Codi |
|
A1 |
Conèixer la llengua i la literatura espanyoles en profunditat |
A3 |
Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual |
A10 |
Conèixer les bases de la teoria de la literatura |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B6 |
Comprometre's amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B9 |
Planificació i organització |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B12 |
Presa de decisions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
- Fonamentar la metodologia de l'anàlisi literària de textos poètics i narratius.
- Conèixer els elements, formes i estructures dels diversos registres literaris.
- Saber llegir i interpretar les claus literàries i culturals que es desprenen dels textos literaris. |
A1 A3 A10 A14 A15 A16
|
B2 B3 B4 B6 B7 B9 B11 B12 B13
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
- Mètrica. |
|
- La mètrica i la seva funció a la poesia. |
|
- Retòrica: el llenguatge figurat. |
|
- El llenguatge figurat i la seva funció expressiva. |
|
- Anàlisi del text poètic: models d'interpretació. |
|
- Tècniques, elements compositius i recursos narratius a l'obra en prosa. |
|
- Anàlisi del text narratiu: aplicació de tècniques i recursos. |
|
- La interpretació: fonaments i límits. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
35 |
0 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
8 |
10 |
Proves pràctiques |
|
2 |
8 |
10 |
Proves orals |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, criteris d'avaluació i informació bibliogràfica comentada de les obres més relevants. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels elements de la metodologia de l'anàlisi literària.
|
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Conferències, amb especialistes de prestigi, per aprofundir en el coneixement d'aspectes específics de la matèria.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicació pràctica de la metodologia de l'anàlisi literària en els seus diferents aspectes. |
Resolució de problemes, exercicis |
Lectura, reflexió i interpretació, degudament documentada, de textos de diferents moments de la història literària per part de l'alumne. |
|
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
Proves de desenvolupament |
Proves pràctiques |
Proves orals |
|
Descripció |
Temps dedicat a atencre i resoldre dubtes del alumnes que ho demanin, tant els problemes que sorgeixin a l'aula com als exercicis realitzats i les proves. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Participació a les classes en la resolució d'exercicis. |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
Participació a les classes en la resolució d'exercicis fets fora de l'aula. |
30% |
Proves de desenvolupament |
Dues proves d'avaluació. |
10% |
Proves pràctiques |
Dues proves d'avaluació. |
30% |
Proves orals |
Una prova d'avaluació. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
- Antonio Quilis: Métrica española, Ariel.
- Tomás Navarro Tomás: Métrica española, Labor.
- Bice Mortara Garavelli: Manual de retórica, Cátedra.
- Óscar Tacca: Las voces de la novela, Gredos.
- Darío Villanueva: Estructura y tiempo reducido en la novela, Bello.
- Antonio Azaustre y Juan Casas: Manual de retórica, Ariel.
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE L'ANÀLISI LITERÀRIA APLICADA A LA LLENGUA ESPANYOLA/12131102 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|