IDENTIFYING DATA 2010_11
Subject (*) IMPACTE I AVALUACIÓ DELS PROCESSOS D'INNOVACIÓ A LA XARXA Code 12725101
Study programme
Comunic. Política, Instit. i Corpor. en Entorns de Crisi i de Risc (2010)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer Únic anual
Modality and teaching language
Department Estudis de Comunicació
Coordinator
DOMINGO SANTAMARIA, DAVID
E-mail david.domingo@urv.cat
Lecturers
DOMINGO SANTAMARIA, DAVID
Web
General description and relevant information This course explores the opportunities and challenges that the Internet poses to internal and external communication in organizations. It frames current trends in online communication (blogging, social networking) within the context of the history of the Internet and the dynamics of innovation in organizations. The course offers theoretical insights and practical strategies to deal with developing an online communication plan, analyzing the implications of decisions and managing the new communication flows developed. The course is taught in English.

Competències
Type A Code Competences Specific
  Comú
  AC3 Comprendre, analitzar i avaluar l'impacte de les tecnologies de la informació i de la comunicació, així com de les innovacions tecnològiques, en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en l’àmbit estratègic en la comunicació política, institucional i corporativa
  Professionalitzador
  AP1 Crear i desenvolupar missatges de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius per als diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i les tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
  Recerca
Type B Code Competences Transversal
  Comú
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Type C Code Competences Nuclear
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Objectius d'aprenentatge
Objectives Competences
Entendre la dinàmica dels processos d'innovación en la comunicació en les organitzacions AC3
BC3
Entendre l'evolución i les característiques d'Internet com a eina de comunicació AC3
Dissenyar estratègies de comunicació efectives a Internet AC3
AP1
Gestionar la relació amb els públics a la Xarxa BC6
CC2

Continguts
Topic Sub-topic
1. Dynamics of innovation processes 1.1. Sociological principles of technological change
1.2. Innovation management
1.3. Cases in online communication innovation
2. Internet as a communication tool 2.1. Evolution and social uses
2.2. Blogging
2.3. Social networks
3. Managing online presence 3.1. Corporate vs individual presence
3.2. Producing presence
3.3. Monitoring refences
4. Managing user participation 4.1. Virtual communities
4.2. Benefits and risks of user involvement
4.3. Management strategies

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Debats
5 10 15
Pràctiques a laboratoris
10 10 20
Treballs
0 20 20
Sessió Magistral
10 10 20
 
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació del curs.
Debats A partir de lectures teòriques i de casos pràctics farem debats a classe per interpretar les implicacions. Els alumnes hauran de preparar el debat seguint la guia proposada pel professor.
Pràctiques a laboratoris A l'aula d'informàtica farem servir diversos serveis d'Internet (blogs, xarxes socials) per analitzar les seves característiques i possibilitats.
Treballs L'alumne haurà de crear un pla de presència digital per a una organització, aplicant els criteris apresos durant el curs.
Sessió Magistral Una part de les sessions presencials es dedicarà a presentar conceptes clau per part del professor.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Description
L'atenció personalitzada, més enllà de dubtes generals sobre l'assignatura, se centrarà en l'assessorament del treball de curs, la definició d'un pla de presència a Internet per a una organització.

Avaluació
  Description Weight
Treballs El projecte (treball de curs) serà l'activitat avaluable principal de l'assignatura. 95%
Others

La participació en les sessions, especialment en els debats i les pràctiques a l'aula d'informàtica afectaran positivament la nota final.

5%
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica Abbate, J., Inventing the Internet, MIT Press, 1999
Celaya, J., La empresa en la web 2.0, Gestión 2000, 2009
Boczkowski, P., Digitalizar las noticias, Manantial, 2006
Lasica, J.D., SocialMedia.biz , Web,
Lasica, J.D., SocialBrite.org, Web,

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.