Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A20 |
Identificar les necessitats d’informació relacionades amb les cures de salut tant personals com les dels usuaris
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
Tema |
Subtema |
UNITAT TEMÀTICA I:
La Societat de la Informació i el Coneixement i la seva relació amb les Tecnologies de la Informació i Comunicació
(TIC) |
- Dades, informació i coneixement
- Societat de la Informació i Societat del
Coneixement
- Concepte de TIC
- Les TIC i la seva influència en el
desenvolupament de la societat actual
|
UNITAT TEMÀTICA II:
Ètica de la informació
|
- Dret d’accés universal a la informació
- Respecte a les persones i les cultures
- Privacitat i confidencialitat
- Propietat intel•lectual y copyrigth
- Comportament a la xarxa
- Preservació i emmagatzematge de la informació
|
UNITAT TEMÀTICA III:
L’explosió de la informació
|
- Característiques de la informació disponible
- Principals problemes en la cerca i selecció de la informació
- Competència personal i professional per a la gestió de la informació
- Concepte de "font d'informació"
- Diferents fonts d'informació
|
UNITAT TEMÀTICA IV:
La cerca bibliogràfica
|
- Fases de la cerca i selecció de la informació
- Els catàlegs en línia de les biblioteques
- Les bases de dades professionals
- Sistemes de gestió de referències bibliogràfiques
|
UNITAT TEMÀTICA V:
Eines de treball col•laboratiu
Les xarxes socials.
|
- Xarxes socials i treball col•laboratiu en l’àmbit professional |
UNITAT TEMÀTICA VI:
Eines de treball col•laboratiu
Les xarxes socials.
|
- Xarxes socials i treball col•laboratiu en l’àmbit professional |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Fòrums de discussió |
|
1 |
5 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
6 |
12 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
8 |
20 |
28 |
Treballs |
|
4 |
40 |
44 |
Pràctiques a través de TIC |
|
6 |
12 |
18 |
Seminaris |
|
8 |
10 |
18 |
Estudis previs |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura; presa de contacte; expectatives dels estudiants; informació en relació a l'evolució de l'assignatura: cronograma d'activitats i sistema d'avaluació. |
Fòrums de discussió |
Activitat en el Moodle de l'assignatura on es debatran temes relacionats amb la resolució de problemes, els exercicis els treballs que s'han de resoldre durant el desenvolupament de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne de forma autònoma, amb el seguiment de la professora, mitjançant tutoria presencial o virtual i que l'estudiant haurà de lliurar en una data concreta i en format electrònic, a l'espai Moddle de l'assignatura prèviament dissenyat. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori... per part de l'alumne. |
Descripció |
Temps que la professora té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Podrà ser de forma presencial o mitjançant el correu electrònic. Per a la modalitat presencial, l' estudiant haurà de demanar cita prèviament, dins de l'horari establert al començament de curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Fòrums de discussió |
|
Avaluació mitjançant full d'observació de la participació i la qualitat de les aportacions |
Pot pujar la nota final en funció de la qüalitat de la participació |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Qüestionari automàtic d'autoavaluació |
5% de la nota final
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Assistència i participació |
Pot pujar la nota final en funció del rendiment a l'aula |
Treballs |
|
Qualificació del contingut i la presentació així com el lliurament dins del termini marcat |
80% de la nota final |
Seminaris |
|
Assistència i participació |
Pot pujar la nota final en funció del rendiment a l'aula |
Proves mixtes |
|
Prova escrita amb preguntes tipus test, preguntes curtes i de desenvolupament |
15 % de la nota final |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura segueix el sistema
- Avaluació continuada: activitats programades al llarg del curs (fins un 85%) - Prova final de pregunta curta en relació als continguts treballats en les activitats (15%). Important: Cal presentar i aprovar totes les activitats que es determinin com a "obligatòries" i la prova de validació per poder obtenir la nota final. Si no es té aprovada l'avaluació continuada no es pot fer la prova final. Si no es supera la prova final, no es pot superar l'assignatura. |
Bàsica |
Parry Aftab , Internet con los menores riesgos, Darrera edició disponible, Bilbao : Edex, cop.
José Antonio Cordón García, Jesús López Lucas, José Raúl Vaquero Pulido , Manual de búsqueda documental y práctica bibliográfica , Darrera edició disponible , Madrid : Pirámide
C. Monereo (coord.) ; A. Badia ... [et al.] , Internet y competencias básicas : aprender a colaborar, a comunicarse, a participar, a aprender , Darrera edició disponible , Barcelona : Graó
Abella Espar, María Teresa , Conocimiento y localización de las fuentes de información según el ámbito de la consulta , Darrera edició disponible , Editorial UOC, S.L.
Cristina Bojo Canales, et al , Internet Visible e Invisible: búsqueda y selección de recursos de información en ciencias de la salud. , Darrera edició disponible , Madrid: Instituto de Salud Carlos III, 2004
Buxarrais Estrada, M. Rosa ; Tey Teijón, Amèlia , Ética de la información , Darrera edició disponible , Editorial UOC, S.L. 2004
Aragón Reyes, Manuel, Incidencia de internet en los derechos fundamentales , Darrera edició disponible , Banco Santander Central Hispano, S.A. Asesoría
Ortega Díaz, Juan Francisco , Los enlaces en Internet : propiedad intelectual e industrial y responsabilidad de los prestadores , Darrera edició disponible , Editorial Aranzadi, S.A.
Weckert, John ; Adeney, Douglas, : Ética informática y de las ciencias de la información, Darrera edició disponible , Editorial Fragua
|
Web de la Biblioteca Virtual en Salud de España: http://bvs.isciii.es/E/index.php Avís: Hi haurà una bibliografia complementària recomanada a cadascuna de les activitats programades |
Complementària |
Martínez, María Dolores , Cómo redactar referencias y citas bibliográficas en un trabajo de investigación : aplicación práctica del Harvard Style , 1ª edició, Madrid : Anabad, 2007
Sahagún, Felipe , De Gutenberg a Internet : la sociedad internacional de la información , 1ª edició, Fragua, 2004
Blázquez, Niceto , El desafío ético de la información , 1ª edició, Edibesa, 2000
Sanchis Martínez, María Trinidad , Derechos de autor, digitalización e Internet , 1ª edició, Editorial Universitas, S.A., 2004
Ediciones y Publicaciones Autor , Editorial Universitas, S.A., 2004 , 1ª edició, Ediciones y Publicaciones Autor, 1999
Sociedad General de Autores de España ; ed. lit. [, El autor y sus derechos en 150 preguntas, 1ª edición, Ediciones y Publicaciones Autor , 1999
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|