Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Comú |
|
AC3 |
Comprendre, analitzar i avaluar l'impacte de les tecnologies de la informació i de la comunicació, així com de les innovacions tecnològiques, en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en l’àmbit estratègic en la comunicació política, institucional i corporativa |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Crear i desenvolupar missatges de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius per als diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i les tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
|
Recerca |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Objectives |
Competences |
Entendre la dinàmica dels processos d'innovación en la comunicació en les organitzacions |
AC3
|
BC3
|
|
Entendre l'evolución i les característiques d'Internet com a eina de comunicació |
AC3
|
|
|
Dissenyar estratègies de comunicació efectives a Internet |
AC3 AP1
|
|
|
Gestionar la relació amb els públics a la Xarxa |
|
BC6
|
CC2
|
Topic |
Sub-topic |
1. Dynamics of innovation processes |
1.1. Sociological principles of technological change
1.2. Innovation management
1.3. Cases in online communication innovation |
2. Internet as a communication tool |
2.1. Evolution and social uses
2.2. Blogging
2.3. Social networks |
3. Managing online presence |
3.1. Corporate vs individual presence
3.2. Producing presence
3.3. Monitoring refences |
4. Managing user participation |
4.1. Virtual communities
4.2. Benefits and risks of user involvement
4.3. Management strategies |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Debats |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs. |
Debats |
A partir de lectures teòriques i de casos pràctics farem debats a classe per interpretar les implicacions. Els alumnes hauran de preparar el debat seguint la guia proposada pel professor. |
Pràctiques a laboratoris |
A l'aula d'informàtica farem servir diversos serveis d'Internet (blogs, xarxes socials) per analitzar les seves característiques i possibilitats. |
Treballs |
L'alumne haurà de crear un pla de presència digital per a una organització, aplicant els criteris apresos durant el curs. |
Sessió Magistral |
Una part de les sessions presencials es dedicarà a presentar conceptes clau per part del professor. |
|
Description |
L'atenció personalitzada, més enllà de dubtes generals sobre l'assignatura, se centrarà en l'assessorament del treball de curs, la definició d'un pla de presència a Internet per a una organització. |
|
|
Description |
Weight |
Treballs |
El projecte (treball de curs) serà l'activitat avaluable principal de l'assignatura. |
95% |
Others |
La participació en les sessions, especialment en els debats i les pràctiques a l'aula d'informàtica afectaran positivament la nota final. |
5% |
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
Abbate, J., Inventing the Internet, MIT Press, 1999
Celaya, J., La empresa en la web 2.0, Gestión 2000, 2009
Boczkowski, P., Digitalizar las noticias, Manantial, 2006
Lasica, J.D., SocialMedia.biz , Web,
Lasica, J.D., SocialBrite.org, Web,
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|