IDENTIFYING DATA 2010_11
Subject (*) CULTURA DELS PAÏSOS DEL COMMONWEALTH I Code 12142023
Study programme
Filologia Anglesa (2001)
Cycle 2n
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
6 4.5 1.5 Troncal Quart Primer
Teaching
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
COLLELLMIR MORALES, DOLORES
E-mail dolors.collellmir@urv.cat
Lecturers
COLLELLMIR MORALES, DOLORES
Web http://moodle.urv.cat
General description and relevant information This course introduces the student into the different cultures of African countries as well as those of India and the Caribbean. Attention is given to geographical, historical, sociological, and cultural features of these countries especially for the purpose of understanding their literatures.

Competències
Code  
A1 Conèixer la llengua anglesa i la literatura en anglès en profunditat
A2 Conèixer la història de la llengua anglesa i la seves cultures
A4 Conèixer l'estructura de la llengua anglesa
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària anglofona
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua anglesa
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
A14 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
A17 Saber fer una presentació multimèdia sobre un text
A18 Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa.
B1 Aprendre a aprendre
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B8 Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient
B9 Planificació i organització
B10 Capacitat de lideratge
B11 Motivació per la qualitat
B12 Presa de desicions
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectives Competences
A1
A2
A4
A5
A7
A11
A14
A15
A16
A17
A18
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5

Continguts
Topic Sub-topic
1. The Commonwealth

1.1.- Profile of the Commonwealth
1.2.- The Declaration of Commonwealth Principles.
1.3.- Individual countries of the Commonwealth
1.4.- British Imperialism
1.5.- Shared experiences of Commonwealth countries
2. Africa 2.1.- The importance of religion, symbols, and myths
2.2.- The Ibo culture
2.3.- The Biafran War
2.4.- Dispossession of the land in Kenya and the Mau Mau War
2.5.- The arrival of white settlers to South Africa: the Great Trek and the Boer War
2.6.- The History of Apartheid
2.7. Resistence to Apartheid: the Liberal Party, the ANC, the Inkatha movement.
2.8. Social unrest and post-Apartheid period
3. India 3.1.- Nationalism: the struggle towards independence
3.2.- The role of Gandhi
3.3.- The partition of India: Hindus and Muslims
3.4.- Hindu philosophy
3.5.- The caste system
3.6.- Current readjustments
4. The Caribbean 4.1.- The arrival of the Europeans
4.2.- The plantation system and the slave trade
4.3.- The indigenous peoples: the Arawaks, the caribs, and the Garifuna
4.4.- The feudal structure
4.5.- The concept of family and the condition of caribbean women
4.6.- Political development

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Debats
12 12 24
Sessió Magistral
24 24 48
Treballs
0 24 24
Presentacions / exposicions
1 12 13
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
3 30 33
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries
Debats
Sessió Magistral
Treballs
Presentacions / exposicions

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Description
Five short questions

Avaluació
  Description Weight
Debats 10%
Sessió Magistral Assistència a classe 10%
Treballs 30%
Presentacions / exposicions 20%
Proves objectives de preguntes curtes Material presented in class 30%
Others

There is continuous evaluation based on: 1. Class attendance and participation 2. Tutorials 3. Oral presentations 4. Three tests 5. Written work

 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica Toyin Falola, Culture and Customs of Nigeria, 2001, Greenwood Press
Edward Kamau Brathwaite, Folk Culture of the Slaves in Jamaica, 1981, New Beacon Books
Bill Ashcroft, Key Concepts in Post-Colonial Studies, 1999, Routledge
Brian Worsfold, South africa Backdrop, 1999, Universitat de Lleida
Sukumari Bhattacharji, The Indian Theogony, 2000, Penguin Books India

Complementària

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
CULTURA DELS PAÏSOS DE LA COMMONWEALTH II/12142230


Subjects that it is recommended to have taken before
CULTURA DE LES ILLES BRITÀNIQUES I/12141118
CULTURES NORD-AMERICANES I/12142024
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.