Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les coordenades espaciotemporals (diacronia i sincronia), els límits i les interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’art |
| A2 |
Analitzar la visió diacrònica general de la història de l'art universal |
| A4 |
Interpretar els coneixements particulars i optatius de la història de l'art |
| A5 |
Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història |
| A6 |
Interpretar les principals fonts literàries i documentals de la història de l’art |
| A7 |
Interpretar les imatges (coneixements bàsics d'iconografia) |
| A8 |
Aplicar les diferents metodologies d’aproximació a la història de l’art i de la seva contingència històrica (historiografia de l’art) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer detalladament l'art produït a Europa al llarg dels segles XVII i XVIII
| | A2 |
Ser responsable de la necessitat de conèixer l'art modern per tenir una consciència clara de la història de l'art
Conèixer detalladament l'art produït a Europa al llarg dels segles XVII i XVIII
| | A4 |
Ser responsable de la necessitat de conèixer l'art modern per tenir una consciència clara de la història de l'art
| | A5 |
Saber fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies historicoartístiques de l'art europeu del període que tractem
| | A6 |
Saber fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies historicoartístiques de l'art europeu del període tractat
| | A7 |
Saber fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies historicoartístiques de l'art europeu del període tractat
| | A8 |
Saber fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies historicoartístiques de l'art europeu del període tractat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Ser responsable de la necessitat de conèixer l'art modern per tenir una consciència clara de la història de l'art
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
L'Art Barroc Italià
|
L'arquitectura dels segle XVII i XVIII a Italia.
Escultura dels segles XVII i XVIII a Italia
Pintura dels segles XVII i XVIII a Italia
|
L'art Barroc Francès
|
Arquitectura francesa dels segles XVII i XVIII.
Pintura francesa dels segles XVII i XVIII.
Escultura francesa dels segles XVII i XVIII
|
L'Art Barroc als Països Baixos i Alemania. |
La pintura flamenca dels segles XVII i XVIII
La pintura holandesa dels segles XVII i XVIII.
L'arquitectura als paisos Baixos als segles XVII i XVIII
Arquitectura i arts plàstiques als països germanics durant els segles XVII i XVIII.
|
L'art Barroc Espanyol
|
La pintura del segle d'Or
L'escultura espanyola dels segles XVII i XVIII
L'arquitectura espanyola dels segles XVII i XVIII
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Sessió Magistral |
|
42 |
84 |
126 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
13 |
13 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
16 |
20 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició del context social i cultural de l'art del període. Explicació dels conceptes generals de l'art de l'època. |
Sessió Magistral |
Descripció de l'Art del segle XVII i XVIII mitjançant la seva evolució cronològica. |
Pràctiques de camp/sortides |
Veure l'art del segle XVII i XVIII als museus, exposicions, etc. |
Descripció |
Aclarir conceptes, orientar a l'alumne i saber el seu nivell de conèixements de l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
nivell d'assimilació del contingut mitjançant la participació a les classes introductòries |
10% |
Sessió Magistral |
|
assistència i participació a les classes. |
5% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
assistencia i participació en la pràctica |
10% |
Atenció personalitzada |
|
Veure el nivell de coneixements de manera individualitzada mitjançant una entrevista personal. |
10% |
Proves mixtes |
|
Dues proves escrites sobre el contingut del temari |
40% |
Proves pràctiques |
|
Resolució d'un problema pràctic. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
A. Blunt , Arte y arquitectura en Francia 1500-1700 , Cátedra , Madrid, 1977
J.J. Martín González , El artista en la sociedad española del siglo XVII , Cátedra , Madrid, 1986
J. Fernandez Arenas, B.Bassegoda, El barroco en España (Fuentes y textos), Gustavo Gili, Barcelona, 1983
AA.VV., El barroco y el rococó, Alhambra, Madrid, 1980
E. Male , El barroco: Arte religioso del siglo XVII: Italia, Francia, España, Flandes, Encuentro, Madrid, 1985
J. Brown, Imagen e ideas en la pintura española del siglo XVII, Alianza, Madrid, 1980
G.C. Argan, La arquitectura barroca en Italia, Nueva Visión, Nueva Visión, Buenos Aires, 1960
J.A. Maravall , La cultura del barroco. Análisis de una estructura histórica, Ariel, Barcelona, 1975
G.C. Argan, La Europa de las capitales, 1600-1700, Skira/Carroggio, Barcelona, 1964
F. Haskell, Patrones y pintores. Arte y sociedad en la Italia Barroca, Cátedra, Madrid, 1984
G.C. Argan , Renacimiento y Barroco, Akal, Madrid, 1987
J. Gállego, Visión y Símbolos en la pintura española del siglo de Oro, Cátedra, Madrid, 1984
|
|
Complementària |
, , ,
, , ,
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
SOCIETAT I CULTURA A L'ÈPOCA MODERNA/12214006 | ART DEL RENAIXEMENT/12214106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|