Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A3 |
Educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort, promovent la participació del pacient, família i comunitat en el seu procés de salut - malaltia. |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Identificar els components ambientals en relació a la salut.
Conèixer la història natural del procés salut-malaltia i la seva relació amb els nivells de prevenció.
| | A3 |
Conèixer els fonaments de l'educació per a la salut com instrument per a capacitar a les persones, família i comunitat per a gestionar la seva pròpia salut
Conèixer els programes d'educació- promoció i prevenció al llarg del cicle vital
Adquirir habilitats per a desenvolupar programes d'educació per a la salut en diferents àmbits d'actuació
| | A19 |
Conèixer i analitzar els determinants de la salut
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B7 |
Conèixer el concepte de desenvolupament sostenible
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat Temàtica I:
Els Determinats de la Salut |
Determinants ambientals.
Determinants socioculturals i estils de vida.
El sistema sanitari com a determinant de la salut. |
Unitat Temàtica II:
El procés d'enmalaltir |
Història natural de la malaltia.
Concepte de prevenció.
Nivells de prevenció. |
Unitat Temàtica III:
La salut pública |
Concepte i evolució de la Salut Pública.
La SP com a element bàsic de millora de la salut de la població. |
Unitat Temàtica IV:
La intervenció infermera i l'Educació per a la Salut |
Identificació del nivell de salut de la població.
L'educació per a la salut com a instrument de promoció i foment de la salut.
Metodologia d'intervenció en EpS. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Sessió Magistral |
|
15 |
25 |
40 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
26 |
30 |
56 |
Seminaris |
|
6 |
30 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
6 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'explica l'organització i el programa de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
S'expliquen els elements teòrics que figuren en els continguts de l'assignatura. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Estudi de casos en diferents escenaris segons els objectius del tema relacionat amb les unitats temàtiques i amb dades adicionals a demanda de l'alumne. |
Seminaris |
Seminaris interactius per l'estudi i aplicació de les diferents tècniques d'educació per a la salut. |
Descripció |
Es dona a l'alumne suport guia i assessorament (individual i al grup) en el seu treball a l'aula, als seminaris i en el procés de l'ABP. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S'avaluaran els continguts teòrics de l'assignatura mitjançant una prova objectiva tipus test. |
30% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
S'avaluarà l'estudi de casos en els diferents escenaris segóns els objectius formulats. |
40% |
Seminaris |
|
S'avaluarà el procés de coneixement i aprofundiment dels programes de salut i les diferents metodologies d'educació per a la salut. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Araceli Garcia Suso; Manuel Vera Cortés; Antonia Campo Osaba, Enfermería Comunitària. Bases Teóricas, Ediciones DAE (Grupo Paradigma), 2001
A. Sánchez Moreno, V. Aparicio Ramón, C. Germán Bes, L. Mazarrasa Alvear, A. Merelles Tormo, A. Sanc, Enfermería Comunitaria I. Concepto de Salud y factores que la condicionan, McGraw-Hill/Interamericana, 2000
A. Sánchez Moreno, V. Aparicio Ramón, C. Germán Bes, L. Mazarrasa Alvear, A. Merelles Tormo, A. Sánc, Enfermería Comunitaria 3. Actuación en enfermería comunitaria. Sistemas y programas de salud, McGraw-Hill/interamericana, 2000
Inmaculada Úbeda Bonet, Carmen Caja López, Montserrat Roca Roger, Instrumentos para la práctica profesional de la enfermera comunitaria, Monsa Prayma, 2005
Carmen Caja López, Enfermería Comunitaria III, MASSON, 2003
Helena E. Restrepo, Hernán Málaga, Promoción de la Salud. Cómo construir vida saludable, Panamericana, 2001
Jennie Naidoo, Jane Wills, Health Promotion. Foundations for practice, Baillière Tindall, 1994
Keith Tones, Sylvia Tilford, Health Education. Effectiveness, efficiency and equity, Chapman & Hall, 1995
A. Martín Zurro y J. Cano Pérez , editrs., Atención Primaria. Conceptos, organización y práctica clínica, Elsevier, 2003
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|