Codi |
|
A1 |
Demostrar coneixement i comprensió de les coordenades espai-temporals (diacronia i sincronia) i dels límits i interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’Art |
A3 |
Visió diacrònica regional y complerta dels fenòmens artístics territorials. |
A5 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de les diferents metodologies d’aproximació a la Història de l’Art i de la seva contingència històrica (Historiografia de l’Art) |
A6 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió sistemàtic i integrat del fet artístic: teoria i pensament estètic, diferents llenguatges, procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
A7 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de les principals fons literàries i documentals de la Història de l’Art. |
A8 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió d’iconografia, aspecte essencial per a la interpretació de les imatges. |
A9 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió la història i les problemàtiques actuals de la conservació, criteris de restauració i gestió del patrimoni històric, artístic i cultural. |
A17 |
Ha de demostrar habilitat en la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes , recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions. |
A19 |
Ha de demostrar habilitat en interpretar i utilitzar els gràfics, dibuixos, fotografies, imatges en moviment, informàtica. (Coneixements instrumentals aplicats a la Història de l’Art) |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B9 |
Interdisciplinarietat (humanitats): Filosofia, Història de l’Estètica, llengües antigues, Semiòtica, Història de les Arts Escèniques, Història de la Música, Mitologia, Història de les Grans Religions, Sociologia i Antropologia. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer l'evolució de l'art català des del segle XVI fins a l'actualitat. |
A1 A3 A6
|
B1 B3 B4 B9
|
C1 C2 C5
|
Saber fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies de la nostra disciplina de les obres del període i territori que tractem. |
A5 A7 A8 A17 A19
|
B2 B3 B4
|
C1 C2 C5
|
Ser responsable de la necessitat de conèixer l'art produït al nostre país al llarg de la història. |
A3 A6 A9
|
B3 B6 B9
|
C1 C2 C5
|
Tema |
Subtema |
El renaixement |
-Les arts plàstiques
-L'arquitectura |
El barroc a Catalunya |
-Les arts plàstiques
- Arquitectura i urbanisme |
El segle XIX |
- L'academicisme
- El romanticisme
- El realisme
- El modernisme |
El segle XX |
-El noucentisme
-Les primeres avantguardes
-La represa després de la Guerra civil
-L'art de la segona meïtat del segle XX
-Les darreres tendències |
Renaixement |
-Les arts plàstiques
-L'arquitectura
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
14 |
0 |
14 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
15 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició del temari i del treball que ha de fer l'alumne al llarg del quatrimestre. |
Sessió Magistral |
Exposició del contingut del temari amb suport audiovisual |
Pràctiques de camp/sortides |
Visites a museus, exposicions i monuments. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Consulta de dubtes del contingut impartit a les classes. Orientació bibliogràfica i metodològica. Seguiment del treball de l'alumne. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
AA.VV., Ars Cataloniae, Curial, Barcelona, 2001
AA.VV., Història de l'Art Català, Ed. 62, Barcelona, 1981
AA.VV., Historia del Arte Hispánico, Alhambra, Madrid, 1987
Cirici, A., L'Arquitectura catalana, Teide, Barcelona, 1975
AA. VV., Suma Artis. Historia General del Arte, Espasa-Calpe, Madrid, 1993
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|