IDENTIFYING DATA 2010_11
Subject (*) INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA Code 16204004
Study programme
Grau de Finances i Comptabilitat (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Formació bàsica Primer Primer
Modality and teaching language
Department Economia
Coordinator
LLOP LLOP, MARIA
PÉREZ LACASTA, MARIA JOSÉ
GUAITOLI ., DANILO
DAHM ., MATTHIAS
QUESADA ARANA, ANTONIO
CURULL GASOL, JOSE
E-mail antonio.quesada@urv.cat
maria.llop@urv.cat
mariajose.perez@urv.cat
0
matthias.dahm@urv.cat
jose.curull@urv.cat
Lecturers
QUESADA ARANA, ANTONIO
LLOP LLOP, MARIA
PÉREZ LACASTA, MARIA JOSÉ
GUAITOLI ., DANILO
DAHM ., MATTHIAS
CURULL GASOL, JOSE
Web
General description and relevant information L'assignatura proporciona els coneixements fonamentals de la teoria econòmica, en particular l'anàlisi microeconòmica dels mercats.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A7 Entendre els principis bàsics de l'economia (tant a nivell microeconòmic com macroeconòmic) i la seva influència sobre el sector financer.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Aprendre a aprendre.
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A7 Sap explicar i analitzar el mercat de competència perfecta.
Analitza els efectes de les fallades de mercat en els mercats competitius.
Entén la integració dels mercats locals i nacionals dintre del mercat internacional.
Type B Code Learning outcomes
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Type C Code Learning outcomes
 C1 Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Topic Sub-topic
Introducció
PART I. Mercats competitius
1. Mercat competitiu: la demanda • Els incentius a l'intercanvi
• La demanda de mercat
• Llei de la demanda i elasticitat-preu de la demanda
2. Mercat competitiu: l’oferta i l’equilibri • L’oferta de mercat: producció, preus i altres factors
• Llei de l’oferta i elasticitat
• Equilibri i forces de mercat: estabilitat i aplicacions d’elasticitat
• Estàtica comparativa: modificacions de l'equilibri
• Avaluació de l’equilibri: excedent dels consumidors, excedent dels productors, eficiència
3. Mercats competitius intervinguts • Preus màxims i mínims
• Impost i subsidis sobre la quantitat
• Incidència de l'impost sobre els consumidors i els productors
4. Mercats competitius globals • Integració d’un mercat petit al mercat internacional d’un bé
• Integració d’un mercat gran al mercat internacional d’un bé
• Aranzels, quotes, subvencions a l’exportació
PART II. Fallides de mercat
5. Externalitats, béns públics i informació incompleta • Les externalitats com a problema per als mercats
• Solucions
• Els béns públics com a problema per als mercats
• Solucions a la insuficient provisió privada d’un bé públic
• La manca d’informació com a problema per als mercats
• Solucions: senyalització
6. Mercats no competitius • Competència imperfecta
• Monopoli
• Solucions


Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
A7
2 1 3
Sessió Magistral
A7
37 44 81
Resolució de problemes, exercicis
A7
B1
C1
C4
13 45 58
Atenció personalitzada
B1
2 0 2
 
Proves pràctiques
A7
B1
C1
C4
4 0 4
Proves objectives de preguntes curtes
A7
B1
C1
C4
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula).

Atenció personalitzada
Description
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves objectives de preguntes curtes
A7
B1
C1
C4
Un examen final sobre tot el temari (preguntes curtes obertes o de tipus test). 70%
Proves pràctiques
A7
B1
C1
C4
Una sèrie de proves a l'aula sobre els problemes i exercicis que s'han treballat fora de l'aula. 30%
Others  
 
Other comments and second exam session

L'avaluació en 2a convocatòria es farà mitjançant un examen final sobre tot el temari (preguntes curtes obertes o de tipus test), que determinarà el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

MANKIW, N. Gregory: Principios de Economía. 4ª ed., Thomson, Madrid, 2007.

BERNANKE, B. S. y FRANK, R. H.: Principios de economía, 3ª edición, McGraw-Hill, 2007.

Complementària

Recomanacions


 
Other comments
Més detalls al principi del curs.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.