DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) BIOQUÍMICA I BIOLOGIA MOLECULAR Codi 14224001
Ensenyament
Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
9 Formació bàsica Primer Anual
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
FOLCH LOPEZ, JAUME
Adreça electrònica mariamercedes.gomez@urv.cat
jaume.folch@urv.cat
Professors/es
GÓMEZ ARNAIZ, MARÍA MERCEDES
FOLCH LOPEZ, JAUME
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Composició d'aliments i matèries primeres.
 A6 Bioquímica.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Ser capaç d'obtenir, utilitzar i interpretar la informació científica a partir de les fonts bibliogràfiques.
 A6 Comprendre i reflexionar sobre les vies metabòliques utilitzades pels diferents principis immediats en situació post-prandrial, interdigestiva, dejuni i exercici físic.
Comprendre els diferents aspectes que té la utilització dels nutrients, és a dir, els processos metabòlics que succeeixen a l'interior de la cèl·lula amb la intenció d'integrar els diferents dins de l'organisme.
Comprendre i valorar la importància de l'alimentació sobre els processos oxidatius de l'home
Comprendre la importància i els mecanismes de la regulació genètica mediada per nutrients
Comprendre les bases moleculars de l'absorció i digestió dels nutrients i les bases moleculars de la comunicació i senyalització cel·lulars, per tal que pugui entendre millor els seus aspectes fisiològics i patològics.
Diferenciar amb claredat els components fonamentals de la matèria viva amb la finalitat de comprendre les bases moleculars de la nutrició.
Diferenciar els processos metabòlics dels àcids nucleics per tal d'entendre les aplicacions d'aquests coneixements en la investigació biomèdica.
Entendre la integració dels processos biològics que converteixen la cèl·lula per al seu bon funcionament.
Reconèixer i saber diferenciar els processos metabòlics essencials per a la vida d'una cèl·lula.
Ser capaç d'obtenir, utilitzar i interpretar la informació científica a partir de les fonts bibliogràfiques.
Valorar la importància de la integració metabòlica davant una determinada situació fisiològica
Valorar la importància del coneixement bàsic dels components fonamentals de la matèria viva amb la intenció d'aconseguir una adequada formació en l'àmbit de la nutrició humana.
Valorar les repercussions de la investigació en bioquímica i biologia molecular amb la finalitat que sigui capaç de les seves implicacions en l'àmbit de la nutrició humana.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B5 Ser capaç d'obtenir, utilitzar i interpretar la informació científica a partir de les fonts bibliogràfiques.
Diferenciar amb claredat els components fonamentals de la matèria viva amb la finalitat de comprendre les bases moleculars de la nutrició.
Comprendre les bases moleculars de l'absorció i digestió dels nutrients i les bases moleculars de la comunicació i senyalització cel·lulars, per tal que pugui entendre millor els seus aspectes fisiològics i patològics.
Valorar la importància del coneixement bàsic dels components fonamentals de la matèria viva amb la intenció d'aconseguir una adequada formació en l'àmbit de la nutrició humana.
Valorar les repercussions de la investigació en bioquímica i biologia molecular amb la finalitat que sigui capaç de les seves implicacions en l'àmbit de la nutrició humana.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent