DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) LITERATURA I SOCIETAT Codi 12274009
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
GALLARDO TORRANO, PEDRO
RODRÍGUEZ CAMPILLO, MARÍA JOSÉ
GORT OLIVER, JORDINA
Adreça electrònica pere.gallardo@urv.cat
josefa.rodriguez@urv.cat
0
Professors/es
GALLARDO TORRANO, PEDRO
RODRÍGUEZ CAMPILLO, MARÍA JOSÉ
GORT OLIVER, JORDINA
Web
Descripció general i informació rellevant This course proposes a cultural approach to literature in order to discover and discuss the relationships between the literary phenomenon and society. Its main aim is to engage students in the analytical and comparative aspects of diverse literary texts

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A6 Saber relacionar el coneixement filològic amb altres àrees i disciplines.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A6 Adquireix coneixements literaris i culturals
Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític
Realitza activitats d’estudi i anàlisi dels conceptes teòrics fonamentals per entendre la literatura
Adquireix coneixements i conceptes per comprendre la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics

Continguts
Tema Subtema
1. Literature and society Why we read/why we write
2.No Speak English Language and identity
3.Popular Mechanics Language and violence
4.The Unicorn in the Garden Appearances
5.The summer of the Beautiful White Horse Cultural difference
6.Samuel Age, race and social class
7.The Chaser Love
8.The Brown House Happiness and money
9.Love Humans and animals
10. The Lottery Ignorance is bliss
11.The Story of an Hour Gender issues
12.Regret Sex and gender
13.The Nine Bilion Names of God Religion and science
14.The machine Stops Utopia and dystopia

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A6
2 2 4
Sessió Magistral
A6
14 28 42
Seminaris
A6
15 60 75
Atenció personalitzada
A6
2 4 6
 
Proves de desenvolupament
A6
2 20 22
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Description of the contents of the course.
Sessió Magistral Presentation and in-depth analysis of George Orwell's "Animal Farm"
Seminaris Individual/group discussion of various topics related to the readings.

Atenció personalitzada
Descripció
Students are welcome to use my visiting hours to discuss course issues . The schedule will be available at the beginning of the term.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A6
Students will have to write an essay answering a topic question about George Orwell's "Animal Farm" 1-10
Altres  

Students will write a number of essays based on the short stories discussed in class. The number of essays and the corresponding deadlines will be notified in September after considering the number of students in the group.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , Anthology of Reading materials, ,
George orwell, Animal Farm, ,

A PDF copy of the novel can be downloaded from
http://www.msxnet.org/orwell/print/animal_farm.pdf

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Els alumnes hauran d'haver llegit les lectures del dossier abans de cada sessió corresponent. Es recomana l'assistència habitual a classe, ja que les anàlisis de textos literaris i quadres es faran sempre a l'aula i es demanarà la participació esporàdica dels alumnes.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent