Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Gestionar i valorar recursos materials i humans. |
|
AP3 |
Desenvolupar activitats per a la promoció econòmica i les relacions exteriors. |
|
AP4 |
Diagnosticar problemes econòmiques, jurídics i de gestió i desenvolupar solucions adients. |
|
AP5 |
Aplicar els coneixements teòriques que es proporcionen a l'àmbit professional. |
|
Recerca |
|
AR3 |
Dissenyar, implementar i avaluar polítiques publiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Resoldre problemes de manera efectiva aplicant coneixements i habilitats multidisciplinars en entorns institucionals nous i canviants. |
|
BC4 |
Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC5 |
Treballar en equip i gestionar equips exercint capacitat de lideratge. |
|
BC8 |
Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Desenvolupament de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Conèixer les activitats i principals polítiques que s'adscriuen a la funció de recursos humans en les organitzacions públiques. |
AP2 AP4 AP5
|
BC8
|
CC1 CC5
|
Conèixer les implicacions estratègiques que té la integració i coherència de les polítiques de recursos humans. |
AP2 AP3 AP4 AP5
|
BC5 BC8
|
CC1
|
Entendre i saber aplicar les polítiques que afecten, en l'actualitat, a la gestió de persones en el treball. |
AP2 AP4 AP5 AR3
|
BC3 BC4 BC5
|
CC3 CC5
|
Prendre consciència de la importància que tenen les persones i la seva gestió pel correcte funcionament de les empreses i institucions |
AP4
|
BC2 BC8
|
CC5
|
Tema |
Subtema |
BLOC 1: Introducció a la gestió de recursos humans en les organitzacions públiques |
1.1. Antecedents i evolució històrica
1.2. Els agents de la funció de recursos humans.
1.3. Principals diferències entre la gestió privada i la pública.
1.4. Problemàtica actual de la gestió dr recursos humans en les organitzacions públiques.
1.5. Marc normatiu: especial referència a l'EBEP.
1.6. Les diferents estructures organitzatives i de gestió en el sector públic.
|
BLOC 2: Activitats i polítiques de la funció de recursos humans en el sector públic |
Per cada un dels temes del Bloc 2 l’estructura serà la següent:
.- Definició de la política: concepte i objectius
.- Relació amb altres polítiques
.- Descripció del procediment: etapes
.- Mètodes, avantatges i inconvenients
.- Contextualització o factors a considerar en l'aplicació
.- Anàlisi de casos
Les polítiques analitzades són:
2.1. Planificació de recursos humans. Instruments gestors i legals.
2.2. Anàlisi, descripció i valoració de llocs de treball
2.3. Reclutament, selecció i provisió de llocs de treball
2.4. Formació, desenvolupament i carrera professional
2.5. Retribució
2.6. Avaluació de l’acompliment
2.7. La comunicació interna
|
BLOC 3: La importància estratègica de la gestió del factor humà en les organitzacions |
3.1. La planificació estratègica
3.2. Els sistemes de gestió estratègica
3.3. La gestió per processos. El procés de recursos humans en les organitzacions públiques
3.4. El disseny organitzatiu. L'estructura i la superestructura
3.5. La gestió per competències
3.6. La funció directiva. El rol de lideratge
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
18 |
27 |
45 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i vínculació de la mateixa amb altres matèries vistes previament durant l'ensenyament |
Sessió Magistral |
El professor explicarà els conceptes teòrics de l'assignatura amb una gran càrrega de exemples i situacions reals, i s'encoratjarà als alumnes a participar de manera activa durant la classe. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
|
Atenció personalitzada |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Els alumnes podran demanar atenció personalitzada per solucionar tots els dubtes vinculats amb la introducció i adaptació als conceptes que es veuran posteriorment durant el curs, així com per la preparació dels diferents exercicis i proves finals |
|
|
Descripció |
Pes |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Resolució de casos pràctics. |
80% |
Proves de desenvolupament |
Examen final de preguntes breus a desenvolupar per l'estudiant |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'alumne no ha realitzat les pràctiques proposades i resoltes a classe haurà de realitzar una prova pràctica durant l'examen final, que consistirà en la resolució d'un o uns exercicis/cas que consistirà en el 80% |
Bàsica |
|
·
Calle Durán, M.C.; Ortiz de Urbina Criado, M. Fundamentos de Recursos Humanos. Madrid:
Pearson Educación (2004) ·
García-Tenorio Ronda, J.; Sabater Sánchez, R. (coord.) Fundamentos de Dirección de Recursos Humanos.
Madrid: Thomson (2004) ·
Gómez-Mejía, Luís R.; Balkin D.B.; Cardy, R.L. Dirección y gestión de recursos humanos.
Madrid: Pearson Alhambra (2004). ·
Valverde, M. Introducció
a la Gestió de Recursos Humans. Barcelona: Ediuoc (2001). ·
Dolan, S.; Schuler, R.; Valle, R. Gestión y Dirección de recursos humanos. Madrid: McGraw-Hill
(2003). ·
Puchol, L. Dirección
y Gestión de Recursos Humanos. 4ª ed. Madrid: Díaz de Santos (2005). |
Complementària |
|
·
Byars, L.; Rue, L. Gestión
de Recursos Humanos. 1ª ed. Madrid: McGraw-Hill (1997). ·
Chiavenato, I. Administración
de Recursos Humanos. México. 5ª ed. McGraw-Hill (2000, reimp. 2003). ·
Claver Cortés, Enrique; Gascó Gascó, José Luís; Llopis
Taverner, Juan. Los recursos humanos en la empresa: un enfoque directivo. 2ª
ed. Madrid: Civitas (1996, reimpr. 2003). ·
Equipo Colaborador Proyecto Cranfield en España. Proyecto Cranfield: Cuatro Años de
Investigación Internacional en Gestión Estratégica de Recursos Humanos.
Barcelona: ESADE-Fundació Bosch i Gimpera (1996 i 2000). ·
Leal, A.; De Prado, A.A.; Rodríguez, L.; Román, M. El Factor Humano en las Relaciones Laborales.
Madrid: Pirámide (1999). ·
Porret, M. Dirección
y Gestión de los Recursos Humanos en las Organizaciones (6ª ed). Barcelona:
Ediciones Gráficas Rey (2005). ·
Recio, E. La
planificación de los recursos humanos en la empresa. 3ª ed. Barcelona:
Colección ESADE (1992). ·
Ulrich, D.; Losey, M.; Lake, G. El futuro de la dirección de recursos humanos. Barcelona: Gestión 2000-Aedipe (1998). |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|