Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació urbana, a partir de la consideració dels tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques urbanes: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals. |
|
AP2 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió d'un problema urbà particular i l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per tal d'analitzar i/o assesorar sobre les fonts del problema i sobre les possibles solucions. |
|
AP3 |
Domini de la literatura en matèria d'estudis urbans més destacada (no tan sols de l'àmbit específic de l'antropologia, sinó de les altres ciències socials), així com la capacitat per a localitzar la documentació necessària per a documentar un treball de recerca en antropologia urbana. |
|
AP6 |
Adquisició d'un coneixement aprofondit en tots els grans temes, corrents i debats en que ha participat l'antropologia urbana fins a l'actualitat, per tal de tenir una idea precisa d'allò que l'antropòleg urbà pot aportar i oferir en un projecte de rereca aplicat, en una consultoria o un disseny d'intervenció social. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació urbana, a partir de la consideració dels tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques urbanes: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals. |
|
AR2 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió d'un problema urbà particular i l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per tal d'analitzar i/o assesorar sobre les fonts del problema i sobre les possibles solucions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC2 |
Treballar autònomament i amb iniciativa. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional, així com el codi deontològic específic de l’antropologia social. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC14 |
Capacitat de planificació i organització. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
Objectius |
Competències |
Ap1, Ap2, Ap3, Ap6, AR1, AR2, BC1, BC2, BC7, BC11, BC13, BC14, CC1, CC2, CC4, CC5 |
AP1 AP2 AP3 AP6 AR1 AR2
|
BC1 BC2 BC7 BC11 BC13 BC14
|
CC1 CC2 CC4 CC5
|
Tema |
Subtema |
MAX WEBER: |
Lectura de "Economía y Sociedad".
Análisis de la "ciudad". |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
12 |
16 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
6 |
18 |
24 |
Treballs |
|
12 |
36 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0 |
8 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació d´eines i instruments de treball. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament sistemàtic del temari de l´ assignatura a càrrec del professor. |
Presentacions / exposicions |
Presentacions personalitzades en base a treballs de documentació supervisats pel professor. |
Pràctiques de camp/sortides |
Jornadas, conferencias u otros eventos que tengan relación con el tema. |
Treballs |
Els alumnes realitzaran una síntesi final. |
|
Presentacions / exposicions |
Sessió Magistral |
Treballs |
|
Descripció |
Activitat tutorial personalitzada en el despatx del professor, per tal d´orientar el seguiment de la part teòrica i de les parts pràctiques de l´assignatura.
Cada estudiant té la obligació de visitar el despatx del professor, com a minim, una vegada durant el periode lectiu.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral de qüestions durant el desenvolupament del programa. |
20% |
Proves de desenvolupament |
Presentació individual escrita d´un treball, prèviament pactat, sobre algun tema exposat a classe i el desenvolupament del qual hagi estat supervisat pel professor. |
80% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
WEBER, M, Economía y sociedad, F. C. E., México (1990)
WEBER, M, Economy and Society, Un. of California, PressBerkeley and Los Angeles (1938)
WEBER, M, Wirtschaft und Gesellschaft, Mohr Siebeck, Tübingen (2002)
|
|
Complementària |
, , ,
BENDIX, R., Max Weber, Amorrortu, B. Aires (1979)
FREUND, J., Sociología de Max Weber, Península, Barna (1968)
GIDDENS, A., El capitalismo y la moderna teoría social, Labor, Barna (1977)
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
METRÓPOLIS I CONFLICTE SOCIAL/125022207 | TEORIA SOCIAL IV: DEBATS CONTEMPORANIS SOBRE METRÒPOLIS I TRANSNACIONALISME/125022112 | TEORIA SOCIAL III/125022109 | TEORIA SOCIAL II: HISTÒRIA DE LA CIUTAT I DE L'URBANISME/125022105 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|