Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l entre els estudiants. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Determina el sentit vertader que ha de tenir l'educació musical en l'educació primària.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Experimenta amb procediments nous
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
Elements generals |
La veu humana
Els registres
La personalitat vocal
El cos com a instrument
La veu i la comunicació
Higiene vocal
|
La respiració |
Introducció al funcionament respiratori
Inspiració amb la panxa i el tòrax
La respiració abdominal
La mandíbula ( la boca oberta)
Relaxament de la mandíbula
Ritmes diferents de la respiració
Badalls
Treball amb els llavis
Sons tinguts i lligats
Sons curts: atacs
Sons i moviments corporals
|
La veu |
Les cordes vocals. La respiració
L’aparell fonador
Treball dels ressonadors
L’articulació
La frase musical: l’afinació i el ritme
Les emocions
|
Repertori |
Obres escrites per veus iguals i veus mixtes d’arreu del món i d’autor |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22 |
50 |
72 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es realitzaran exercicis pràctics on cal una gran participació de l'alumne. |
Descripció |
Es realitzarà una orientació personalitzada per tal d'orientar a l'alumne devant possibles problemes vocals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
es posarà una nota de curs valorant la participació de l'alumne i els resultats d'aprenentatge |
40% |
Proves orals |
|
Es realitzarà una prova oral on l'alumne haurà de poder cantar la seva veu ( soprano, contralt, tenor o baix) formant part d'un quartet, trio o duo vocal.
També haurà de saber cantar cànons i melodies d'una certa dificultat amb musicalitat i bon gust |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Helmut Lips, Introducció a la tècnica vocal , Edicions e l'Orfeo Lleidatà,
Louis-Jacques Rondeleux , Trouver sa voix, Editions Seuil,
Antonio Juvarra, Il canto e le sue tecniche, Edicions Ricordi,
, , ,
varis, L'esquitx, cançoners, Dinsic,
|
|
Complementària |
, , ,
, , ,
Jacques Bonhomme, La voix énergie instrument de nos émotions., Editions Dangles,
Jean Abitbol, L'odyssée de la voix, Robert Laffont editeur, Paris 2005
, , ,
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana un treball pràctic continuat i regular |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|