Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Reconèixer l'envelliment fisiològic i saber distingir de la patologia. |
|
AC2 |
Conèixer les característiques especials en l'atenció del pacient geriàtric: Presentació clínica atípica, pluripatologia, tendència cap a la cronicitat i a la incapacitat. |
|
AC3 |
Saber realitzar una valoració geriàtrica integral, des del seu vessant mèdica, capacitat funcional, cognitiva, d'estat d'ànim, rehabilitadora i social, amb la utilització d'escales de valoració geriàtrica |
|
AC4 |
Conèixer els anomenats Grans síndromes geriàtrics, la seva aproximació diagnòstica i terapèutica. |
|
AC5 |
Conèixer les malalties prevalents més incapacitants en l'edat geriàtrica. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Adquirir coneixements, habilitats i destresa per a l'exercici professional i coordinació assistencial de la ortogeriatría. |
|
AP2 |
Conèixer els mitjans per a la prevenció i/o retard de la dependència. |
|
AP3 |
Identificar els signes de sobrecàrrega del cuidador. |
|
AP4 |
Capacitar en l'educació sanitària. |
|
AP5 |
Conèixer el rol de cada membre de l'equip interdisciplinari: fisioterapeuta, logopeda, psicòleg, terapeuta ocupacional, dietista, educador social, infermeria, metge. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Adquirir habilitats per formular hipòtesis, dissenyar projectes i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas. |
|
AR2 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d'investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i per interpretar resultats en els estudis d'envelliment i salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BC1 BC2
|
CC3
|
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat. |
AP5
|
BC8
|
CC6
|
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets. |
AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BC2
|
|
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals del àmbit. |
AC2 AC3 AC4 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BC1
|
|
ITINERARI INVESTIGADOR
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i portar a terme un projecte. |
AR1 AR2
|
BC1 BC3
|
CC6
|
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears. |
AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BC4 BC5 BC6
|
CC6
|
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional. |
AP5
|
BC8
|
CC5
|
Tema |
Subtema |
Treball amb l’equip multidisciplinar |
|
ITINERARI INVESTIGADOR
Incorporació en un equip o grup d'investigació per integrar tots els coneixements, habilitats, actituds i valors, adquirits en totes les materies, capacitant per una investigació bàsica o clínica de l'envelliment
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
El desenvolupament de la professió en els centres de salut, hospitals i altres centres assistencials per integrar tots els coneixements, habilitats, actituds i valors, adquirits en totes les materies, capacitant per una atenció eficaç en el procés d'envellir |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pràctiques clíniques |
|
180 |
0 |
180 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
0 |
2 |
2 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del tutor de pràctiques de l'itinerari investigador i de recerca. |
Pràctiques clíniques |
ITINERARI INVESTIGADOR:Integració en un grup d'investigació bàsica o clínica.
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR:Integracio en l'àmbit professional en centres assistencials, residencials o de salut pública.
Es realitzarà un informe per mig del tutor de pràctiques amb llistes de control o cheklist (40% itinerari Investigador) i (20 % itinerari Professionalitzador). |
Treballs |
Avaluació dels treballs assignats |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
L'avaluació del treball de les entrevistes realitzades amb el tutor de la universitat i de les carpetes de treball o portafoli seràn d'un 50% en l'Itinerari Investigador i d'un 40% en el professionalitzador |
|
Descripció |
Per tal de resoldre dubtes cal contactar via moodle
adreça: mariapilar.monteso@urv.cat |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques clíniques |
ITINERARI INVESTIGADOR
Informe realitzat per part de l'empresa o institució del tutor de pràctiques mitjançant de llistes de control o checklist
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Informe realitzat per part de l'empresa o institució del tutor de pràctiques mitjançant llistes de control o checklist (20%)
Evaluació baix un model de mini-clinical evaluation exercise (mini-CEX) (30%) |
40%
50% |
Treballs |
ITINERARI INVESTIGADOR
Evaluació del treball de les entrevistes realitzades amb el tutor de la universitat i valoració de les carpetes de treball o portafoli
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Evaluació del treball de les entrevistes realitzades amb el tutor de la universitat i valoració de les carpetes de treball o portafoli |
50%
40%
|
Altres |
AUTOAVALUACIÓ ITINERARI INVESTIGADOR I PROFESSIONALITZADOR Autoinforme realitzat per part de l'alumne en quant a les expectatives, aprenentatges adquirits, evaluació del desenvolupament personal |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Segons tutor assignat |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|