Tema |
Subtema |
Tema I
Evolució de les capacitats psicomotrius en l'educació infantil |
1.1 Aspectes generals i definició de conceptes bàsics
1.2 Les conductes neuromotores:
-L’organització tònic-postural
-La lateralitat
1.3 Les conductes neuromotores bàsiques
-Bases biològiques del moviment
-El desenvolupament neuromotor
-Les etapes de la motricitat
-Les relacions de la motricitat amb l’espai, el temps i la lateralitat
-El desenvolupament de la locomoció
-El desenvolupament de la prensió
-Evolució de la motricitat a la comunicació
-L’activitat gràfica
1.4 El coneixement del cos
-L’esquema corporal
-La imatge del cos
1.5. Les conductes perceptiu-motores
-L’organització perceptiva
-L’estructuració espacial
-L’estructuració temporal
1.6. les dificultats en el desenvolupament psicomotor
|
Tema III
L’avaluació del desenvolupament psicomotor
|
3.1. L’observació de l’expressivitat motriu:
-moments de l'observació
-paràmetres de l'expressivitat psicomotriu
3.2. La comunicació de l’observació
|
Tema IV
L'educació psicomotriu a l'etapa d'educació infantil
|
4.1. Evolució històrica del concepte de psicomotricitat i de la pràctica psicomotora
4.2. Finalitats de l’educació psicomotriu
4.3. L’educació psicomotriu en el currículum
4.4. L’educació psicomotriu i el tractament de la diversitat educativa
|
Tema V
La pràctica de la psicomotricitat: Les situacions educatives
|
5.1 L'activitat espontània dels infants
5.2 Les situacions de vida quotidiana
5.3 La sessió de psicomotricitat |
Descripció |
L'alumnat ha de venir a revisar la sessió que portarà a la pràctica amb els infants.
També pot passar pel despatx 3-16 VG a consultar dubtes, dins l'horari d'atenció a l'alumnat.
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació és contínua al llarg del curs. Per superar l'assignatura seran condicions imprescindibles: - Assistir de manera regular a les sessions de classe i a les activitats curriculars que es programin. - Mantenir una participació activa i interessada realitzant aportacions personals que permetin a la resta del grup progressar en el seu aprenetatge. - Presentar els treballs dins els terminis prefixats i obtenir-ne una qualificació positiva. - Realitzar les proves escrites en les dates fixades i obtenir-ne una qualificació positiva |
Bàsica |
Equip docent "El Barrufet", Descobrir amb el cos per ser, 2000, Llar d'infants El Barrufet
FERRENY, M.T. y ROMÁN, G., El descubrimiento de sí mismo. Actividades y juegos de motricidad en la escuela infantil, 2004, Graó
BERNALDO DE QUIRÓS, M., Manual de Psicomotricidad, 2006, Pirámide
ARNAIZ, P.; RABADÁN, M.; VIVES, I., La Psicomotricidad en la escuela, 2001, Aljibe
GARAIGORDOBIL, M., Juego y desarrollo infantil, 1990, Seco Olea
LLORCA, M. y VEGA, A., Psicomotricidad y globalización del currículum de educación infantil, 1998, Aljibe
JUSTO MARTÍNEZ, E., Desarrollo psicomotor en educación infantil, 2000, Universidad de Almería
RIGAL, R., EDucación motriz y educación psicomotriz en preescolar y primaria, 2006, Inde
VISCARRO, I:; CAMPS, C:, Moure's per conèixer, 1998, URV
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|