Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades |
| A4 |
Identificar qüestions jurídiques a partir d’un conjunt complex de fets no estructurats jurídicament |
| A8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| A9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp jurídic |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Genèric
| | A4 |
Busca i aplica el material normatiu doctrinal i jurisprudencial a un supòsit concret
| | A8 |
Genèric
| | A9 |
Coneix, comprèn i interpreta correctament el contingut de les principals institucions jurídiques, públiques i privades
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. La protecció penal del patrimoni i de l'ordre socio-econòmic. Els delictes patrimonials i els delictes socio econòmics. |
|
Tema 2. La responsabilitat penal de la persona jurídica.
Les sancions penals en la criminalitat d'empresa. |
|
Tema 3. Les insolvències punibles. |
|
Tema 4. La protecció penal de la propietat intel·lectual i de la propietat industrial. |
|
Tema 5 Delictes relatius al mercat i als consumidors. |
|
Tema 6. Delictes societaris: Falsedat societària, Administració deslleial i altres tipus. |
|
Tema 7. Receptació i blanqueig de capitals. |
|
Tema 8. Delictes contra la Hisenda Pública i contra la Seguretat Social. |
|
Tema 9. Delictes contra els drets dels treballadors. |
|
Tema 10. Delictes sobre l'ordenació del territori i contra els recursos naturals i el medi ambient. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22 |
28 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. L'exercici es planteja i resol a l'aula. El professor pot lliurar amb antel·lació el cas per a que l'alumne el prepari. |
Descripció |
Resolució dels dubtes que puguin sorgir en la realització de les tasques. L'atenció personalitzada pot ser tant personal com per correu electrònic. Les tutories presencials es concertaran prèviament per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Amb la finalitat de treballar i avaluar les competències associades a aquesta activitat, es proposaran una sèrie d'exercicis pràctics a resoldre a l'aula, que es podran lliurar per escrit. Les pautes de treball i criteris d'avaluació s'exposaran per a cadascun dels exercicis. |
50% |
Proves mixtes |
|
Les proves mixtes s'orienten a acreditar l'adquisició dels continguts teòrics de la matèria. Consistexen en una pregunta de desenvolupament i quatre preguntes curtes. Les proves es realitzaran al final del quadrimestre. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per poder superar l'assignatura, cal haver aprovat per separat la part de teoria i pràctica. De forma alternativa, s'ofereix també la possibilitat d'examen oral per a la part teòrica de l'assignatura. Aquest examen consistirà en entre 4 i 5 preguntes de desenvolupament. En segona convocatòria, l'examen consistirà en una pregunta de desenvolupament i quatre preguntes curtes (50%) i una prova pràctica, consistent en la resolució d'un exercici de la mateixa naturalesa dels treballats durant el curs (50%). En segona convocatòria, l'alumne s'examinarà de la part o parts suspeses en primera convocatòria. |
Bàsica |
|
A banda, de la bibliografia que es vagi recomanant al llarg del curs, es recomena emprar les següents obres: - QUINTERO OLIVARES, G., (Coord.), Comentarios a la Parte EspecialdelDerecho penal, ed. Thomson-Aranzadi, Cizur Menor, 6a edición. - MUÑOZ CONDE,F. Derecho penal. Parte especial. Tirant lo blanch. València. - CÓRDOBA RODA,J. GARCÍA ARÁN,M. (dir.) Comentarios al código penal. Parte especial. Volum I i II. Marcial Pons. Madrid. - MARTINEZ-BUJAN,C. Derecho penal económico. Parte General. Tirant lo blanch. València. - MARTÍNEZ-BUJAN, C., Derecho penal económico y de la Empresa. Tirant lo Blanch. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|