Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions en el context financer. |
| A8 |
Utilitzar les eines matemàtiques i estadístiques adequades per a l'anàlisi de les principals variables del sistema econòmic-financer. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Analitza diferents aplicacions econòmiques i funcions de vàries variables.
Modelitza, resol i interpreta problemes d'optimització de funcions de vàries variables.
| | A8 |
Analitza i classifica les formes quadràtiques mitjançant el càlcul matricial.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Troba la solució adequada
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Recollir en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
Tema 1. Formes quadràtiques |
1.1 Formes quadràtiques
1.2 Classificació de formes quadràtiques |
Tema 2. Funcions de vàries variables |
2.1 Continuïtat de funcions
2.2 Càlcul de derivades parcials
2.3 Elasticitat parcial |
Tema 3. Optimització sense restriccions |
3.1 Descripció del problema
3.2 Condicions d'optimalitat |
Tema 4. Optimització amb restriccions d'igualtat |
4.1 Descripció del problema
4.2 Condicions d'optimalitat
4.3 Anàlisi de sensibilitat |
Tema 5. Optimització amb restriccions de desigualtat |
5.1 Descripció del problema
5.2 Mètode gràfic
5.3 Programació lineal: algorisme símplex
5.4 Anàlisi de sensibilitat |
Tema 6. Successions i sèries de nombres reals |
6.1 Successions de nombres reals
6.2 Sèries de nombres reals
6.3 Sèrie geomètrica |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
25 |
25 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 proves curtes sobre exercicis de l'aula. Es valoren les 3 millors proves, cadascuna amb un pes del 10%. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Examen final sobre el total del contingut de l'assignatura |
70% |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves d'autoavaluació |
0% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
El 100% de la segona convocatòria és un examen final sobre el total del contingut de l'assignatura. |
Bàsica |
Alegre, P. et al, Ejercicios resueltos de matemáticas empresariales, Vol II, AC, 1991, Madrid
Barbolla, R. et al, Optimización. Cuestiones, ejercicios y aplicaciones a la economia, Prentice Hall, 2001, Madrid
Sydsaeter, K., Hammond, P.J., Mathematics for economic analysis, Prentice Hall, 1995,
Hoffmann, L.D., Bradley, G. L., Applied calculus: for business, economics and the social and life sciences, McGraw-Hill, 2007,
|
|
Complementària |
Alejandre, F. et al., Problemes de matemàtiques per econòmiques i empresarials, Media 1995, Sant Cugat del Vallès
Ayres, F., Cálculo diferencial e integral, McGraw-Hill, 1991, Madrid
Hammond, P., Sydsaeter, K., Matemáticas para el análisis económico, Prentice Hall, 1996, Madrid
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|