Code |
|
A14 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l'enginyeria informàtica. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
Objectives |
Competences |
Comprendre el model de Màquina de Turing |
A14
|
B2 B4
|
|
Entendre el concepte de Calculabilitat i les seves limitacions |
A14
|
B3 B4 B14
|
|
Ser capaç d'analitzar la complexitat d'un problema informàtic |
|
B2 B3 B4
|
|
Relacionar tots aquests aspectes des d'un prisma formal matemàtic. |
A14
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
Introduction |
Motivation and Objectives of this subject
Chomsky's hierarchy |
Turing Machine |
Description and Representations
TM to recognize Formal Languages
TM to compute Mathematical Functions
The TM Execution Cycle
Deterministic TM
Non-Deterministic TM
The Universal TM |
An Introduction to the Theory of Calculability |
Some Limitations of TM
Calculability Principles
The Theory of Calculability |
An Introduction to the Theory of Complexity |
Computational Complexity
Basic Complexity Classes
The Classes L and NL
The Classes P, NP i CoNP
The Classes EXP i NEXP
Complexity Principles
The Theory of Complexity |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
29 |
49.3 |
78.3 |
Problem solving, classroom exercises |
|
12.5 |
12.5 |
25 |
|
Personal tuition |
|
2 |
0 |
2 |
|
Extended-answer tests |
|
2.5 |
3.75 |
6.25 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introducció aspectes relacionats amb l'assignatura, durant primera hora del curs. |
Lecture |
A les classes teòriques el professor exposarà els continguts de l'assignatura. |
Problem solving, classroom exercises |
Cada sessió de problemes (2h bisetmanalment) es dedicarà a resoldre una tipologia de problema. El procediment seguit serà: 1er descriure el tipus de problema, 2n exposar les alternatives de resolució, 3er proposta i resolució d'un o diversos problemes pel professor, 4rt realització d'una prova d'avaluació de 20min individual. |
|
Personal tuition |
Problem solving, classroom exercises |
|
Description |
Durant la fase de resolució de problemes per part dels alumnes a classes de problemes, el professor supervisarà l'activitat dels alumnes i resoldrà dubtes. |
|
|
Description |
Weight |
Extended-answer tests |
A classes de problemes, bisetmanalment l'alumne realitzarà una prova d'avaluació continuada individual i sense apunts sobre la temàtica exposada a classe. Seran proves de 20min, a excepció de la darrera que serà de 2h i avaluadora de la totalitat de continguts de l'assignatura. |
50% (proves parcials) + 50% (prova final) |
|
Other comments and second exam session |
The subject can be approved in second call. |
Basic |
D. Riaño, "Models Abstractes de Càlcul", Edicions URV, 2000
J. E. Hopcroft, R. Motwani, J. D. Ullman, "Introducción a la Teoría de Autòmatas, Lenguajes y Computación", Addison-Wesley, 2002
H. R. Lewis i C. H. Papadimitriou, "Elements of the Theory of Computation", Prentice-Hall, 1981
|
|
Complementary |
M. Garey i D. Johnson, Computers and Intractability. A Guide to Theory of NP-Completeness”, Freeman,, 1978
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
LANGUAGES, GRAMMARS AND AUTOMATA/17081004 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|