IDENTIFYING DATA 2010_11
Subject (*) ABSTRACT MODELS OF CALCULUS Code 17081006
Study programme
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes (98)
Cycle 1st
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
4.5 3 1.5 Troncal Second Second
Language
Català
Department Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinator
RIAÑO RAMOS, DAVID
E-mail david.riano@urv.cat
Lecturers
RIAÑO RAMOS, DAVID
Web
General description and relevant information Aproximació al model computacional de les Màquines de Turing, així com una intro-ducció a la problemàtica de la Computabilitat i de la Calculabilitat

Competences
Code  
A14 Aplicar els coneixements de matemàtiques a l'enginyeria informàtica.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B14 Capacitat d'anàlisi i síntesi.

Learning aims
Objectives Competences
Comprendre el model de Màquina de Turing A14
B2
B4
Entendre el concepte de Calculabilitat i les seves limitacions A14
B3
B4
B14
Ser capaç d'analitzar la complexitat d'un problema informàtic B2
B3
B4
Relacionar tots aquests aspectes des d'un prisma formal matemàtic. A14

Contents
Topic Sub-topic
Introduction Motivation and Objectives of this subject
Chomsky's hierarchy
Turing Machine Description and Representations
TM to recognize Formal Languages
TM to compute Mathematical Functions
The TM Execution Cycle
Deterministic TM
Non-Deterministic TM
The Universal TM
An Introduction to the Theory of Calculability Some Limitations of TM
Calculability Principles
The Theory of Calculability
An Introduction to the Theory of Complexity Computational Complexity
Basic Complexity Classes
The Classes L and NL
The Classes P, NP i CoNP
The Classes EXP i NEXP
Complexity Principles
The Theory of Complexity

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
 
Lecture
29 49.3 78.3
Problem solving, classroom exercises
12.5 12.5 25
 
Personal tuition
2 0 2
 
Extended-answer tests
2.5 3.75 6.25
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Introducció aspectes relacionats amb l'assignatura, durant primera hora del curs.
Lecture A les classes teòriques el professor exposarà els continguts de l'assignatura.
Problem solving, classroom exercises Cada sessió de problemes (2h bisetmanalment) es dedicarà a resoldre una tipologia de problema. El procediment seguit serà: 1er descriure el tipus de problema, 2n exposar les alternatives de resolució, 3er proposta i resolució d'un o diversos problemes pel professor, 4rt realització d'una prova d'avaluació de 20min individual.

Personalized attention
 
Personal tuition
Problem solving, classroom exercises
Description
Durant la fase de resolució de problemes per part dels alumnes a classes de problemes, el professor supervisarà l'activitat dels alumnes i resoldrà dubtes.

Assessment
  Description Weight
Extended-answer tests A classes de problemes, bisetmanalment l'alumne realitzarà una prova d'avaluació continuada individual i sense apunts sobre la temàtica exposada a classe. Seran proves de 20min, a excepció de la darrera que serà de 2h i avaluadora de la totalitat de continguts de l'assignatura. 50% (proves parcials) + 50% (prova final)
 
Other comments and second exam session

The subject can be approved in second call.


Sources of information

Basic D. Riaño, "Models Abstractes de Càlcul", Edicions URV, 2000
J. E. Hopcroft, R. Motwani, J. D. Ullman, "Introducción a la Teoría de Autòmatas, Lenguajes y Computación", Addison-Wesley, 2002
H. R. Lewis i C. H. Papadimitriou, "Elements of the Theory of Computation", Prentice-Hall, 1981

Complementary M. Garey i D. Johnson, Computers and Intractability. A Guide to Theory of NP-Completeness”, Freeman,, 1978

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
LANGUAGES, GRAMMARS AND AUTOMATA/17081004
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.