DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ASSISTÈNCIA A LA PERSONA DEPENDENT: ADAPTACIÓ A L'ENTORN Codi 14625202
Ensenyament
Envelliment i Salut (Campus Terres de l'Ebre) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Optativa Únic anual
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
TENA QUEROL, LORENA
Adreça electrònica lorena.tena@urv.cat
Professors/es
TENA QUEROL, LORENA
Web
Descripció general i informació rellevant Aportar eines als professionals del camp de la geriatria per tal de donar cobertura a les necessitats creixents dels cuidadors vers la cura del pacient depenent. Saber identificar les actuacions del logopeda: trastorns de llenguatge i de deglució. Saber identificar les actuacions del terapeuta ocupacional: activitats de la vida diària, adaptacions a l’entorn i ajudes tècniques.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències

Continguts
Tema Subtema
LOGOPÈDIA Tema 1. Trastorns de llenguatge (afàsia, disàrtria, presbifonia)

Tema 2. Trastorns en la deglució
TERÀPIA OCUPACIONAL Tema 1. Intervenció del terapeuta ocupacional

Tema 2. Activitats de la vida diària

Tema 3. Adaptació a l’entorn

Tema 4. Ajudes tècniques

Tema 5. Educació a la família. Valoració social
EL CUIDADOR: ERGONOMIA I HIGIENE POSTURAL Tema 1. Perfil del cuidador i repercussions en la cura dels pacients

Tema 2. Sobrecàrrega del cuidador

Tema 3. Maneig del pacient depenent. Ergonomia i higiene postural.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
 
Sessió Magistral
5 11 16
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
4 50 54
Treballs
0 4 4
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició de temes principals a tots els alumnes simultàniament mitjançant lliçó magistral i medis audiovisuals.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Taller pràctic on es treballaran diferents casos clínics.
Treballs Es demanarà als alumnes que realitzen diversos treballs relacionats amb els casos clínics presentats.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes poden realitzar les seves consultes per correu electrònic. gboque@grupsagessa.com rasstu@yahoo.es lorena.tena@grupsagessa.com

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Lliurament de treballs en relació als casos clínics presentats. 90%
Altres

Participació i iniciativa dintre del desenvolupament de l'estudi de casos.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent