Tema |
Subtema |
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE
I NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA
I.I Què són la Teoria Literària i la literatura comparada? |
Breu introducció a les disciplines |
I.II Trets específics de la llengua literària |
La literarietat, la funció poètica. Els mètodes formalistes: de Roman Jakobson a Roland Barthes. |
I.III El concepte d' horitzó d'expectatives, de Hans Robert Jauss |
Introducció a l'hermenèutica |
I.IV L'estudi de l'enunciació |
Qui parla al relat? |
II HISTÒRIA COMPARADA DE LA NOVEL·LA A EUROPA
II.I Introducció general als gèneres literaris |
De La Poètica d'Aristòtil a la violació moderna dels gèneres |
II.II La novel·la com a gènere |
Obstacles d'una definició |
II.III Orígens pre-moderns de la novel·la |
La novel·la hel·lenística i el Roman Courtois. Lectures: [A] El cavaller de la carreta [B] Tristany i Isolda |
II.IV Novel·la i modernitat |
El naixement de la novel·la moderna: El Lazarillo, El Quixot, Robinson Crusoe[C] Anàlisi de fragments triats d'aquestes tres obres |
II.V Diferents tendències narratives del XVIII |
Sterne, Fielding, Richardson, Rousseau, Diderot [D] Això no és un conte, de Denis Diderot. |
II.VI La representació de la lectura com a material narratiu: |
[E] Les desventures del jove Wertheri [F] Madame Bovary |
II.VII El realisme francès |
[G] Tres Contes, de G. Flaubert |
II.VIII Les avantguardes narratives |
[H] El punt de vista als relats de Kafka: La metamorfosi i El veredicte
[I] Anàlisi de com funciona l'enunciació en fragments triats de les obres de V. Woolf, James Joyce, William Faulkner, Samuel Beckett i Mercè Rodoreda
|
TEMARI SEGON QUADRIMESTRE
-Brief introduction of the discipline.
-"The Wife of Bath's Tale" (modern version) |
-The medieval cultural context and modern gender issues |
-The Tempest
(modern version) |
-Traditional reading and post-colonial reading. Who wants to be Caliban? 'The Other', then and now. |
-Gulliver's Travels
(Part I, chapters 1&6) |
-The Lilliputians: Positions & points of view; relativism. |
-Romantic Poetry |
-Analysis of a selection of poems by William Wordsworth & William Blake. |
-Three Guineas, (Part I) |
-Virginia Woolf's and her analysis of war, education and women's issues at the beginning of the 20th century. |
-Fasting, Feasting
(A novel by Anita Desai) |
-Thorough analysis of the content and form:
1-Two apparently paradoxical societies: India & America.
2-Human beings' existencial hungers.
3-Literature builds cultural bridges |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Prendre contacte i recollir informació de l'alumnat. Presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicacions teoricopràctiques del professor sobre els continguts de l'assignatura obertes al diàleg amb els alumnes. Es tracta de sessions-seminari on, rere els plantejaments teòrics, es treballa sobre models i casos pràctics. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Depenent de la filologia (catalana, hispàniques o anglesa). En el segon quadrimestre es faran analisis /comentaris de text avaluables.
IN THE SECOND TERM, and as part of the evaluation process, the students will write essays, taking into account different perspectives and the different issues related to the socio-cultural context. |
Treballs |
En el primer quadrimestre existirà la possibilitat de fer un breu estudi monogràfic relacionat amb els temes treballats a classe i guiat per la professora. El treball serà de caràcter optatiu. Podrà triar de fer-lo l'alumnat que vulgui optar a una matrícula d'honor.
|
Seminaris |
SECOND TERM
Class attendance at each session is expected since ACTIVE PARTICIPATION is essential to the course requirements. Lectures will be based on the analysis of all the texts specified in the contents. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
Prendre contacte i recollir informació de l'alumnat. Presentació de l'assignatura. |
0% |
Sessió Magistral |
|
Seguiment de l'actitud i de les intervencions de l'alumnat |
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Seguiment de l'actitud, de les intervencions de l'alumnat i del seu treball i aportacions (inclou la lectura analítica de tres llibres) en les sessions dedicades a la pràctica textual (avaluació contínua).
IN THE SECOND TERM, there will be four written exercises:
-A summary of : "The Wife of Bath"
-A summary of: Three Guineas
-An argumentative essay on The Tempest.
-An argumentative essay on Fasting, Feasting.
There will also be two oral presentations:
Half of the class will have to prepare an issue related to Romantic poetry, the other half will present an issue connected to Gulliver's Travels. The student will have to use bibliography from the library and therefore avoid unreliable sources on-line. Consultation with the teacher is welcome. |
40% |
Treballs |
|
Seguiment de la confecció i dels resultats d'un breu treball monogràfic sobre un llibre per l'alumnat que vulgui optar a una matrícula d'honor |
5% |
Seminaris |
|
SECOND TERM: Class attendance at each session is expected since active participation is essential to the course requirements |
10% |
Altres |
|
1r QUADRIMESTRE: Dues proves finals mixtes -amb un apartat teòric i un de pràctic (comentari de text)- per a cada quadrimestre |
35% |