DATOS IDENTIFICATIVOS 2010_11
Asignatura (*) SEMÀNTICA Código 12132235
Titulación
Filologia Hispànica (2001)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Cr.Teoría Cr.Prácticos Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 4.5 1.5 Optativa Primer
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Filologies Romàniques
Coordinador/a
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Correo-e natalia.catala@urv.cat
Profesores/as
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Web http://www.grelinap.net/llenguatge/
Descripción general e información relevante Aproximació als conceptes fonamentals i als instruments d'anàlisi de la semàntica.

Competències
Código  
A9 Conèixer les bases de la lingüística teòrica
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Saber reconèixer i identificar els diferents trets del significat lèxic i les relacions semàntiques entre les paraules i les oracions. A9
A11
B3
Conèixer les característiques de les relacions lògiques i el paper que juguen en la interpretació de les paraules i les oracions. A9
A11
B3

Continguts
tema Subtema
TEMA 1. L'estudi del significat
-
TEMA 2. Ambigüetat i vaguetat lèxica -
TEMA 3. Relacions de significat
-
TEMA 4. Configuracions lèxiques
-
TEMA 5. L'anàlisi del significat lèxic -
TEMA 6. El canvi de significat -
TEMA 7. Entre el lèxic i la sintaxi -
TEMA 8. Relacions sintagmàtiques: restriccions lèxiques i expressions fixes -
TEMA 9. Categorització i adquisició del lèxic
-
TEMA 10. La representació del significat lèxic: aplicacions computacionals
-

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
30 60 90
Pràctiques a través de TIC
0 15 15
Fòrums de discussió
0 3 3
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 10 12
Proves pràctiques
2 10 12
Proves objectives de tipus test
2 10 12
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Resolució d'exercicis
Fòrums de discussió Participación en el fòrum virtual de l'assignatura.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Proves objectives de preguntes curtes
Proves pràctiques
descripción
Orientació i resolució de dubtes

Avaluació
  descripción Peso
Proves objectives de preguntes curtes Proves que inclouen preguntes directes sobre aspectes concrets. 30%
Proves pràctiques Proves que inclouen activitats, en les quals l'alumne ha de plasmar els coneixements teòrics i pràctics de l’assignatura. 30%
Proves objectives de tipus test Preguntes sobre els continguts de l'assignatura 30%
Otros

Assistència i participació

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica

 

Espinal, Teresa (coord.) (2002): Semàntica: del significat del mot al significat de l'oració. Barcelona: Editorial Ariel.

Escandell Vidal, M. Victoria (2007): Apuntes de Semántica léxica. Madrid: UNED.

Complementària

Cruse, Alan D. (2004): Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.

Kearns, Kate (2000): Semantics. New York: St. Martin's Press.

Chierchia, Gennaro, and Sally McConnell-Ginet (1990): Meaning and Grammar: An Introduction to Semantics. Cambridge, Mass.: MIT Press.

Portner, Paul, and Barbara H. Partee (eds.) (2002): Formal Semantics: The Essential Readings. Oxford: Blackwell.

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
LINGÜÍSTICA/12131002
MORFOLOGIA DE L'ESPANYOL I/12131016
SINTAXI DE L'ESPANYOL I/12131123
HISTÒRIA DE LA LINGÜÍSTICA/12131233
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.