aplicar les destresses d'anàlisi crítica de textos literaris en llengua anglesa.
To introduce the basic skills for critical appreciation of literay texts, through a variety of genres and different sources.
|
A32 A35
|
B3 B4 B9 B14
|
C1 C5
|
Donar una visió general dels principals moviments i les característiques de l'estudi de la literatura en llengua anglesa, des dels seus orígens fins al segle XXI.
To provide students with a general survey of the main movements and characteristics of literature in English.
|
A5 A32 A35
|
B3 B4 B5 B9 B14
|
C1 C5
|
Estudiar diversos models de gèneres i formes literàries.
To study a variety of literaty genres in English.
To learn how to critically analyze literary texts in English. |
A19 A32 A35
|
B3 B4 B9 B14
|
C1 C5
|
Tema |
Subtema |
Orígens de la literatura en llengua anglesa. |
1. Marc històric i cultural dels orígens de la literatura en llengua anglesa
2. Diversitat geogràfica i cultural de les Illes Britàniques.
|
Períodes històrics, moviments literaris i gèneres. |
3. Old English literature
4. Middle English literature
Medieval theatre
Geoffrey Chaucer
5. Modern English
Elizabethan theatre;
6. W.Shakespeare: Sonnets
7. Seventeenth-century Metaphysical poetry
8. The rise of the novel.
9. Satirical writing
10. Romanticism: poetry and fiction |
Reading and understanding a contemporary literary text in English |
Stuying poetry
Studying drama
Studying fiction
George Orwell's Animal Farm |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
0 |
20 |
Seminaris |
|
15 |
30 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
14 |
28 |
42 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'explicarà l'assignatura: objectius, activitats, metodologies i sistema d'avaluació.
S'exposaran els requisits necessaris per tal de cursar l'assigantiura amb èxit; la professora també explicarà què s'espera de l'alumnat i la importància de l'ús de la llengua anglesa com a veicle de docència i comunicació en totes les sessions. |
Sessió Magistral |
There will be a number of lectures in which the teacher will expose the main aspects of each topic in the course syllabus, as well as introducing theoretical lines of analysis and interpretation that may contribute to a better understanding and appreciation of authors and literay works.
|
Seminaris |
These will be practical sessions in which students will be asked to contribute to the critical analysis and appreciation of texts or works previously introduced in the theoretical sessions. Students will be given specific practical guidelines to prepare for the seminars beforehand.
|
Presentacions / exposicions |
Class presentation of a piece of work (research/assignment), preferably with audiovisual/computer support.
(This activity is optional and should be complemented with at least one activity designed to the application of English literature within the primary school curriculum.) |
|
Presentacions / exposicions |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Les activitats pràctiques--seminaris, exercicis, presentacions--requereixen una atenció personalitzada que es durà a terme en les hores de visita o bé en sessions dedicades a aquesta finalitat, ja sigui a l'aula de classe o bé a l'aula d'informàtica.
Individual attention will be provided by the teacher on any practical work as well as for the resolution of any doubts related to the student's work. Students will be encouraged to make use of this one-to-one methodology. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Student's individual participation in class and preparation for seminar sessions are an important part of the course assessment |
6% |
Presentacions / exposicions |
Class presentation of individual research work or assignment. Non compulsory |
15%
(non compulsory) |
Atenció personalitzada |
individual tutorial |
2% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Three tests (theory). |
30% |
Proves mixtes |
Three tests (critical appreciation). |
30% |
Altres |
Class attendance and participation is an essential course requirement. |
2% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Class attendance and participation is an essential course requirement. Classes will be conducted in English. All written work must be written in English (linguistic correction will also be taken in consideration in the marking). Course work will be handed in according to a previously set calendar. No personal work (assignment or exercises) will be accepted beyond the deadline. Plagiarism or 'copy paste', or any form of ilegal use of original texts is unnacceptable. All academic work must comply with requirements of citacion and quotation La distribució dels percentages de l'avaluació pot variar, a discreció de la professora, segons el nombre d'alumnes matriculats cada curs i les característiques del grup. |
Bàsica |
, , ,
|
Anthony BURGESS, English Literature: A Survey for Students. Longman
John McRAE & Roland CARTER, The Routledge Guuide to Modern English Writing. Britain and Ireland. London: Routledge, 2004
George ORWELL, Animal Farm, Longman
Martin STEPHEN, English Literature. A Student Guide, 3rd ed.Longman, 2000 |
Complementària |
|
Roger GOWER, Past into Present: An Anthology of British and American Literature, Longman. |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
IDIOMA ESTRANGER I LA SEVA DIDÀCTICA I (ANGLÈS)/11141036 | IDIOMA ESTRANGER I LA SEVA DIDÀCTICA II (ANGLÈS)/11141038 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONÈTICA (ANGLÈS)/11141028 | LLENGUA ESTRANGERA (ANGLÈS)/11141030 | MORFOSINTAXI I SEMÀNTICA (ANGLÈS)/11141032 | LINGÜÍSTICA (ANGLÈS)/11141034 | TÈCNIQUES D¿EXPRESSIÓ ORAL PER A LLENGÜES ESTRANGERES/11141219 |
|
|
Altres comentaris |
Students are expected to have a sufficient command of English to allow them to read original literary texts.
Students should also be able to write their personal critical analyses in correct, formal English.
Plagiarism is not accepted in any academic work. Students should aim at producing their own work with the help of recommended bibliographical sources. Copy-paste is not an acceptable practice. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|