Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals. |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC3 |
Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials. |
|
AC4 |
Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP3 |
Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques. |
|
Recerca |
|
AR5 |
Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat: desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC3 |
Flexibilitat: disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC8 |
Autoestima professional: comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Mostrar com les organitzacions elaboren un sistema de informació per a prendre decisions |
AC1 AC2
|
BC4 BC6
|
|
Conèixer la problemàtica de les decisions |
AC4 AR5
|
BC1 BC4
|
CC4
|
Treballar mitjançant casos i lectures els principals continguts de la matèria |
AP1 AP2 AP3
|
BC4 BC8 BC11
|
CC4 CC5
|
Presentar un projecte sobre un cas empresarial respecte al temari de l'assignatura |
AC1 AC3
|
BC2 BC3 BC4 BC11
|
CC4 CC5
|
Realitzar pràctiques de simulació del procés de decisió |
AP3
|
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. TOMA DE DECISIONES EN LA EMPRESA |
1.1. El estudio de la toma de decisiones
1.2. La toma de decisiones y la administración de empresas
1.3. Modelos de toma de decisiones
1.4. Técnicas de decisión empresarial |
TEMA 2. SIMULACIÓN DEL PROCESO DE DECISIÓN EMPRESARIAL |
2.1. Los juegos de negocios |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
5 |
5 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció i presentació de la assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis |
|
Descripció |
Tutoria personalitzada per a analitzar l'evolució dels estudiants. Per a això es disposaran de tres hores setmanals. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de desenvolupament |
Test de coneixements |
50% |
Proves pràctiques |
Resultats en el joc de negocis |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La qualificació de l'estudiant s'obtindrà a partir de dos tipus de proves. 1º la prova de desenvolupament consistirà en la resolució d'un o diversos exercicis relacionats amb alguna tècnica de decisió empresarial 2º la prova pràctica consistirà en l'acompliment de l'estudiant en el joc de negocis, com s'han desembolicat en la presa de decisions i el resultat finalment aconseguit. |
Bàsica |
|
Bibliografía básica - Córdoba Bueno, M. (2004), Metodología para la Toma de Decisiones,
Madrid: Delta. - Díez de Castro, J., Redondo
López, C. (1996), Administración de
Empresas, Madrid: Pirámide. - Leal Millán, A., Sánchez
Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E. (1995), Decisiones Empresariales con Criterios
Múltiples, Madrid: Pirámide. - Leon, O.G. (1994), Análisis de Decisiones. Madrid:
McGraw-Hill. |
Complementària |
|
Bibliografía complementaria -
Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H. (2000), Decisiones Inteligentes, Barcelona:
Gestión 2000. -
León, O.G. (2007), Tomar
Decisiones Difíciles, Madrid: McGraw-Hill. -
Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A.,
Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future
directions”, Journal of Management,
Vol. 19: 349-384. -
Schwenk, C. (1995), “Strategic
decision making”, Journal of Management,
Vol. 21: 471-493. -
Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de
las inversiones en TI”, Harvard Deusto
Business Review, Vol. 154: 14-28. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|