DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) PRACTIQUES EXTERNES Codi 14625109
Ensenyament
Envelliment i Salut (Campus Terres de l'Ebre) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
8 Obligatòria Primer Únic anual
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Ciències Mèdiques Bàsiques
Infermeria
Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
MONTESO CURTO, MARIA PILAR
Adreça electrònica victoria.arija@urv.cat
rosamaria.sansegundo@urv.cat
manuel.santafe@urv.cat
mariaantonia.martorell@urv.cat
maria.jimenez@urv.cat
rosa.sola@urv.cat
mariarosa.nogues@urv.cat
montserrat.jove@urv.cat
antoni.castro@urv.cat
mariafrancesca.ortin@urv.cat
marta.romeu@urv.cat
eva.oliva@urv.cat
juanjose.sirvent@urv.cat
gabrielde.febrer@urv.cat
montse.giralt@urv.cat
mariapilar.monteso@urv.cat
josejavier.benito@urv.cat
joseplluis.pinol@urv.cat
rosamaria.valls@urv.cat
lorena.tena@urv.cat
juditangela.marin@urv.cat
amadojoaquin.orti@urv.cat
josemaria.gonzalez@urv.cat
marylenemarie.lejeune@urv.cat
Professors/es
ARIJA VAL, MARIA VICTORIA
SAN SEGUNDO MOZO, ROSA MARÍA
SANTAFÉ MARTÍNEZ, MANUEL
MARTORELL POVEDA, MARIA ANTONIA
JIMÉNEZ HERRERA, MARÍA FRANCISCA
SOLÀ ALBERICH, ROSA MARIA
NOGUÉS LLORT, MARIA ROSA
JOVE SANS, MARÍA MONTSERRAT
CASTRO SALOMÓ, ANTONI
ORTÍN FONT, MARIA FRANCESCA
ROMEU FERRAN, MARTA
OLIVA ANGUERA, EVA
SIRVENT CALVERA, JUAN JOSÉ
FEBRER MARTÍNEZ, GABRIEL DE
GIRALT BATISTA, MONTSERRAT
MONTESO CURTO, MARIA PILAR
BENITO GONZALEZ, JOSE JAVIER
PIÑOL MORESO, JOSEP LLUIS
VALLS ZAMORA, ROSA MARIA
TENA QUEROL, LORENA
MARÍN SERRAL, JUDIT ANGELA
ORTI LLAVERIA, AMADO JOAQUIN
GONZÁLEZ CALVO, JOSÉ MARIA
LEJEUNE ., MARYLÈNE MARIE
Web
Descripció general i informació rellevant PERFIL INVESTIGADOR Incorporació en un equip o grup de recerca per integrar tots els coneixements, habilitats destreses, actituds i valors, adquirits en totes les matèries, capacitant per a una investigació bàsica o clínica de l'envelliment. PERFIL PROFESSIONALITZADOR El desenvolupament de la professió en els centres de salut, hospitals i altres centres assistencials per integrar tots els coneixements, habilitats, destreses, actituds i valors, adquirits en totes les matèries, capacitant per a una atenció eficaç en el procés d'envellir.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Reconèixer l'envelliment fisiològic i saber distingir de la patologia.
  AC2 Conèixer les característiques especials en l'atenció del pacient geriàtric: Presentació clínica atípica, pluripatologia, tendència cap a la cronicitat i a la incapacitat.
  AC3 Saber realitzar una valoració geriàtrica integral, des del seu vessant mèdica, capacitat funcional, cognitiva, d'estat d'ànim, rehabilitadora i social, amb la utilització d'escales de valoració geriàtrica
  AC4 Conèixer els anomenats Grans síndromes geriàtrics, la seva aproximació diagnòstica i terapèutica.
  AC5 Conèixer les malalties prevalents més incapacitants en l'edat geriàtrica.
  Professionalitzador
  AP1 Adquirir coneixements, habilitats i destresa per a l'exercici professional i coordinació assistencial de la ortogeriatría.
  AP2 Conèixer els mitjans per a la prevenció i/o retard de la dependència.
  AP3 Identificar els signes de sobrecàrrega del cuidador.
  AP4 Capacitar en l'educació sanitària.
  AP5 Conèixer el rol de cada membre de l'equip interdisciplinari: fisioterapeuta, logopeda, psicòleg, terapeuta ocupacional, dietista, educador social, infermeria, metge.
  Recerca
  AR1 Adquirir habilitats per formular hipòtesis, dissenyar projectes i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas.
  AR2 Seleccionar i aplicar els dissenys d'investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i per interpretar resultats en els estudis d'envelliment i salut.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
  BC8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC5 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
BC1
BC2
CC3
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat. AP5
BC8
CC6
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets. AC2
AC3
AC4
AC5
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
BC2
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals del àmbit. AC2
AC3
AC4
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
BC1
ITINERARI INVESTIGADOR Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i portar a terme un projecte. AR1
AR2
BC1
BC3
CC6
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears. AC2
AC3
AC4
AC5
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
BC4
BC5
BC6
CC6
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional. AP5
BC8
CC5

Continguts
Tema Subtema
Treball amb l’equip multidisciplinar
ITINERARI INVESTIGADOR
Incorporació en un equip o grup d'investigació per integrar tots els coneixements, habilitats, actituds i valors, adquirits en totes les materies, capacitant per una investigació bàsica o clínica de l'envelliment

ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
El desenvolupament de la professió en els centres de salut, hospitals i altres centres assistencials per integrar tots els coneixements, habilitats, actituds i valors, adquirits en totes les materies, capacitant per una atenció eficaç en el procés d'envellir

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Pràctiques clíniques
180 0 180
Treballs
0 15 15
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge
0 2 2
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del tutor de pràctiques de l'itinerari investigador i de recerca.
Pràctiques clíniques ITINERARI INVESTIGADOR:Integració en un grup d'investigació bàsica o clínica.

ITINERARI PROFESSIONALITZADOR:Integracio en l'àmbit professional en centres assistencials, residencials o de salut pública.

Es realitzarà un informe per mig del tutor de pràctiques amb llistes de control o cheklist (40% itinerari Investigador) i (20 % itinerari Professionalitzador).
Treballs Avaluació dels treballs assignats
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge L'avaluació del treball de les entrevistes realitzades amb el tutor de la universitat i de les carpetes de treball o portafoli seràn d'un 50% en l'Itinerari Investigador i d'un 40% en el professionalitzador

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Per tal de resoldre dubtes cal contactar via moodle adreça: mariapilar.monteso@urv.cat

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques clíniques ITINERARI INVESTIGADOR
Informe realitzat per part de l'empresa o institució del tutor de pràctiques mitjançant de llistes de control o checklist

ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Informe realitzat per part de l'empresa o institució del tutor de pràctiques mitjançant llistes de control o checklist (20%)
Evaluació baix un model de mini-clinical evaluation exercise (mini-CEX) (30%)
40%






50%
Treballs ITINERARI INVESTIGADOR
Evaluació del treball de les entrevistes realitzades amb el tutor de la universitat i valoració de les carpetes de treball o portafoli

ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Evaluació del treball de les entrevistes realitzades amb el tutor de la universitat i valoració de les carpetes de treball o portafoli
50%






40%


Altres

AUTOAVALUACIÓ ITINERARI INVESTIGADOR I PROFESSIONALITZADOR Autoinforme realitzat per part de l'alumne en quant a les expectatives, aprenentatges adquirits, evaluació del desenvolupament personal

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Segons  tutor assignat

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent