Codi |
|
A3 |
Geografia humana, econòmica i social. |
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A5 |
Ordenació del territori. |
A6 |
Mètodes d’informació geogràfica. |
A7 |
Metodologia i treball de camp. |
A8 |
Utilitzar la informació geogràfica com a instrument de interpretació del territori. |
A9 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en la explicació dels processos socioterritorials. |
A10 |
Relacionar i sintetitzar informació territorial transversal |
A11 |
Realitzar diagnosis integrades de l’acció pública. |
A13 |
Expressar informació cartogràficament. |
A14 |
Treball de camp i coneixements directes del territori. |
A15 |
Elaborar i interpretar informació estadística. |
A16 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori. |
A17 |
Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l’esfera social i humana. |
A21 |
Comprendre les relacions espacials. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A24 |
Ordenar i sintetitzar informació. |
A25 |
Exposició i transmissió dels coneixements geogràfics. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
A27 |
Gestionar la complexitat. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B4 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B5 |
Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B6 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l’entorn laboral com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Coneixements d’informàtica relatius a l’àmbit d’estudi. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Treball en equip. |
B16 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B18 |
Raonament crític. |
B19 |
Compromís ètic. |
B22 |
Creativitat. |
B23 |
Liderat. |
B26 |
Motivació per la qualitat. |
B27 |
Sensibilitat vers el medi ambient. |
B28 |
Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica. |
B29 |
Habilitats d’investigació. |
B30 |
Capacitat de treballs individuals. |
B31 |
Disseny i gestió de projectes. |
B32 |
Responsabilitat. |
B33 |
Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball |
B34 |
Capacitat d’adaptació als imprevistos. |
B35 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Conèixer informació bàsica sobre l'assignatura: estructura, desenvolupament de les classes, criteris d'avaluació…
|
|
B1 B9 B26 B32 B33 B34
|
|
Asimilar i comprendre el procés de disseny i implementació d'un SIG
|
A8 A9 A10 A11 A26
|
B8 B9 B31
|
|
Introduir-se en el software i hardware propi d'un SIG
|
A6 A8 A10 A13 A24 A27
|
B1 B10 B11 B26 B28 B29 B30 B32 B33 B34
|
C2
|
Aplicar un SIG per analitzar i resoldre problemes del territori
|
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A24 A26 A27
|
B2 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B19 B22 B23 B26 B27 B28 B29 B30 B31 B32 B33 B34 B35
|
C2
|
Elaborar projectes tècnics d'aplicacions de SIGs
|
|
B6 B9 B10 B12 B13 B16 B22 B23 B26 B28 B31 B33 B34 B35
|
|
Produir cartografia digital explicativa i d'anàlisi
|
A6 A13 A16 A23 A24 A25
|
B2 B4 B5 B8 B10 B22 B28 B31 B32
|
|
Desenvolupar i gestionar bases de dades espacials i temàtiques utilitzant eines SIGs
|
A3 A4 A5 A6 A7 A24 A26 A27
|
B2 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B22 B26 B28 B31 B32 B33 B34
|
|
Comunicar gràficament informació de síntesi d'anàlisi
|
A10 A13
|
B1 B2 B6 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B22 B26 B28
|
C2
|
Obtenir i tractar dades geogràfiques
|
A6 A7 A10 A14 A15 A24
|
B8 B9 B10 B11 B26 B29 B30 B33
|
C2
|
Georeferenciar dades, introduir, gestionar, analitzar i donar sortida a dades geogràfiques mitjançant un SIG
|
A7 A8 A9 A10 A14 A15 A16 A17 A21 A27
|
B1 B2 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B19 B22 B23 B26 B28 B29 B30 B31 B32 B33 B34 B35
|
|
Analitzar documents cartogràfics i estadístics. Abstraure i sintetitzar informació descobrint patrons espacials
|
A3 A4 A5 A6 A7 A13 A14 A16 A21 A24
|
B5 B6 B8 B11 B12 B22 B26 B27 B28 B29 B30 B31 B32 B33 B35
|
|
Treballar en equip responsabilitzan-se de la seva contribució al grup
|
|
B2 B4 B6 B9 B11 B12 B13 B16 B22 B23 B26 B27 B33 B34
|
|
Participar de forma crítica en la determinació dels criteris a seguir a les diferents etapes de la implementació del SIG
|
A5 A10 A16 A17 A21 A24 A27
|
B1 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B11 B12 B13 B16 B18 B19 B22 B23 B26 B27 B28 B31 B32 B35
|
|
Tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
0. Presentació de la assignatura. |
|
1. Disseny d'un Sistema de Informació Geogràfica. El hardware, el software, els usuaris i les dades. |
|
2. Les fonts d'informació utilitzades. Fonts digitals i analògiques |
|
3. La creació de la base de dades espacial. |
|
4. El testat de la informació i la correcció d'errors. |
|
5. La creació de la base de dades temàtica. |
|
6. L'anàlisi de la informació geogràfica. |
|
7. La sortida de la informació gràfica y alfanumèrica. |
CONTINGUTS PRÀCTICS |
Descripció dels continguts pràctics |
|
Utilització de software SIG para la realització d'exercicis pràctics que comprendran el procés d'implementació dels SIGs i que estàn directament relacionats amb els contiguts teòrics |
Bàsica |
LANTADA, N.; NÚÑEZ, M. A., Sistemas de información Geográfica. Prácticas con ArcView, Ediciones UPC,
CLARKE, K. C., Getting started with Geographic Information Systems, Prentice Hall,
MOLDES TEO, F. J., Proyectos GIS con AutoCAD 2002. Autodesk Map, Anaya Multimedia,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |