DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) TÈCNIQUES DE REDACCIÓ EN LLENGUA ANGLESA Codi 12141201
Ensenyament
Filologia Anglesa (2001)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 1.5 4.5 Optativa Segon
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RIERA TOLÓ, MARIA
Adreça electrònica maria.riera@urv.cat
Professors/es
RIERA TOLÓ, MARIA
Web http://www.moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant This course is addressed to English Philology students who wish to practice and improve their writing skills.

Competències
Codi  
A1 Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat
A4 Conèixer l'estructura de la llengua anglesa
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
A13 Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B9 Planificació i organització
B11 Motivació per la qualitat
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
01. To improve one's own writing skills. A1
A4
A5
A7
A11
A13
A14
A15
A16
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B13
C1
C2
02. To plan and organize one's own written work. B1
B2
B3
B4
B9
B11
B13
C1
03 To practice one's own writing skills at the outline, sentence, paragraph and text level. A1
A4
A5
A7
A11
A18
B1
B2
B3
B4
B9
B11
B13
C1
04. To identify and analyze the main characteristics of 5 different types of writing: description, narration, letter, argumentation and exposition. A1
A4
A5
A7
A11
A13
A14
A15
A16
B1
B3
B4
C1
05. To produce compositions of a descriptive, narrative, epistolary, argumentative and expository nature. A1
A4
A5
A7
A11
A13
A18
B1
B2
B3
B4
B9
B11
C1
06. To apply various methods of written work revision, editing and correction to both one's own and others' written work. A1
A4
A5
A7
A11
A13
A14
A15
A16
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B13
C1
07. To acquaint oneself with the most common errors made by native speakers of Spanish and/or Catalan when writing in English in order to be able to identify and correct them. A1
A4
A5
A7
A11
A13
A14
A15
A16
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B13
C1
08. To talk about and discuss issues related to the organization and contents of one's own and others' written work. A1
A4
A5
A7
A11
A13
A14
A15
A16
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B13
C1
09. To practice reading one's own and others' written work aloud to an audience. A7
B1
B4
B9
B11
B13
C1
10. To use the new technologies to acquire knowledge, carry out tasks, solve problems and improve aspects related to one's own English language learning process. B1
B2
B3
B4
B9
B11
B13
C1
C2
11. To value the importance of responsibility, self-organization, self-discipline and consistency when carrying out individual and group work as necessary qualities for personal development. B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B13

Continguts
Tema Subtema
Introduction - Speech vs. Writing
- Types of Writing
Descriptive Writing [= Description] A Selection from:
- Description of a Person
- Description of an Object
- Description of a Place
- Description of a Process
- Description of a Scene
- Description of an Event
Narrative Writing [= Narration] A Selection from:
- Diary
- Autobiography
- Biography
- Narration of an Experience
- Story
- Tale
Letter Writing [= Letter] A Selection from:
Informal(/Semi-Formal) Letter:
- Letter of Invitation, Thanks & Acceptance/Refusal
- Letter of Request
- Letter of Congratulation
- Letter of Advice
- Letter of Complaint
- Letter of Apology
Formal Letter:
- Letter of Complaint
- Letter of Apology
- Letter of Job/Course/Scholarship Application
Argumentative Writing [= Argumentation] - Personal/Own Opinion
- Advantages and Disadvantages / Pros & Cons
- For or Against / Agreeing or Disagreeing
Expository Writing [= Exposition] A Selection from:
- Speech/Talk
- Book/Movie/Play Review
- Report
- Article
Others - Spelling
- Capitalization
- Punctuation
- Textual Coherence and Cohesion: Coordination; Subordination; Connectors and Modifiers/Discourse Markers
- Register & Style
- Grammar-Related Issues
- Vocabulary-Related Issues
- American vs. British English

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
3 0 3
Debats
3 0 3
Presentacions / exposicions
2 3 5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 15 25
Treballs
10 40 50
Fòrums de discussió
3 0 3
Estudis previs
4 8 12
Resolució de problemes, exercicis
8 16 24
Pràctiques a través de TIC
4 8 12
 
Atenció personalitzada
1.5 0 1.5
 
Proves pràctiques
1.5 3 4.5
Proves de desenvolupament
1.5 3 4.5
Proves objectives de preguntes curtes
1.5 3 4.5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries - Course presentation: objectives, contents, methodology, course planning, assessment, bibliographical references and relation to the rest of the degree program
- Instructions to carry out exercises, tasks and assignments
- Feedback to whole group on work and exams taken
Sessió Magistral - Presentation of course contents by means of explanation, exemplification and audiovisual aids
- Students' active participation: questions and contributions
Debats - Analysis and discussion of texts representative of different types of writing
- Discussion concerning organization and content of one's own and others' work
Presentacions / exposicions - Reading aloud of one's own and others' written work
- Oral presentation of critical analysis of one's own and others' written work
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Error identification and correction exercises
- Grammar and vocabulary-related (remedial) exercises and activities
- Linguistic analysis of one's own and others' written work
Treballs - Compositions produced in class (individual)
- Compositions produced as homework (individual)
- Error identification and correction of one's own and others' written work (individual & group)
- Analysis of texts representative of different types of writing (individual & group)
Fòrums de discussió - Discussion of course-related issues concerning course contents, course dynamics and students' progress
Estudis previs - Readings and analysis of texts representative of different types of writing
- Error identification and correction exercises
Resolució de problemes, exercicis - Error idedntification and correction exercises
- Grammar and vocabulary-related (remedial) exercises and activities
- Linguistic analysis of one's own and others' written work
Pràctiques a través de TIC Use of Moodle: discussion forums, questionnaires, self-correction exercises

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
- Individual and group - Problem/Doubt-solving - Feedback - Work and exam revision - Check on students' progress - Advice and remedial work

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Convocatòria 1:

+/- 10% - Class attendance and active participation in class
+/- 10% - Assignments
+/- 15% - Compositions (Homework)
+/- 20% - Compositions (Classwork)
+/- 15% - Test 1
+/- 15% - Test 2
+/- 15% - Test 3

Convocatòria 2:

+/- 10% - Class attendance and active participation in class
+/- 10% - Assignments
+/- 15% - Compositions (Homework)
+/- 20% - Compositions (Classwork)
+/- 45% - Final exam


Fonts d'informació

Bàsica

- Compilation of Course Materials available at the Photocopy Room.

- Diccionario Electrónico Casio: Gran Diccionario Oxford Español-Inglés/Inglés-Español; Oxford Advanced Learner's Dictionary; New Oxford Thesaurus of English. Oxford: Oxford University Press.

Complementària

Composition/Writing Books
- Allen, R. (2001). Punctuation. Oxford: Oxford University Press.
- Allen R. (2002). Spelling. Oxford: Oxford University Press.
- Billingham, J. (2002). Editing and Revising Text. Oxford: Oxford University Press.
- Boutin, M.-C., Brinand, S., & Grellet, F. (1987). Writing: Intermediate. Oxford: Oxford University Press.
- Cory, H. (1999). Advanced Writing With English in Use. Oxford: Oxford University Press.
- Evans, V. (2000). Successful Writing: Intermediate. Newbury, Berkshire, UK: Express Publishing.
- Evans, V. (2000). Successful Writing: Upper-Intermediate (New Ed.). Newbury, Berkshire, UK: Express Publishing.
- Fowler, W. S., & Pidcock, J. (1984). New First Certificate English: Book 1: Language and Composition. Walton-on-Thames, Surrey, UK: Nelson.
- Grellet, F. (1996). Writing for Advanced Learners of English. Cambridge: Cambridge University Press.
- MacAndrew, R., & Lawday, C. (1999). Cambridge First Certificate Writing. Cambridge: Cambridge University Press.
- Memering, D. & O'Hare, F. (1980). The Writer's Work: Guide to Effective Composition. Englewood Cliffs, NJ, USA: Prentice Hall Regents.
- Mott, B. L., & García Fernández, M. P. (1985). La Composición Escrita en Inglés: Método y Ejercicios Gramaticales. Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona.
- Nolasco, R. (1987). Writing: Upper-Intermediate. Oxford: Oxford University Press.
- O'Dell, F. (1996). CAE Writing Skills. Cambridge: Cambridge University Press.
- Reid, J. M. (1988). The Process of Composition Writing. Englewood Cliffs, NJ, USA: Prentice Hall Regents.
- Reid, J. M. ((1994). The Process of Paragraph Writing. Englewood Cliffs, NJ, USA: Prentice Hall Regents.

Other Useful Dictionaries
Bilingual Dictionaries
- Collins Spanish-English/English-Spanish Dictionary. (2002). Glasgow, Great Britain: HarperCollins.
- Gran Diccionario Oxford Español-Inglés/Inglés-Español (3rd Ed. Completely Revised and Updated). (2003). Oxford: Oxford University Press.
- Larousse Standard Dictionary Spanish-English/Español-Inglés (New & Revised). (2004). Barcelona: Larousse.
- The Oxford-Duden Pictorial Spanish and English Dictionary (2nd Ed.). (1995). Oxford: Oxford University Press.
Monolingual Dictionaries
- The American Heritage Dictionary of the English Language (4th Ed.). (2000). Boston, MA, USA: Houghton Mifflin.
- Cambridge Advanced Learner's Dictionary (New Ed.). (2003). Cambridge: Cambridge University Press.
- Cambridge Dictionary of American English. (2000). Cambridge: Cambridge University Press.
- Cambridge International Dictionary of English. (1995). Cambridge: Cambridge University Press.
- Collins Cobuild English Dictionary for Advanced Learners (4th Ed.). (2001). Glasgow, Great Britain: HarperCollins.
- Larousse English Dictionary. (1996). Barcelona: Larousse.
- Longman Advanced American Dictionary. (2002). Harlow, Essex, England: Longman.
- Longman Dictionary of Contemporary English (4th Ed.). (2003). Harlow, Essex, England: Longman.
- Merriam-Webster's Collegiate Dictionary (11th Ed.). (2003). Springfield, MA, USA: Merriam-Webster.
- Oxford Advanced Learner's Dictionary of Current English With Compass CD-ROM (7th Ed.). (2005). Oxford: Oxford University Press.
Thesauruses
- Collins Thesaurus A-Z (Complete and Unabridged). (2002). Glasgow, Great Britain: HarperCollins.
- The Chambers Thesaurus (New Ed.). (2004). Houndmills, Basingstoke, Hampshire, UK: Chambers-Harrap/Macmillan.
- Oxford Thesaurus of English. (2004). Oxford: Oxford University Press.
- Roget's Thesaurus of English Words and Phrases. (2004). Oxford: Oxford University Press.

Useful Usage Books
- Collins Cobuild English Usage for Learners (2nd Ed.). (2004). Glasgow, Great Britain: HarperCollins.
- Swan, M. (2005). Practical English Usage (3rd Ed.). Oxford: Oxford University Press.

Other Useful Resources
The British National Corpus: http://www.natcorp.ox.ac.uk/

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ANÀLISI DELS GÈNERES TEXTUALS EN ANGLÈS/12141116
REDACCIÓ PROFESSIONAL EN ANGLÈS/12142213

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
LLENGUA ANGLESA II/12141004
LECTURA CRÍTICA DE TEXTOS ANGLESOS II/12141007

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LLENGUA ANGLESA I/12141003
LECTURA CRÍTICA DE TEXTOS ANGLESOS I/12141006
INTRODUCCIÓ A L'ANGLÈS ORAL I ESCRIT/12141101
 
Altres comentaris
It is not advisable for students to enroll in this course if they have not taken and passed the courses Llengua Anglesa 1 and Introducció a l'Anglès Oral i Escrit. Students taking this course are required to have access to good monoligual and bilingual dictionaries, computers and the Internet.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent