DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) LITERATURA Codi 12274001
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Formació bàsica Primer Anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
GORT OLIVER, JORDINA
Adreça electrònica montserrat.corretger@urv.cat
josefa.rodriguez@urv.cat
ana.garciaarroyo@urv.cat
0
Professors/es
CORRETGER SÀEZ, MONTSERRAT
RODRÍGUEZ CAMPILLO, MARÍA JOSÉ
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
GORT OLIVER, JORDINA
Web http://neus.penalba@urv.cat
Descripció general i informació rellevant Primer quadrimestre:Coneixement sistemàtic de nocions fonamentals de teoria literària, crítica literària i gèneres literaris. Introducció a una història de la novel·la a Europa des d'un enfocament de literatura comparada. Continguts que són bàsics i essencials per tal de poder cursar el segon quadrimestre. Segon quadrimestre: This course introduces students to literary studies in English and the issues connected with reading. They will put into practice the theories and principles learnt (in the first term) in order to approach literary texts from a great variety of ways. The emphasis is on teaching them to read 'between the lines', to develop their own ideas and to enjoy literature.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Conèixer els corrents teòrics i metodològics de la teoria de la literatura i de la crítica literària.
 A6 Saber relacionar el coneixement filològic amb altres àrees i disciplines.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Adquireix coneixements sobre història, teoria i crítica literàries
Adquireix coneixements literaris i culturals
 A6 Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema

TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE



I NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA

I.I Què són la Teoria Literària i la literatura comparada?





Breu introducció a les disciplines
I.II Trets específics de la llengua literària La literarietat, la funció poètica. Els mètodes formalistes: de Roman Jakobson a Roland Barthes.
I.III El concepte d' horitzó d'expectatives, de Hans Robert Jauss Introducció a l'hermenèutica
I.IV L'estudi de l'enunciació Qui parla al relat?
II HISTÒRIA COMPARADA DE LA NOVEL·LA A EUROPA

II.I Introducció general als gèneres literaris


De La Poètica d'Aristòtil a la violació moderna dels gèneres
II.II La novel·la com a gènere Obstacles d'una definició
II.III Orígens pre-moderns de la novel·la La novel·la hel·lenística i el Roman Courtois. Lectures: [A] El cavaller de la carreta [B] Tristany i Isolda
II.IV Novel·la i modernitat El naixement de la novel·la moderna: El Lazarillo, El Quixot, Robinson Crusoe[C] Anàlisi de fragments triats d'aquestes tres obres
II.V Diferents tendències narratives del XVIII Sterne, Fielding, Richardson, Rousseau, Diderot [D] Això no és un conte, de Denis Diderot.
II.VI La representació de la lectura com a material narratiu: [E] Les desventures del jove Wertheri [F] Madame Bovary
II.VII El realisme francès [G] Tres Contes, de G. Flaubert
II.VIII Les avantguardes narratives [H] El punt de vista als relats de Kafka: La metamorfosi i El veredicte
[I] Anàlisi de com funciona l'enunciació en fragments triats de les obres de V. Woolf, James Joyce, William Faulkner, Samuel Beckett i Mercè Rodoreda

TEMARI SEGON QUADRIMESTRE


-Brief introduction of the discipline.


-"The Wife of Bath's Tale" (modern version)







-The medieval cultural context and modern gender issues
-The Tempest
(modern version)
-Traditional reading and post-colonial reading. Who wants to be Caliban? 'The Other', then and now.
-Gulliver's Travels
(Part I, chapters 1&6)
-The Lilliputians: Positions & points of view; relativism.
-Romantic Poetry -Analysis of a selection of poems by William Wordsworth & William Blake.
-Three Guineas, (Part I) -Virginia Woolf's and her analysis of war, education and women's issues at the beginning of the 20th century.
-Fasting, Feasting
(A novel by Anita Desai)
-Thorough analysis of the content and form:
1-Two apparently paradoxical societies: India & America.
2-Human beings' existencial hungers.
3-Literature builds cultural bridges

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
2 0 2
Sessió Magistral
A5
30 60 90
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
A6
30 60 90
Treballs
A5
6 12 18
Seminaris
A5
A6
30 60 90
Atenció personalitzada
A5
6 0 6
 
Proves mixtes
A5
A6
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Prendre contacte i recollir informació de l'alumnat. Presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Explicacions teoricopràctiques del professor sobre els continguts de l'assignatura obertes al diàleg amb els alumnes. Es tracta de sessions-seminari on, rere els plantejaments teòrics, es treballa sobre models i casos pràctics.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Depenent de la filologia (catalana, hispàniques o anglesa). En el segon quadrimestre es faran analisis /comentaris de text avaluables.

