Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques i física a l'enginyería elèctrica. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar un assaig tècnic, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Dissenyar un component o precés de l'àmbit de l'enginyeria elèctrica per a complir les especificacions requerides. |
A4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'Enginyeria elèctrica en l'àmbit industrial. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria elèctrica. |
A6 |
Determinar la dimensió dels recursos necessaris i utilitzar-los amb eficàcia, a partir del coneixement de les tecnologies bàsiques elèctriques per qualsevol àmbit d'aplicació a la indústria. |
A20 |
Adquirir els coneixements bàsics del control de sistemes electromecànics. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autónoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
C1 |
Dominar 'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Calcular la funció de transferència de diferents sistemes físics, determinar les seves respostes temporal i freqüencial, així com predir l’estabilitat. |
A1 A2 A3 A5 A20
|
B2 B4 B5 B11
|
|
Conèixer els models matemàtics de sistemes físics, les respostes temporal i freqüencial, els mètodes per determinar l’estabilitat i les tècniques bàsiques de control. |
A1 A2 A20
|
B1 B4
|
C1
|
Dissenyar etapes de control i ajustar els paràmetres dels reguladors PID |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A20
|
B2 B3 B4 B5 B11
|
|
Analitzar sistemes de control mitjançant eines de simulació |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A20
|
B2 B3 B5 B11
|
C1 C2
|
Tema |
Subtema |
Introducció als sistemes de control |
Introducció als sistemes de control. Definicions. Tipus i exemples de sistemes de control. (1 h) |
Transformada de Laplace |
Fonaments matemàtics. Transformada de Laplace: Definició i funcions més comunes. Teoremes. Transformada inversa. Taula de transformades. Resolució de equacions diferencials lineals mitjançant transformades. Linealització d'un sistema. Integral de la convolució. (4 h) |
Models matemàtics de sistemes físics |
Models matemàtics de sistemes físics. Funció de transferència. Diagrames de blocs i de flux. Sistemes físics: equacions i funcions de transferència. Sistemes elèctrics, mecànics, hidràulics, tèrmics i electrònics. (5 h) |
Anàlisi temporal |
Anàlisi temporal. Introducció. Senyals d’entrada. Resposta temporal de sistemes de primer ordre, de segon ordre i d'ordre superior. (4 h) |
Estabilitat |
Estabilitat. Localització de les arrels en el pla s i efecte en la resposta temporal. Criteri d'estabilitat de Routh. Efecte dels zeros i pols addicionals. (2 h) |
Anàlisi freqüencial |
Anàlisi freqüencial. Introducció. Funció de transferència en el domini de la freqüència. Diagrames de Bode, polar i de Black. (3 h) |
Estabilitat en el domini de la freqüència |
Estabilitat en el domini de la freqüència. Introducció. Marges de guany i de fase. Criteri d’estabilitat de Nyquist. Xarxes de compensació. (3 h) |
Anàlisi d’error i accions bàsiques de control |
Anàlisi d’error i accions bàsiques de control: Error en règim estacionari. Coeficients estàtics d’error. Accions bàsiques de control: proporcional, integral i derivatiu. (4 h) |
Lloc geomètric de les arrels |
Lloc geomètric de les arrels. Regles de construcció. Exemples gràfics. Aplicació de la tècnica en el disseny de sistemes de control. (2 h) |
Sistemes lineals de temps discret |
Introducció als sistemes lineals de temps discret: Senyals i sistemes discrets. Concepte de transformada Z. Anàlisi d´un sistema de segon ordre amb tècniques digitals. (2 h) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
28 |
56 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
7 |
10 |
17 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
6 |
8 |
Proves pràctiques |
|
2 |
4 |
6 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'exposició als alumnes de la localització i horari de consultes del professors. Així com del temari, bibliografia, avaluació i d'altres aspectes relacionats amb l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició oral i amb transparències dels continguts del temari de l'assignatura. L'acció es complementa amb la realització paral·lela de les pràctiques de laboratori. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització de pràctiques, mitjançant simulació, relacionades amb diversos aspectes del continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució de problemes i exercicis adients al tema que s'exposa i d'examens d'altres convocatòries. |
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Temps per atendre i resoldre els dubtes dels alumnes |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de preguntes curtes |
2 proves amb preguntes que inclouen aspectes teòrics i problemes. |
35 i 45 |
Proves pràctiques |
Aplicació en un treball d'aspectes relacionats amb les pràctiques. |
10 |
Proves de desenvolupament |
Treball de desenvolupament |
10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Barrientos, A., Control de sistemas continuos. Problemas resueltos., McGraw-Hill, 1996
Ogata, K., Ingeniería de control moderna, Prentice Hall, 1998
Dorf, R.C.; Bishop, R.H., Sistemas de control moderno, PEARSON-Prentice Hall, 2005
|
|
Complementària |
Lewis, P.H.; Yang, C,, Sistemas de control en ingeniería, Prentice Hall, 1999
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
CONTROL DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17101104 | SISTEMES AUTOMÀTICS/17101211 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CIRCUITS/17101008 | TEORIA DE MECANISMES I ESTRUCTURES/17101018 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|