Codi |
|
A1 |
Integrar-se en qualsevol àrea funcional d'una empresa o organització mitjana o gran i ocupar qualsevol tasca de gestió en ella encomanada. |
A3 |
Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes d'empreses i mercats. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
Objectius |
Competències |
Presentar els principals conceptes de Direcció i Gestió de les Operacions. |
A1
|
B1 B2 B3
|
|
Aprendre les tècniques i mètodes més importants per desenvolupar el Procés de Planificació, Programació, Execució i Control de les Operacions. |
A1 A3
|
B1 B2 B3
|
|
Presentar i utilitzar les eines clàssiques del Control Estadístic de Qualitat |
A3
|
B2
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: La Direcció d'Operacions |
1.1 Introducció
1.2 El procés productiu
1.3 Estratègia Empresarial i d’Operacions
1.4 Pla Estratègic i Pla d’Operacions
1.5 Disseny del subsistema d'operacions |
Tema 2: La Planificació de les Operacions |
2.1 La Planificació de les Operacions
2.2 La Planificació Agregada de Producció
2.3 El Programa Mestre de Producció
2.4 La Planificació de la Capacitat
2.5 La gestió de projectes
|
Tema 3: Els sistemes de gestió de la producció i dels inventaris |
3.1 El sistemes MRP
3.2 La Planificació de la Capacitat-CRP
3.3 Els sistemes ERP
3.4 Els sistemes de Gestió de la Relació amb el client (CRM)
3.5 Els Sistemes de Gestió de la Cadena de Subministrament (SCM)
3.6 La gestió clàssica d’inventaris
3.7 El Just In Time
|
Tema 4: Programació i Control de les Operacions |
4.1 Les activitats d’execució i control
4.2 L’assignació de la càrrega als centres de treball
4.3 La Seqüenciació
4.4 La Programació Detallada
4.5 La Teoria de les limitacions (TOC)
|
Tema 5. El Control de la Qualitat |
5.1 Introducció
5.2 Eines clàssiques de control de la qualitat
5.3 Gràfics de control per variables
5.4 Gràfics de control per atributs
5.5 Gràfics de pre-control |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentar els objectius proposats per l'assignatura i els continguts de la matèria i de la seva avaluació. |
Sessió Magistral |
Presentació a l'aula dels conceptes, tècniques i mètodes propis de l'area de coneixement. |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització d'exercicis proposats, estudi i anàlisi de casos pràctics, anàlisi de l'empresa real, utilització del simulador TOC i realització d'exercicis, búsqueda d'informació relacionada, etc. |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
Per la realització de les activitats proposades durant el curs, i per la preparació dels exàmens, l'alumne podrà dirigir-se al professor per tal de rebre les oportunes tutoritzacions. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Activitats proposades durant el curs: realització d'exercicis, estudi i anàlisi de casos pràctics, anàlisi de l'empresa real, utilització del simulador TOC, realització de test teòricopràctics, i búsqueda d'informació relacionada, etc. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
Realització d'un examen tipus test amb preguntes relacionades amb la teoria i la pràctica. |
30% |
Proves pràctiques |
Realització d'un examen de tipus pràctic, on l'alumnat haurà de realitzar exercicis d'aplicació de les tècniques i mètodes pròpies de la matèria. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per la segona convocatòria es mantindrà la mateixa estructura d'avaluació i percentatge de qualificació que la primera. La qualificació de les activitats proposades durant el curs (30%) es mantindrà per les dues convocatòries. L'estudiant que no pugui seguir l'assignatura de forma presencial a l'aula, haurà de posar-se en contacte amb el professor, durant el primer mes de classe, per tal de conèixer les activitats (exercicis, treballs, etc.) a realitzar per obtenir el 30% de la nota equivalent a les activitats realitzades durant el curs. L'estudiant que no es presenti a l'examen (proves test i pràctiques) obtindrà una qualificació de no presentat. |
Bàsica |
|
Richard B. Chase, F. Robert Jacobs, Nicholas J. Aquilano:
Administración de operaciones : producción y cadena de
suministros.México. McGraw Hill, 2009 DOMINGUEZ MACHUCA,J.A. et alt.: Dirección de operaciones. Aspectos estratégicos en la producción y los
servicios. McGraw-Hill. Madrid. 1997 DOMINGUEZ
MACHUCA,J.A. et alt.: Dirección de operaciones. Aspectos tácticos y
operativos en la producción y los servicios. McGraw-Hill.
Madrid. 1997 HEIZER,J. y RENDER,B.: Dirección de la producción -Decisiones
estratégicas. Prentice Hall. Madrid. 2001 HEIZER,J. y RENDER,B.: Dirección de la producción -Decisiones
tácticas. Prentice Hall. Madrid. 2001 |
Complementària |
|
GOLDRATT, Eliyahu M.; COX, Jeff: La Meta: Un proceso de mejora continua.
Ed. Díaz de Santos , 1993 / Ed. Taular, 1986 BESTERFIELD,D.H.:
Control de Calidad. 4ª edición.
Prentice Hall. México. 1995 DAVIS,Mark M.; AQUILANO, Nicholas
J.; CHASE,Richard B.: Fundamentos de
Dirección de Operaciones. 3ª de. Madrid: McGraw-Hill, 2001 Lee
J. Krajewski, Larry P. Ritzman, Manoj K. Malhotra: Administración de
operaciones : procesos y cadenas de valor.México.Pearson educación. 2008 JURAN,J.M.
y GRYNA,F.M.: Planificación y análisis de
la calidad. Ed. Reverté. México. 1981 JURAN,J.M.
y GRYNA,F.M.: Manual de Control de
Calidad. Vol. I y II. McGraw-Hill. Madrid. 1994 Bibliografia exercicis FONTS,A.: Apunts Direcció d’Operacions FONTS,A.: Exercicis Direcció d’Operacions Lectura d'articles i casos pràctics i realització d'exercicis Presentacions
fetes a classe per part de les empreses |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|