Tema |
Subtema |
Objectius de la didàctica de la llengua. |
L'àrea d'intercomunicació i llenguatges en els dissenys curriculars d'Educació Primària. Les darreres reformes educatives: canvis en l'àrea de llengua. La LOE i la LEC.
|
L'aprenentatge de la llengua com a instrument de comunicació i ús. |
Elements de la lectura i l'escriptura: mecànica, comprensió, expressió i motivació. |
Mètodes tradicionals i científics. |
Anàlisi específica dels mètodes analític, global, natural i el constructivisme. |
Fonologia aplicada a l'ensenyament de la lectura i l'escriptura. |
Treball amb els conceptes fonètics, fonològics i ortogàfics. Rendiments didàctics de la seva aplicació. Observació de dificultats, aprofitament de recursos. |
L'ortografia i el seu aprenentatge. |
Classificació de les errades ortogràfiques: ortografia natural i ortografia arbitrària.
Situacions d'ensenyament/aprenentatge: ajuts, sistematització, automatització. |
Descripció |
Tots els alumnes hauran d'entrevistar-se amb la professora, com a mínim una vegada durant el curs. així com per rebre l'assessorament bibliogràfic i didàctic sobre la prova a desenvolupar.
Caldrà que accediu a l'espai virtual de l'assignatura, on hi trobareu material, esquemes i altres fonts complementàries. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per absència justificada a les tutories, existeix l'opció d'un examen escrit sobre el temari del curs,efectuat l'any anterior. Caldrà tenir una entrevista en començar el curs per rebre les orientacions adients. Vegeu horari de tutorìes, que seran facilitades a l'espai virtual de l'assignatura. També hi trobareu documentació complementarìa al material facilitat.Aquesta prova consisteix en l'aplicació, sobre casos pràctics, d'elements treballats a classe, i en la formulació de criteris i opinions raonats sobre el caràcter didàctic de diferents exercicis, tècniques, etc. En tot moment es tindrà molt en compte la correcció en l'expressió escrita. |
Bàsica |
DD.AA., Catalunya. Europa. Una mirada pedagògica. Montessori, Decroly, Piaget, Freinet., 1988, Eumo
DD.AA., Com treballar l'ortografía., 1994, Guix
Cormand, J.M.; Mata, M., Cuadros de fonología castellana para la enseñanza de la lectura y la escritura., 1978, Biblograf
DD.AA., Dossiers de Rosa Sensat sobre l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura, , Rosa Sensat
Colomer, T.; Camps, A., Ensenyar a llegir, ensenyar a comprendre, 1991, Rosa Sensat/Ed. 62
Cassany et alt., Ensenyar llengua, 1993, Graó
Solé, I., Estratègies de lectura., 1992, Graó
Correig, M., Fonologia aplicada., 1985, Rosa Sensat/Ed. 62
Badia, D.; Vilà, M.; Vilà, N., Joc de ploma. Propostes per a l'expressió escrita., 1988, Graó
Badia, D.; Vilà, M., Jocs d'expressió oral i escrita., 1987, Eumo
Galí, A., L'ensenyament de l'ortografia als infants., 1985, Barcino
Solé, I., L'ensenyament de la comprensió lectora., 1987, CEAC
Cassany, D., La cuina de l'escriptura., 1995, Les Naus d'Empúries
Decroly, O., La funció globalitzadora i altres escrits., 1987, Eumo
Camps, A., La gramàtica al'escola bàsica., 1998, Barcanova
Codina, F.; Fargas, A., Proposta de classificació dels errors d'ortografia, 1988, Eumo
Cormand, J.M.; ; Mata, M., Quadres de fonologia catalana per a l'ensenyament de la lectura i l'escriptura., 1979, Biblograf
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|