Codi |
|
A1 |
Dominar l'anàlisi estadística. |
A14 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l'enginyeria informàtica. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B9 |
Planificació i organització. |
B12 |
Presa de decisions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
B15 |
Gestió del coneixement. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Diferenciar entre valors teòrics i valors mostrals |
A1
|
B1 B3
|
|
Analitzar una situació des del punt de vista de la inferència estadística |
A1 A14
|
B1 B3 B9 B12 B14
|
|
Utilitzar un contrast d'hipòtesis |
A1 A14
|
B1 B2 B3 B12 B15
|
|
Conèixer les bases de la inferència estadística |
A1
|
B1
|
|
Utilitzar un paquet estadístic |
|
B1
|
C2
|
Jutjar si el resultat és lògic vers les dades inicials |
|
B1 B14 B15
|
|
Tema |
Subtema |
Estimació matemàtica |
Introducció a la inferència estadística. Estimació puntual: propietats dels estimadors i mètodes d'estimació. Estimació per intervals de confiança. |
Tests d'hipòtesis |
Introducció als tests d'hipòtesis. Construcció de la regió d'acceptació d'un test. Tests d'hipòtesis referents a la distribució normal. Anàlisi de la variància. Tests de bondat d'ajustament, d'independència, d'aleatorietat i d'homogeneïtat. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
22.5 |
45 |
67.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
13 |
26 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
4 |
4 |
8 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
2 |
4 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del desenvolupament de les classes, així com de les condicions i i del tipus d'avaluació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Transferència dels coneixements teòrics bàsics de l'assignatura. els alumnes podran prendre notes de les explicacions fetes a la pissarra, a través de transparències i/o canó de video. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es realitzarà una pràctica amb un programari estadiístic que consistirà en resoldre un exercici usant pràcticament totes les tècniques explicades a l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es resoldran problemes plantejats des de l'aplicatiu Moodle i/o des d'una altra plataforma d'autoaprenentatge. |
|
Descripció |
El professor/a corresponent estarà a la disposició dels estudiants al despatx pertinent dins l'horari previament establert i publicat |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució d'exercicis amb el programari estadístic que s'indicarà a l'inici de curs |
1 punt addicional |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes a través de l'aplicatiu Moodle de manera individualitzada en un temps fixat |
2/3 |
Proves pràctiques |
Resolució de problemes a classe individualment |
1/3 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les pràctiques amb el programari estadístic fixat no són obligatòries i, per tant, no es penalitza si no es fan. La seva aportació a la nota final és de sumar 0, 0.5 o 1 punts. La nota de la segona convocatòria és la resultant d'un examen final més, cas que s'hagi entregat, la nota obtinguda de la pràctica. |
Bàsica |
J.L. DeVore, Probabilidad y estadística para ingeniería y ciencias, Thomson, 2005
V.Zaiats i M.L.Calle, Probabilitat i Estadística. Exercicis II, UAB, 2001
C. H. Brase and C. P. Brase, Understanding Basic Statistics, Hougthon Mifflin, 2004
|
|
Complementària |
Spiegel, Schiller i Srinivasan, Probabilidad y Estadística, McGraw-Hill, 2000
Lapin, Probability and Statistics for Modern Engineering, PWS-KENT, 1990
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI MATEMÀTICA/17071101 | ESTADÍSTICA I/17071004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|