DATOS IDENTIFICATIVOS 2010_11
Asignatura (*) MATEMÀTIQUES II Código 16204009
Titulación
Grau de Finances i Comptabilitat (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer Segon
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
FERNÁNDEZ BARIVIERA, AURELIO
LLAURADÓ GRAU, JORDI
MARQUEZ ALVAREZ, NORBERTO
LLERENA GARRÉS, FRANCISCO
Correo-e norberto.marquez@urv.cat
francisco.llerena@urv.cat
jordi.llaurado@urv.cat
aurelio.fernandez@urv.cat
Profesores/as
MARQUEZ ALVAREZ, NORBERTO
LLERENA GARRÉS, FRANCISCO
LLAURADÓ GRAU, JORDI
FERNÁNDEZ BARIVIERA, AURELIO
Web http://moodle.urv.cat/
Descripción general e información relevante Desenvolupament d'eines matemàtiques d'optimització per a la presa de decisions quantitatives

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions en el context financer.
 A8 Utilitzar les eines matemàtiques i estadístiques adequades per a l'anàlisi de les principals variables del sistema econòmic-financer.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Analitza diferents aplicacions econòmiques i funcions de vàries variables.
Modelitza, resol i interpreta problemes d'optimització de funcions de vàries variables.
 A8 Analitza i classifica les formes quadràtiques mitjançant el càlcul matricial.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Troba la solució adequada
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1 Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Recollir en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
 C2 Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
tema Subtema
Tema 1. Formes quadràtiques 1.1 Formes quadràtiques
1.2 Classificació de formes quadràtiques
Tema 2. Funcions de vàries variables 2.1 Continuïtat de funcions
2.2 Càlcul de derivades parcials
2.3 Elasticitat parcial
Tema 3. Optimització sense restriccions 3.1 Descripció del problema
3.2 Condicions d'optimalitat
Tema 4. Optimització amb restriccions d'igualtat 4.1 Descripció del problema
4.2 Condicions d'optimalitat
4.3 Anàlisi de sensibilitat
Tema 5. Optimització amb restriccions de desigualtat 5.1 Descripció del problema
5.2 Mètode gràfic
5.3 Programació lineal: algorisme símplex
5.4 Anàlisi de sensibilitat
Tema 6. Successions i sèries de nombres reals 6.1 Successions de nombres reals
6.2 Sèries de nombres reals
6.3 Sèrie geomètrica

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
C1
C4
1 0 1
Sessió Magistral
A5
A8
B2
C1
C4
24 24 48
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
A8
B2
C1
C4
25 25 50
Resolució de problemes, exercicis
A5
A8
B2
C4
0 25 25
Pràctiques a través de TIC
A5
A8
B2
C2
C4
0 10 10
Atenció personalitzada
B2
4 0 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
A5
A8
B2
C4
2 2 4
Proves pràctiques
A5
A8
B2
C4
2 2 4
Proves objectives de tipus test
A5
A8
B2
C2
2 2 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.

Atenció personalitzada
descripción
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves objectives de preguntes curtes
A5
A8
B2
C4
4 proves curtes sobre exercicis de l'aula. Es valoren les 3 millors proves, cadascuna amb un pes del 10%. 30%
Proves pràctiques
A5
A8
B2
C4
Examen final sobre el total del contingut de l'assignatura 70%
Proves objectives de tipus test
A5
A8
B2
C2
Proves d'autoavaluació 0%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

El 100% de la segona convocatòria és un examen final sobre el total del contingut de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Alegre, P. et al, Ejercicios resueltos de matemáticas empresariales, Vol II, AC, 1991, Madrid
Barbolla, R. et al, Optimización. Cuestiones, ejercicios y aplicaciones a la economia, Prentice Hall, 2001, Madrid
Sydsaeter, K., Hammond, P.J., Mathematics for economic analysis, Prentice Hall, 1995,
Hoffmann, L.D., Bradley, G. L., Applied calculus: for business, economics and the social and life sciences, McGraw-Hill, 2007,

Complementària Alejandre, F. et al., Problemes de matemàtiques per econòmiques i empresarials, Media 1995, Sant Cugat del Vallès
Ayres, F., Cálculo diferencial e integral, McGraw-Hill, 1991, Madrid
Hammond, P., Sydsaeter, K., Matemáticas para el análisis económico, Prentice Hall, 1996, Madrid

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
MATEMÀTIQUES I/16204008
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.