Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
Recerca |
Objectius |
Competències |
L'assignatura pertany al model d'identitats polítiques i subjectes col.lectius. La perspectiva europea contemporània fins a l'actualitat permetrà conèixer el moviment diacrònic en l'evolució de l'Estat liberal i fins a l'Estat social i les principals fites de l'acció col.lectiva del moviment obrer i dels feminismes. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1.- Del sufragi censitari al vot universal masculí.
2.- Els feminismes i els drets de les dones.
3.- Els drets socials.
4.- L'Estat del benestar.
5.- L'Europa social i la globalització. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
8 |
1 |
9 |
|
Fòrums de discussió |
|
15 |
5 |
20 |
Sessió Magistral |
|
30 |
0 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
16 |
0 |
16 |
|
Proves mixtes |
|
11 |
6 |
17 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Fòrums de discussió |
|
Sessió Magistral |
|
|
Descripció |
Ja que el cinqué tema "L'Europa social i la globalització" consisteix en exposicions-presentacions dels estudiants en grups els fòrums consistiran en discussions i debats a l'aula a l'entorn de les qüestions i dels reptes plantejats per la sosteniblitat dels drets de ciutadania en el món actual. |
|
|
Descripció |
Pes |
Fòrums de discussió |
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de l'assignatura es mixta ja que consisteix en la defensa o presentació de tres modalitats d'indicació de l'avenç en l'aprenentatge: 1.- l'assistència a classe (80%) i la participació activa en els forums de discussió............ 30% 2.- La resenya d'una obra de la bibliografia fonamental recomanada ........................... 20% 3.- La presentació d'una temàtica referida al tema 5 de l'assignatura ........................... 50% La segona convocatòria consistirà en un examen del temari. |
Bàsica |
BOCK, Gisela, La mujer en la historia de Europa, 2001, Crítica
BALDWIN, Peter, Política de solidaridad: bases sociales del eStado de Bienestar, 1992, Ministerio Trabajo
CANFORA, Luciano, La democracia. Historia de una ideologia, 2004, Critica
ELLEY, George, Un mundo que ganar. Historia de la izquierda en Europa, 2003, Critica
HEATER, D.B., Ciudadanía. Una breve historia., 2007, Alianza
MARSHALL & BOTTOMORE, Ciudadanía y clase social, 1998, Alianza
NAVARRO, Vicenç, Neoliberalismo y Estado del bienestar, 1997, Ariel
, , ,
PECES BARBA, Gregorio, Educación para la ciudadanía y derechos humanos, 2007, Espasa Calpe
, , ,
RUBIO CARRACEDO, j., teoria crítica de la ciudadanía democrática, 2007, Trotta
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|