DATOS IDENTIFICATIVOS 2010_11
Asignatura (*) AVALUACIÓ CLÍNICA Código 11161215
Titulación
Psicologia (2002)
Ciclo 3r
Descriptores Cr.totales Cr.Teoría Cr.Prácticos Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Psicologia
Coordinador/a
VÁZQUEZ ORELLANA, NÚRIA
Correo-e nuria.vazquezo@urv.cat
Profesores/as
VÁZQUEZ ORELLANA, NÚRIA
Web
Descripción general e información relevante 1.- Aprofundir en els coneixements teorico-pràctics per tal de realitzar un acurat procés d’avaluació clínica d’adults, aplicant la integració dels coneixements apressos en diverses assignatures de la llicenciatura. 2.- Conèixer els instruments i les tècniques d’avaluació més freqüentment utilitzats a l’avaluació clínica. 3.- Adquirir les destreses per elaborar un informe clínic estructurat que descrigui a la persona avaluada, el seu estat, evolució i pronòstic. 4.- Conèixer el psicodiagnòstic de Rorschach, la seva administració i codificació.

Competències
Código  

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias

Continguts
tema Subtema
BLOC 1: Introducció:
1.- L’avaluació dins de la Psicologia Clínica
2.- Plantejaments ètics de l’ avaluació en psicologia clínica
3.- La entrevista clínica: pautes de desenvolupament
BLOC 2: Avaluació clínica d’una persona adulta: selecció d’instruments segons
els aspectes a valorar
BLOC 3: El Psicodiagnòstic de Rorschach: Administració i correcció.
BLOC 4: Que fem amb totes les dades e informacions recollides? integració
d’indicis, d’obtenció d’un diagnòstic i elaboració de l’informe clínic

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
descripción
Veure perfil en castellà

Avaluació
  descripción Peso
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Una prova escrita o Examen (preguntes curtes sobre contiguts i codificació d'un protocol del test de Rorschach) (40%)

Tres pràctiques en grups de dos (elaboració d'informes d'avaluació clínica) (30%)

Una practica individual (administració del Rorschach fins demostrar un correcte coneixement) (30%)


Fonts d'informació

Bàsica

AVILA ESPADA, A. Evaluación en Psicología Clínica II. Salamanca: Amarú.

BUELA CASAL, G.; CABALLO, V.E. y SIERRA, J.C. (Dirs.) (1996): Manual de evaluación en Psicología Clínica y de la Salud. Madrid: Siglo XXI.

BULBENA, A.; BERRIOS, G.E. y FERNÁNDEZ DE LARRINOA, P. (2000): Medición Clínica en Psiquiatría y Psicología. Barcelona: Masson.

CABALLO, V.E. (2006): Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos. Ed. Pirámide.

EXNER, J.E. (2001) Manual de codificación del Rorschach para el sistema comprensivo. Madrid: Psimática

FERNÁNDEZ-BALLESTEROS R. (2004): Evaluación psicológica. Conceptos, métodos y estudio de casos. Madrid: Pirámide.

GUTIERREZ, T.; RAICH, R.M.; SÁNCHEZ, D. y DEUS, J. (2003): Instrumentos de evaluación en Psicología de la Salud. Madrid: Alianza Editorial.

MUÑOZ, M. (2003). Manual práctico de evaluación psicológica clínica. Madrid:Síntesis.

MUÑOZ LÓPEZ, M. et alt. (2002): Instrumentos de evaluación en Salud Mental.Madrid: Pirámide.

REMOR, E.; ARRANZ, P.; ULLA, S. (Eds.). (2003). El psicólogo en el ámbito del hospital. Bilbao: Desclée De Brouwer.

TRULL, T.J. y PHARES, E.J. (2003). Psicología Clínica. Conceptos, métodos y aspectos prácticos de la profesión. México: Thomson.

WILSON, P.H.; SPENCE, S.H. & KAVANAGH, D.J. (1995). Técnicas de entrevista clínica. Barcelona: Martínez Roca.

Complementària

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
AVALUACIÓ PSICOLÒGICA/11161001
PSICOPATOLOGIA I TÈCNIQUES D'INTERVENCIÓ I TRACTAMENT PSICOLÒGIC/11162016
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.