DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS II Codi 12274120
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Adreça electrònica jordi.lamarca@urv.cat
Professors/es
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Web
Descripció general i informació rellevant This course is designed to develop the critical reading skills for successful completion of optional literature courses in the English degree course. It will suggest a way of approaching literary and other texts in a methodical manner. It will concentrate on drama as a literary genre. It will also make reference to filnm as "texts" for comparative purposes

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A12 Conèixer la varietat lingüística, literària i cultural anglòfona.
 A13 Conèixer i aplicar les bases de la teoria de la literatura i de les teories estètiques.
 A16 Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, cultural i literari.
 A17 Saber formar-se una opinió clara i concisa sobre un text i expressar-la de forma oral i escrita.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A12 Adquireix la capacitat d'establir la relació entre forma i contingut en les obres de nombrosos autors en llengua anglesa
 A13 Coneix les principals tècniques literàries de la ficció, el teatre, la poesia i el cinema
 A16 Adquireix les eines necessàries per analitzar i avaluar obres literàries i cinematogràfiques des d'un punt de vista crític
 A17 Millora les capacitats de lectura i escriptura
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Comprèn els elements que composen una disciplina
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
 B3 Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Troba nous mètodes per fer les coses
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
 B5 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
The Nature of Theatre





The Script
The play itself
Seeing a play
Reading a play


Plot
Character
Characterization
Thought
Diction
Music
Spectacle
Analyzing Scripts The Importance of Being Earnest
An Inspector Calls
The Birthday Party
Film Film and Narration
Film amd Drama
Visual Image, Verbal Signs, Sounds and Music.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A12
A16
B1
2 4 6
Treballs
B1
B4
2 24 26
Sessió Magistral
A12
A13
A16
30 30 60
Atenció personalitzada
B1
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
A12
B4
6 48 54
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Preliminary lectures and readings will be given to present the basic literary constituents that conform a play and a film script. The lectures and readings will be followed by full class discussions.
Treballs Short essays will be focusing on the lectures, class disccusions and designed texts. They should include an introductory paragraph, a development and a conclusion.
Sessió Magistral Lectures will be based on the reading material of texts and the assigned texts for analysis and discussion. They will highlight the main ideas and concepts that contribute to the analysis of a play and a film script.

Atenció personalitzada
Descripció
It is important that students meet with the teacher either during his office hours or also by appointment. please notice that discussions are always encouraged and questions may be raised at any time or any moment. Feel always free to ask questions and to give your personal opinion with regard to any point discussed in class or related to it.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
B1
B4
Short essays should include an introductory parargraph, a development and a conclusion. 15%
Altres  

There will be a final exam which only accounts 50% of the final grade

This will conssit of less than 100 short questions.
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Some essays will be given to be written in class 15%

There will be short-question tests on the topics discussed in class.


Fonts d'informació

Bàsica Martin Montgomery et alia, Ways of Reading, 2000, London: Routledge
David Herman (Ed.), The Cambridge Companion to Narrative, 2009, The Cambridge University Press
, , ,

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I/12274119

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I/12274119
 
Altres comentaris
Class attendance at each session is expected since active participation is essential to the course requirement
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent