Codi |
|
A12 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar resolució de problemes i presa de decisions. |
A15 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ciències socials, del comportament i de la salut. |
A16 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ciències bàsiques i de la vida. |
A17 |
Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar principis d’investigació i informació. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera. |
B9 |
Capacitat per treballar d'una manera "holística", tolerant, sense jutjar, amb cura i sensible, assegurant que els drets, creences i desitjós dels diferents individus o grups no es vegin compromesos. |
B11 |
Capacitat per acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional, fent servir l’avaluació com el medi per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats. |
B12 |
Capacitat per ajustar el seu paper amb l'objectiu de respondre efectivament a les necessitats de la població o els pacients. Quan sigui necessari i apropiat, ser capaç de desafiar els sistemes vigents per cobrir les necessitats de la població i els pacients. |
B13 |
Capacitat per adonar-se'n que el benestar del pacient s'assoleix a través de la combinació de recursos i accions dels membres de l'equip socio-econòmic de cuidatges. |
B14 |
Capacitat per treballar i comunicar-se en col•laboració i de forma efectiva amb tot el personal de suport per prioritzar i gestionar el temps eficientment mentre s'assoleixen els estàndards de qualitat. |
B16 |
Dins del context clínic, capacitat per educar, facilitar, supervisar i donar suport als estudiants de cuidatges de salut i altres treballadors socio-sanitaris. |
B17 |
És conscient dels principis de finançament de cuidatges socio-sanitaris i s'usa els recursos eficientment. |
B18 |
Capacitat per dirigir i coordinador un equip, delegant cuidatges adequadament. |
B19 |
Utilitza críticament les eines d'avaluació i auditoria del cuidatge segons els estàndards de qualitat rellevats. |
B23 |
Capacitat per informar, enregistrar, documentar i derivar cuidatges utilitzats tecnologies adequades. |
B24 |
Capacitat per una comunicació efectiva (incloent-hi l'ús de tecnologies): amb pacients, famílies i grups socials, inclosos aquells amb dificultats de comunicació. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Objectius |
Competències |
1. Distingir els conceptes introductoris bàsics que relacionen la infermeria i la gestió. |
A12 A15
|
B3 B6 B8 B9
|
C3
|
2. Identificar models d’organització del treball al llarg de la historia, aprofundint en el període de la Revolució Industrial i la seva repercussió a l’actualitat. |
A15 A16
|
B3 B5
|
|
3. Conèixer les principals teories i tendències administratives i relacionar la seva evolució. |
A12 A15
|
B3
|
|
4. Comprendre l’estructura del procés administratiu, identificar els seus passos i aplicar-los a un exemple d’infermeria. Prendre consciència de la metodologia del propi procés. |
A12 A15 A17
|
B2 B7 B11 B18 B19
|
|
5. Distingir els factors de canvi que repercuteixen en el treball d'infermeria i aprendre a donar respostes eficients. |
A12 A15 A16
|
B3 B17
|
C2
|
6. Identificar els elements de política sanitària i de filosofia i cultura institucional que conformen un model de gestió a nivell hospitalari i extrahospitalari. Diferenciar els productes sanitaris. |
A12
|
B8 B17
|
|
7. Prendre consciència i aplicar els elements necessaris que intervenen en el funcionament d’un treball. |
A12 A15
|
B5 B13 B14 B18
|
|
8. Adquirir una visió de conjunt de com es produeix la planificació i gestió de persones en un entorn canviant. Elaborar el propi currículum. |
A12 A15 A16
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8 B11 B14 B16 B18 B24
|
|
9. Diferenciar els recursos materials, financers i tècnics i la seva utilitat. |
A12
|
B8 B17 B23
|
|
10. Reconèixer els processos que promouen l’eficiència en el treball d’infermeria i prendre consciència de la seva responsabilitat. |
A12 A15 A17
|
B1 B3 B4 B6 B8 B12 B17 B19
|
C3
|
Tema |
Subtema |
Mòdul 1 |
Conceptes introductoris. |
Mòdul 2 |
Evolució del treball i de les organitzacions.
La Revolució Industrial.
|
Mòdul 3 |
Principals teories i tendències administratives. |
Mòdul 4 |
Procés administratiu.
Aplicació.
|
Mòdul 5 |
Context social, econòmic, polític i sanitari.
Factors de canvi i la seva repercussió.
|
Mòdul 6 |
Model de gestió institucional. |
Mòdul 7 |
Planificació i organització del treball. |
Mòdul 8 |
Planificació i gestió de persones. |
Mòdul 9 |
Planificació dels recursos materials. |
Mòdul 10 |
Processos de canvi i millora. |
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
50 |
100 |
150 |
Treballs |
|
20 |
10 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció de l'assignatura, metodolgia, objectius i avaluació |
Sessió Magistral |
Classe expositiva o magistral acompanyada de material didàctic, exemples, anècdotes o problemes. Demanant al grup exemples, opinions, experiències pràctiques viscudes, etc. Contestant dubtes i preguntes. |
Treballs |
Realitzaran un treball individual i un altre en grup sobre diferents elements de la gestió en infermería |
|
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atenció a l’alumne a demanda, per la seva orientació i cobertura de necessitats de formació.
Tutories individuals per la orientació del treball de camp.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
treball individual sobre un tema del programa
Treball en gup de 4 , sobre la posada en pràctica d'un element de la gestió |
20%
20% |
Proves objectives de tipus test |
Realització d’una prova objectiva tipus test. |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
-
Balderas, Mª L. (2004) Administración de los servicios de enfermeria 4ª edi. Mc Graw Hill. México.
-
Comunicaciones cara a cara para lograr claridad e impacto. Barcelona. Gestión 200; 2005
-
Gallego, D.J. ONGALLO, C. (2004). Conocimeinto y gestión. Pearson Prentice Hall.
-
Gillies,D.A. (1994) Gestión de enfermeria. Masson-Salvat Enfermeria Barcelona.
-
Hellriegel-Jackson-Slocum (2002) Administración, un enfoque basado en competencias 9ª edi. Thomson-Learning. México.
-
La Mónica, E.L. (1994) Dirección y administración en enfermeria. Un enfoque práctico. Mosby-Doyma. Barcelona.
-
Marriner,A. (2001) Guía de gestión y dirección de enfermeria. 6ª edi. Harcourt SA Madrid.
-
Miller, G (2005). Cómo decidir mejor y más rápido. Deusto. Barcelona.
-
Mompart,Mª P. Durán, M. (2001) Administración y gestión DAE SL Madrid
-
Poelmans,S. (2005) Tiempo de calidad.Calidad de vida. Mc Graw Hill Madrid.
-
Robbins,S. Coulter,M. (1996) Administración 5ª edi. Prentice Hall Hispanoamericana. México. |
Complementària |
|
L'alumne disposarà d'un llistat de bibliografia específica per mòduls. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|