Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic. |
| A7 |
Pensar amb una visió global, macroeconòmica i actuar amb una visió local, microeconòmica. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Coneix els agregats macroeconòmics i les seves implicacions per al funcionament de l'economia.
Sap explicar els efectes macroeconòmics de les polítiques fiscals i monetàries.
| | A7 |
Sap avaluar la situació d'una economia, coneix el seu funcionament i els efectes de les polítiques econòmiques.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Recollir en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. L’evidència empírica |
• Els cicles econòmics
• Creixement econòmic
• Inflació i deflació
|
Tema 2. Mesurar una economia |
• Diagrama flux circular
• PIB (real i nominal)
• Atur
• IPC
|
Tema 3. L’oferta i la demanda agregades |
• L’oferta agregada: curt i llarg termini
• La demanda agregada (DA): components i pendent
• Equilibri
|
Tema 4. El mercat de béns |
• Els components de la DA i variables explicatives
• La Política Fiscal: dèficit públic, multiplicador, efecte desplaçament
|
Tema 5. El mercat financer |
• El diner
• Mercat monetari, multiplicador monetari
• La política monetària: instruments, objectius
|
Tema 6. Economia oberta |
• Fluxos de capital i balança de pagaments
• El tipus de canvi
• La política canviària
|
Tema 7. Casos d'estudi |
• Hiperinflació i deflació
• Crisis canviàries
• La zona euro
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
35 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
20 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
10 |
20 |
30 |
Treballs |
|
0.5 |
15 |
15.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposat |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Treballs |
Treball que realitza l'alumne. |
Description |
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Treballs |
|
Al principi de curs s'explicarà el treball que hauran de realitzar els alumnes |
15% |
Proves de desenvolupament |
|
Es faran una o dues proves al llarg del curs que suposaran el 20% de la nota i una altra a la data oficial de la primera convocatòria que suposarà el 60%. |
20%
60% |
Others |
|
Simposi d'Economia Consisteix en assistir al Simposi d'economia i realitzar un test a través del Moodle. En cas de no assistir al SdE, l'avaluació es farà partir de la lectura de quatre articles i fer un treball on es responen a una sèrie de preguntes. |
5% |
|
Other comments and second exam session |
A la data oficial de la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la nota. |
Bàsica |
Paul Krugman and Robin Welss, Macroeconomics, Worth Publishers, 2006
Michael Parkin, Economics, Pearson, 2009
Gergory Mankiw, Principles of Economics, Thomson, 2007
Bernanke i Frank , Principios de Economía, McGrawhill , 2007
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|