Codi |
|
A12 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
Objectius |
Competències |
Comprendre textos escrits en llengua francesa |
A12 A15
|
|
C1
|
Comprendre exposicions orals i converses |
A12
|
|
C1
|
Expressar-se oralment en llengua francesa |
|
B4
|
C1
|
Expressar-se per escrit en llengua francesa |
A12
|
B4
|
C1
|
Tema |
Subtema |
1- Fonética i fonologia |
1.1- Alfabet fonètic internacional
1.2- Discriminació de sons propers
1.3- Exercicis |
2- La frase simple |
2.1- Repàs dels temps passats: passé composé et accord du participe passé, imparfait et futur.
2.2- Estudi del plus-que-parfait.
2.3- Présent continu, futur proche et passé recent.
2.4- Comparatif et superlatif.
2.5- Pronoms démonstratifs et possessifs.
|
3- La frase complexa |
3.1- Frases condicionals i hipotètiques.
3.2- Subordinades temporals.
3.3- Subordinades de relatiu (dont i relatius compostos).
|
4- Léxic, comunicació i aspectes socioculturals |
4.1- Expressió de l'opinió: crítica positiva/negativa.
4.2- Argumentació: justificació d'una opinió.
4.3- Estudi del lèxic i discussió sobre temes dels àmbits següents: la situació de la dona a la societat, el racisme, l'ecologia, etc. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
22 |
33 |
Treballs |
|
5 |
10 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
|
4 |
8 |
12 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a un nivell avançat de llengua francesa |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts del programa.
|
Presentacions / exposicions |
Converses i debats sobre els temes treballats a classe.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
- Lectura de textos i comentari del contingut.
- Redacció sobre temes relacionats.
- Contracció de textos (sintetitzant-ne el contigut).
|
Treballs |
Treball pràctic referit a documents autèntics en llengua francesa |
|
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Treballs |
Proves orals |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves pràctiques |
Proves objectives de tipus test |
|
Descripció |
El professor tindrà un contact direct i permanent amb l'alumne per tal
de resoldre les seves dificultats referides a l'assignatura |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Aproximació general a l'assignatures i als diferents punts i continguts |
1 sobre 10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Referits als punts més problemàtics del francès |
1 sobre 10 |
Treballs |
Treball personal que s'ha de lliurar al final del curs (treball sobre documents autèntics) |
2 sobre 10 |
Proves orals |
Exercicis de llengua francesa oral (nivell avançat) |
2 sobre 10 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Preguntes puntuals i molt concretes sobre els continguts més problemàtics del francès contemporani |
1 sobre 10 |
Proves pràctiques |
Exercicis eminentment pràctics orals i escrits |
2 sobre 10 |
Proves objectives de tipus test |
Es penalitzarà les respostes errònees |
1 sobre 10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Es valorarà la participació en les activitats de classe (exercicis d'aplicació gramatical, redaccions, converses i debats, etc.) - Prova escrita final: aplicació dels punts gramaticals estudiats, comprensió i síntesis d'un text escrit i redacció. |
Bàsica |
|
Boularès, M.; Frérot, J.-L. (2001): Grammaire progressive du français, niveau avancé, Paris, CLE.
Charliac, L.; Motron, A.-C. (1998), Phonétique progressive du français, Paris, CLE.
Diccionario General español-francés / français-espagnol: Paris, Larousse.
Martin Riegel, J.-C. i altr (2001), Grammaire méthodique du français, Paris, PUF
Poisson-Quintin, S. i altres (2004): Grammaire expliquée du français, Paris, CLE.
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana la lectura de textos originals en llegua francesa: diaris, revistes,etc., a més de la consulta a Internet de pàgines escrites en francès.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|