Codi |
|
A11 |
Realitzar diagnosis integrades de l’acció pública. |
A16 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori. |
A21 |
Comprendre les relacions espacials. |
A24 |
Ordenar i sintetitzar informació. |
A31 |
Capacitat d’entendre el llenguatge i les propostes d’altres “especialistes”. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B4 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B13 |
Treball en equip. |
B15 |
Treball en un context internacional. |
B18 |
Raonament crític. |
B19 |
Compromís ètic. |
B20 |
Aprenentatge autònom. |
B28 |
Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica. |
B30 |
Capacitat de treballs individuals. |
B31 |
Disseny i gestió de projectes. |
B35 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d’un idioma estranger. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Definir el què és la unió Europea
|
|
B20
|
|
Recordar els components territorials i econòmics bàsics
|
A24
|
B8 B30
|
|
Adquirir coneixements sobre la història de la Unió Europea
|
A24
|
B20 B30
|
|
Identificar els objectius generals i les estratègies
|
|
B20
|
|
Identificar les institucions i organismes bàsics
|
|
B8 B11 B30
|
|
Utilizar i distingir els diferents tipus de normes i reglaments
|
A24 A31
|
B8 B11 B30
|
|
Entendre el funcionament intern de la U.E.
|
|
B8 B30
|
|
Entendre el Mercat Únic Europeu
|
|
B8 B30
|
|
Entedre la Unió econòmica i monetària
|
|
B8 B30
|
|
Reconèixer les diferents polítiques, programes i ajuts
|
A24
|
B8 B11
|
|
Realitzar un projecte de demanda d'ajuts
|
A11
|
B1 B2 B4 B9 B13 B15 B28 B31
|
C5
|
Cercar informació sobre un problema sectorial i territorial
|
A31
|
B9 B13 B15 B28
|
C1 C5
|
Valorar el significat de formar part de la Unió Europea. |
A16 A21
|
B8 B18 B19 B35
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
1. Components bàsics de la Unió Europea: històrics, demogràfics, polítics, econòmics i laborals. |
|
2. El procés de formació de la Unió Europea: El Benelux. La CECA. Euratom. El Tractat de Roma. L'Acta Única. El Tractat de Maastrich. El Tractat d'Amsterdam. El Tractat de Niça. La Constitució Europea. El Tractat de Lisboa. |
|
3. L'estructura organitzativa i el funcionament intern: el Parlament. El Consell. La Comissió. El Tribunal de Justícia. El Tribunal de Comptes. Altres organismes consultius. Les Agències. |
|
4. El Dret europeu i la presa de decisions: els Tractats. Els reglaments. Les directives. Les decisions. Les resolucions. Els dictàmens. |
|
5. El Mercat Únic Europeu: la Unió econòmica. La lliure circulació de mercaderies, persones, serveis i capitals. |
|
6. La Unió Econòmica i monetària. El pressupost. La unió monetària. |
|
7. Les polítiques europees: Política agrícola i pesquera. La PAC. Política regional i de cohesió. Política mediambiental. Política econòmica-financera i fiscal. Educació, formació i cultura. Ocupació i política social. Energia. Transports. |
|
8. Els programes europeus i les inicatives comunitàries. Els fons per promoure el desenvolupament regional: FSE, FEDER, FEOGA, Fons de Cohesió. |
|
9. Preparació i presentació de projectes europeus. El paper del geògraf. |
CONTINGUTS PRÀCTICS |
Descripció dels continguts pràctics |
|
Comentaris i debats en relació a normatives, programes i actualitat de la Unió Europea.
Recerca d'informació per internet per a realitzar informes |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
0 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
8 |
12 |
Estudis previs |
|
0 |
25 |
25 |
Treballs |
|
15 |
20 |
35 |
Debats |
|
5 |
0 |
5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
0 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
30 |
34 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentació i resolució d'exercicis pràctics per part de l'alumne |
|
Treballs |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Atenció als alumnes i resolució de possibles dubtes sobre la matèria de l'assignatura i treballs a realitzar. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Exposició d'algún tema treballat per l'alumne (més l'informe corresponent) |
15% |
Treballs |
Dossier dels informes de les pràctiques. |
20% |
Proves de desenvolupament |
Dues proves parcials dels diferents continguts de l'assignatura |
55% |
Altres |
Participació de l'alumnat en les diferents sessions. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, www.europarl-europa.eu (Parlament Europeu), ,
, http://eur-lex.europa.eu (Legislació), ,
, http://epp.eurostat.ec.europa.eu (Estadístiques), ,
, www.cde.ua.es/doce.htm (Diari Oficial de la Unió Europea), ,
, www.consilium.europa.eu (Consell de la Unió Europea), ,
, http://ec.europa.eu (Comissió Europea), ,
, www.cor.europa.eu (Comitè de les Regions de la UE), ,
, www.eesc.europa.eu (Comité Econòmic i Social Europeu), ,
PUYOL, R. I VINUESA, J., La Unión Europea, Sintesis, 1995
FONTAINE, p., 10 lecciones sobre Europa, Doc. Europea, 1998
LOPEZ PALOMEQUE, F., Geografia d'Europa, Ariel Geografia, 2000
BRUNET, F., Curso de integración europea, Alianza Editorial, 1999
, www.european-council.europa.eu (Consell Europeu), ,
, http://publications.europa.eu (Oficina de Publicacions), ,
, Boletin de las Comunidades Europeas, ,
DENIAU, J.F., El Mercado Común, Oikos-tau, 1986
TAMAMES,R., La Unión Europea, Alianza Universidad, 1994
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|