Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn el funcionament bàsic del sistema jurídic general de les relacions laborals
| | A2 |
Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
| | A3 |
Comprèn el concepte i la naturalesa de les organitzacions i analitza com interactuen amb el seu entorn
| | A4 |
Adquireix eines teòriques i analítiques per comprendre la complexitat del fenomen del treball i l’ocupació en la societat actual
| | A5 |
Comprèn el sentit de les normes jurídiques i de la relació contractual
| | A6 |
Domina els diferents mitjans de tutela administrativa i judicial dels drets, individuals i col•lectius, del treballador
| | A7 |
Comprèn l’acció protectora del sistema espanyol de protecció social, distingint-lo del sistema de dependència
| | A9 |
Analitza les dimensions sociològiques i metodològiques de la realitat social del mercat de treball i l’ocupació, a través de les tècniques d’investigació social
| | A10 |
Entén les claus de la igualtat de gènere en l’àmbit jurídic laboral
| | A11 |
Aplica les polítiques de recursos humans en l’àmbit de les organitzacions
| | A12 |
Coneix i gestiona els processos d’actuació que afecten a l’estranger
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Mostra iniciativa en la cerca d'informació i fa aportacions significatives
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisi de la informació
| | B3 |
Identifica les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
La matrícula
del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les
assignatures que resten per finalitzar el grau. L'assignació
dels treballs als alumnes es farà respectant els següents punts: 1.
Distribució per part de la facultat del nombre de matriculats als
departaments. 2. Cadascun
dels departaments especificarà el nombre de treballs que pot tutoritzar cada
àrea i la seva línea temàtica. 3. Tramesa
de les propostes dels departaments de les línies temàtiques a la facultat. 4. Públicació
per part de la facultat de les línies temàtiques ofertades pels departaments. 5. Elecció
del treball, en base a les preferències marcades pels alumnes (màxim quatre)
i assignació de la línia temàtica a l'alumne en funció de la seva nota
curricular. En cas d'empat, tindrà preferència l'alumne que tingui un major
nombre de crèdits aprovats a l'ensenyament corresponent i si amb aquest
criteri també es produeix empat, es procedirà a un sorteig. 6. El
departament determinarà l'àrea i assignarà a l'alumne un tutor. 7. Dintre de
la línia temàtica, l'alumne pot proposar un tema concret que haurà de'aprovar
el tutor designat. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
2 |
2 |
Selecció del treball de fi de grau |
|
1 |
1 |
2 |
Relació amb el tutor del treball de fi de grau |
|
8 |
0 |
8 |
Treballs |
|
0 |
210 |
210 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves orals |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitat encaminada a que l'alumne prengui contacte i recolli informació sobre el funcionament global d'aquesta assignatura |
Selecció del treball de fi de grau |
D'acord amb el procediment d'assignació de treballs, el professor tutor haurà de determinar amb l'alumne el tema concret del treball
|
Relació amb el tutor del treball de fi de grau |
La relació del professor tutor amb l'alumne es concreta de la següent manera:
-Realització mínima de quatre tutories.
- Determinació del tema concret del treball.
- Orientació i supervisió de la realització i defensa del treball.
- Aprovació de la defensa pública per part del professor tutor.
- Realització d'un informe favorable o desfavorable.
- En cas d'informe desfavorable es comunicarà a l'alumne a efectes d'assolir un informe favorable de cara a la segona convocatòria.
|
Treballs |
Realització del treball individual i autònom per part de l'alumne
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
A través de
les tutories establertes el professor anirà orientant i supervisant tot el
treball que ha de desplegar l'alumne |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Relació amb el tutor del treball de fi de grau |
|
El tutor ha de realitzar un informe relatiu a les entrevistes, la dedicació de l'alumne i l'assoliment de les competencies del treball fi de grau que representa el 20% de la nota final.
Per altra banda, el professor tutor també ha de realitzar un informe favorable o desfavorable relatiu a si el treball assoleix la qualitat necessaria per la seva defensa o no. |
20% de la nota final |
|
Treballs |
|
L'avaluació del treball es realitzarà de manera conjunta pels tres membres del tribunal davant del qual es realitza la defensa pública del treball de fi de grau |
60% de la nota final |
|
Proves orals |
|
El treball de fi de grau es defensarà públicament davant d'un tribunal organitzat per coordinador de l'assignatura. En tot cas el Tribunal estarà format pels següents membres:
- Tutor del treball
- Dos professors tutors del treball de fi de grau
L'exposició de l'alumne es farà durant 15 minuts i la durada total de la defensa (exposició alumne, preguntes, debat, deliberació de la nota, comunicació de la qualificació) no sobrepassarà el temps de 30 minuts. |
20% de la nota final |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Informe del tutor en relació a entrevistes, dedicació alumne i assoliment de competencies: 20% de la nota final Avaluació del treball realitzat per l'estudiant: 60% de la nota final Defensa pública del treball: 20% de la nota final En el supòsit de que el professor tutor realitzi un informe desfavorable del treball lliurat per l'alumne aquest es comunicarà a l'alumne a efectes de que esmeni les mancances del treball per poder assolir un informe favorable de cara a la segona convocatòria. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de
desenvolupar l'alumne |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|