Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Saber relacionar el coneixement filològic amb altres àrees i disciplines. |
| A7 |
Conèixer els aspectes més generals de la llengua llatina i la tradició clàssica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Adquireix coneixements literaris i culturals
| | A7 |
Coneix la morfologia nominal i verbal llatina
Coneix alguns conceptes sintàctics generals
Coneix els aspectes bàsics de la gramàtica del llatí vulgar
Tradueix textos llatins en prosa i vers
Analitza i interpreta textos en llatí vulgar
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d'aprenentatge proposats pel professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B4 |
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. Història de la llengua llatina
|
Breu panoràmica històrica des dels inicis fins a l'Edat Mitjana |
2. Textos llatins en prosa i vers |
Suetoni
Virgili |
3. Morfologia i sintaxi nominal |
Temes de la flexió nominal
Els graus de l'adjectiu
Les funcions principals dels casos
|
4. Morfologia i sintaxi pronominal |
Pronoms personals, relatius, interrogatius i indefinits
L'oració de relatiu |
5. Morfologia i sintaxi verbal |
La conjugació regular activa i passiva
Verbs deponents
Verbs irregulars
Usos de les formes nominals del verb |
6. Llatí vulgar |
Concepte
Aspectes bàsics del llatí vulgar
Graffiti, Papyri, Appendix Probi, documents prerromànics |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
20 |
50 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
50 |
75 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i del curs. Instruments bibliogràfics |
Sessió Magistral |
Història de la llengua llatina
Teoria i praxis gramatical |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Correcció de traducció i exercicis gramaticals |
Descripció |
Resolució de qüestions no assolides |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Història de la llengua. Teoria i praxis gramatical |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Traducció i exercicis gramaticals |
70 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Cano, P.L. et al., Introducció a l'estudi de la llengua llatina. Mòdul 1, UAB, Bellaterra, 1997
Gramàtica llatina. Morfologia i nocions de sintaxi, Valentí, E. , Curial, Barcelona, 1995
Meillet, A., Historia de la lengua latina, Avesta, Reus, 1980
Herman, J., El latín vulgar, Ariel, Barcelona, 1997
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
EL LLEGAT CLÀSSIC/12254114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|