IN THE SECOND TERM, and as part of the evaluation process, the students will write essays, taking into account different perspectives and the different issues related to the socio-cultural context.
Treballs En el primer quadrimestre existirà la possibilitat de fer un breu estudi monogràfic relacionat amb els temes treballats a classe i guiat per la professora. El treball serà de caràcter optatiu. Podrà triar de fer-lo l'alumnat que vulgui optar a una matrícula d'honor.

Seminaris SECOND TERM
Class attendance at each session is expected since ACTIVE PARTICIPATION is essential to the course requirements. Lectures will be based on the analysis of all the texts specified in the contents.

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes podran visitar les professores a les hores de despatx. Qualsevol consulta que afecti el curs (temari, lectures, avaluació) es tractarà en aquestes hores de visita o també en acabar les classes i de cap manera per correu electrònic. Les hores de visita es pactaran amb l'alumnat per tal de faciliar-los la màxima atenció. Es durà a terme un seguiment de l'actitud, les intervencions i els exercicis de l'alumnat durant les classes magistrals i en les sessions dedicades a la pràctica textual. Seguiment individual del treball monogràfic de cada alumne. NOTA: In the second term students are welcome to communicate with he teacher via e-mail.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Activitats Introductòries
A5
Prendre contacte i recollir informació de l'alumnat. Presentació de l'assignatura. 0%
Sessió Magistral
A5
Seguiment de l'actitud i de les intervencions de l'alumnat 10%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
A6
Seguiment de l'actitud, de les intervencions de l'alumnat i del seu treball i aportacions (inclou la lectura analítica de tres llibres) en les sessions dedicades a la pràctica textual (avaluació contínua).

IN THE SECOND TERM, there will be four written exercises:
-A summary of : "The Wife of Bath"
-A summary of: Three Guineas
-An argumentative essay on The Tempest.
-An argumentative essay on Fasting, Feasting.

There will also be two oral presentations:
Half of the class will have to prepare an issue related to Romantic poetry, the other half will present an issue connected to Gulliver's Travels. The student will have to use bibliography from the library and therefore avoid unreliable sources on-line. Consultation with the teacher is welcome.
40%
Treballs
A5
Seguiment de la confecció i dels resultats d'un breu treball monogràfic sobre un llibre per l'alumnat que vulgui optar a una matrícula d'honor 5%
Seminaris
A5
A6
SECOND TERM: Class attendance at each session is expected since active participation is essential to the course requirements 10%
Altres  

1r QUADRIMESTRE: Dues proves finals mixtes -amb un apartat teòric i un de pràctic (comentari de text)- per a cada quadrimestre

35%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La nota final de l'assignatura resultarà de la mitjana dels dos quadrimestres sempre que s'hagin aprovat tots dos.


Fonts d'informació

Bàsica

BIBLIOGRAFIA (Durant el curs s'anira proporcionant a l'alumnat la bibliografia monogràfica per a cada autor i obra estudiats)

SEGON QUADRIMESTRE:

-A photocopiable anthology of reading materials.

-Materials on-line

-Desai, Anita. Fasting, Feasting (1999)

 

PRIMER QUADRIMESTRE:

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Els alumnes hauran d'assistir a classe havent llegit els textos del dossier corresponents a cada sessió. Es recomana l'assistència a classe, ja que les anàlisis de textos es farà sempre a l'aula i, esporàdicament, es demanarà la participació activa de l'alumnat. In the second term corresponding to LITERATURE in ENGLISH active participation in classs is a major requirement. Students' efforts to express their interpretation of a particular text, their perspectives and ideas will be positively evaluated.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent