Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comú |
|
AC1 |
Conèixer els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com de recerca |
|
AC2 |
Identificar, analitzar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc |
|
AC3 |
Comprendre, analitzar i avaluar l'impacte de les tecnologies de la informació i de la comunicació, així com de les innovacions tecnològiques, en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en l’àmbit estratègic en la comunicació política, institucional i corporativa |
|
AC4 |
Diagnosticar i intervenir en les problemàtiques de la comunicació de risc i de crisi i dominar els processos, les tècniques i els instruments per a la seva anàlisi, gestió i avaluació en les organitzacions, empreses i institucions |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Crear i desenvolupar missatges de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius per als diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i les tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
|
Recerca |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la comunicació política, institucional i corporativa |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objetivos |
Competencias |
Proporcionar una visió realista de l'actual situació del sector profeSsional de la comunicació, així com d'algunes de les principals tendències i sortides professionals que el sector està desenvolupant. |
AC1
|
BC3
|
CC6
|
Donar una nova dimensió i especificar el rol -i les funcions- que s'exigeixen avui al que anomenem sector professional de la comunicació: descriure què fan i què faran en un futur els professionals que proporcionin serveis de comunicació. |
AC2
|
BC4
|
CC3
|
Justificar la creixent demanada que hi ha -per part de las empreses i d'algunes institucions- de l'externalització del màrqueting i la comunicació, per entendre millor el mercat cap on es dirigeix la professió. |
AC3
|
BC2
|
CC3
|
Argumentar que l'externalització del màrqueting i la comunicació es consolida com a una tècnica de gestió avançada del management actual. |
AC4
|
BC5
|
CC5
|
Descriure com hauria de ser i com hauria de funcionar avui una empresa que proporcioni serveis professionals de màrqueting i comunicació. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AP1
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC5
|
Fer veure als alumnes que tots aquests objectius, així com tots els continguts de l'assignatura en general, li poden ajudar a encarar millor el seu futur professional. Més tenint en compte que l'actual entorn de crisi afecta molt significativament a tot el sector professional del màrqueting, la comunicació i la publicitat. |
AC3
|
BC1 BC3 BC4 BC5
|
CC6
|
tema |
Subtema |
1.- Justificación estratégica: los antecedentes que han llevado a la actual situación del mercado profesional de la comunicación. |
1.1.- La evolución más reciente del sector profesional de la comunicación.
1.2.- Los principales factores desencadenantes del nuevo mercado y de la explosión del marketing:
• La globalización, los mercados y la competitividad.
• El entorno digital 2.0 |
2.- Análisis situacional: ¿cómo puede afrontar el sector profesional de la comunicación la realidad actual del mercado?. |
2.1.- Identificando realmente a la “competencia”.
2.2.- Segmentando el mercado.
2.3.- Posicionándose.
2.4.- Identificando la oportunidad comercial: externalizar.
|
3.- La definición de la solución profesional de marketing y comunicación. |
3.1.- Definir la actividad: ¿qué hace este tipo de empresa?.
3.2.- Identificar al cliente: ¿para quién trabaja principalmente?.
3.3.- Contar con unos principios profesionales: ¿cual es la visión técnica?.
3.4.- Encajando en las organizaciones: ¿en qué podemos ayudar?
3.5.- Aplicando una visión de 360º: servicios integrados...¿todo o por partes?.
|
4.- Los requisitos para implementar esta solución de marketing y comunicación. |
4.1.- Solucionar problemas comerciales.
4.2.- Disfrutar trabajando.
4.3.- Creatividad.
4.4.- Profesionalidad.
4.5.- Formación.
4.6.- Servicio y orientación a cliente.
4.7.- Polivalencia.
4.8.- Partners y estructuras variables.
4.9.- Recursos Humanos.
4.10.- Ganas de trabajar.
4.11.- Vender.
4.12.- Precios.
|
5.- Principales aspectos de gestión de una empresa de marketing y comunicación. |
5.1.- La política comercial.
5.2.- La organización interna.
5.3.- Los principales flujos de trabajo.
5.4.- La estructura de costes.
5.5.- La administración.
|
6.- Las estrategias de marketing y comunicación: de la concepción a la producción. |
6.1.- La plataforma de valor, el marco de referencia.
6.2.- La preparación de la estrategía.
6.3.- La ejecución de la estrategía y la gestión de la producción.
6.4.- Los anteproyectos: herramientas comerciales.
|
7.- Perspectivas de futuro para una empresa de marketing y comunicación.
|
7.1.- Diferentes clientes, distintos roles de actuación.
7.2.- DIRCOM y Departamentos de comunicación externos.
7.3.- Comunity Manager y el nuevo marketing digital.
7.4.- Departamentos de marketing en outsourcing.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Sessió Magistral |
|
16 |
32 |
48 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
3 |
1.5 |
4.5 |
Debats |
|
3 |
1.5 |
4.5 |
Treballs |
|
2 |
14 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Debats |
|
Treballs |
|
|
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
|
|
|
descripción |
Peso |
Treballs |
|
Los trabajos tipo STM se evalúan de 0 a 10 cada uno. Para aprobar se tiene que superar cada trabajo con un 5 como mínimo. Al final del curso se hace la media de todos los trabajos presentados, siendo obligatorio presentar un mínimo de 5 STM.
Las recensiones de las lecturas tienen el mismo planteamiento de evaluación y se deben entregar todas (3 recensiones).
La nota final del curso es la media del global de TODOS los trabajos (las STM y las recesiones) con un valor del 100% de la evaluación final. |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|