Codi |
|
A5 |
Definir, analitzar el seu context i diagnosticar les necessitats educatives de les persones basant-se en diferents instruments i tècniques. |
A6 |
Identificar situacions que requereixin ser derivades a serveis educatius especialitzats. |
A9 |
Conèixer els models teòrics i les disposicions legals vigents que estiguin relacionades amb el desenvolupament professional i els estats de transició al llarg de la vida. |
A10 |
Conèixer els principals models per dissenyar i implementar l’avaluació de programes i intervencions psicopedagògiques. |
A11 |
Conèixer els principis i metodologies de la investigació en l’àmbit psicopedagògic. |
A13 |
Activar estratègies de diagnòstic per facilitar el coneixement de les persones i dissenyar i desenvolupar les intervencions psicopedagògiques. |
A14 |
Activar estratègies d’assessoria docent per afavorir l’atenció a la diversitat, així com la innovació, disseny i desenvolupament curricular. |
A15 |
Utilitzar les metodologies d’investigació, recollida, anàlisi, interpretació i difusió de resultats aplicables a l’àmbit psicopedagògic. |
A20 |
Planificar, dissenyar i implementar programes i intervencions relacionades amb l'àmbit educatiu que incideixin en el millor funcionament de l'organització. |
A25 |
Orientar a les persones que el requireixen en la prevenció i resolució de conflictes personals, familiars i socials. |
A26 |
Avaluar programes d'innovació i intervenció en l'àmbit psicopedagògic. |
A27 |
Organitzar i gestionar serveis d'orientació educativa, personal i professional. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B9 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi |
B10 |
Organització i planificació |
B11 |
Gestió de la informació |
B12 |
Capacitat de presa de decisions |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Tema |
Subtema |
Aspectes introductoris |
Funcions del professor de psicologia i pedagogia
Funcions de l'EAP
Definició d'orientació/intervenció psicopedagògica
Objectius d'orientació/intervenció psicopedagògica
Principis d'orientació/intervenció psicopedagògica
Característiques d'orientació/intervenció psicopedagògica
Departament d'orientació
Característiques de l'orientació educativa
Àmbits de l'orientació educativa |
Origen i evolució de l'orientació a Espanya i, especialment, a Catalunya |
Origen i evolució de l'orientació a Espanya
Origen i evolució de l'orientació a Catalunya |
Models d'Orientació/intervenció psicopedagògica |
Definició de model
Principis generals de l'orientació: prevenció, desenvolupament i intervenció social
Classificació dels models d'orientació
Programa d'intervenció |
L'Assessorament |
Definició de conceptes
Metes de l'assessorament
Elements centrals de l'assessorament
L'entrevista com a tècnica fundamental en l'assessorament
Condicions requerides en l'orientador
Factors que intervenen en el procès d'assessorament
Assessorament professional individual |
Avaluació dels programes d'orientació educativa |
La evaluación en el campo de la orientación educativa
propuesta metodológica para evaluar programas de orientación educativa
Evaluación del programa comprender y aprender en el aula |
Orientació professional de les persones discapacitades |
Alumnes amb NEE
Orientació alumnes amb NEE |
Estudi especial de la tutoria |
Què és la tutoria?
Funcions del tutor
Aportacions de la psicologia al desenvolupament de les funcions del tutor |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes sobre:
- coneixemnts previs
- Interessos
- Motivació
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Exposició d'un treball en grup |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'exercicis relacionats amb la temàtica |
Treballs |
Activitat realitzada en grup
Activitat realitzada individualment: memòria |
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Per aquells alumnes que assisteixin com a mínim al 90% de les classes (teòriques i pràctiques): Presentació d’una memòria de totes les sessions de classe al finalitzar el quatrimestre (la data exacta serà proposarà per la classe)
|
5% |
Sessió Magistral |
Per aquells alumnes que assisteixin com a mínim al 90% de les classes (teòriques i pràctiques): Presentació d’una memòria de totes les sessions de classe al finalitzar el quatrimestre (la data exacta serà proposarà per la classe)
|
40% |
Presentacions / exposicions |
Per aquells alumnes que assisteixin com a mínim al 90% de les classes (teòriques i pràctiques): Presentació d’una memòria de totes les sessions de classe al finalitzar el quatrimestre (la data exacta serà proposarà per la classe)
|
15% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Per aquells alumnes que assisteixin com a mínim al 90% de les classes (teòriques i pràctiques): Presentació d’una memòria de totes les sessions de classe al finalitzar el quatrimestre (la data exacta serà proposarà per la classe)
|
40% |
Treballs |
Per aquells alumnes que assisteixin com a mínim al 90% de les classes (teòriques i pràctiques): Presentació d’una memòria de totes les sessions de classe al finalitzar el quatrimestre (la data exacta serà proposarà per la classe)
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a aquells alumnes que no assisteixin com a mínim a un 90% de les classes (teòriques i pràctiques): Prova escrita a partir de bibliografia recomanada |