Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
| A10 |
Saber aplicar els coneixements bàsics d'estructura i funció dels organismes pluricel•lulars en l'obtenció de productes biotecnològics |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Conèixer l'estructura i funció dels diversos tipus de biomolècules i macromolècules.
Conèixer les característiques estructurals, la classificació i nomenclatura de les principals biomolècules i les seves principals funcions.
Descriure l'organització dels éssers viu en cèl·lules, organismes, poblacions i ecosistemes, així com la seva diversitat i evolució.
Distingir les característiques generals dels éssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics.
Valorar la importància biològica dels processos de replicació, i expressió gènica.
| | A8 |
Adquirir coneixements bàsics de la biodiversitat dels diferents tipus d'organismes, des de virus a procariotes i eucariotes.
Adquirir uns coneixements bàsics d'ecologia.
| | A10 |
Adquirir coneixements bàsics de la biodiversitat dels diferents tipus d'organismes, des de virus a procariotes i eucariotes.
Conèixer esquemàticament la classificació i principals característiques estructurals dels organismes, des dels microorganismes als pluricel·lulars, i en particular d'animals i plantes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducción |
Biología: la ciencia de la vida. Características de los seres vivos. Niveles de organización. |
Biomoléculas |
Química de la vida. Estructura y función de las biomoléculas y macromoléculas. |
La célula |
Organización celular. La célula procariota. La célula eucariota. Ciclo celular y mitosis en eucariotas. Reproducción sexual y meiosis. |
Genes |
Genes y su replicación. Base cromosómica de la herencia. Estructura y replicación del DNA. Expresión génica. |
Evolución |
Origen de la vida terrestre. Paleobiología. Diversidad de la vida. La clasificación evolutiva de los organismos. |
Virus. Procariotas |
Los virus: estructura y tipos. Los procariotas: bacterias y arqueas. |
Eucariotas |
Protistas y origen de los eucariotas. Hongos: características y tipos. |
Plantas |
Estructuras y funciones. Clasificación. Plantas gimnospermas y angiospermas. |
Animales |
Estructuras y funciones. Clasificación. Animales invertebrados y vertebrados. |
Ecología |
Dinámica de las poblaciones. Comunidades y sus interacciones. Ecosistemas. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
43.5 |
72.5 |
Seminaris |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
21 |
18.9 |
39.9 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació i àmbit d'estudi dels continguts de l'assignatura per part del professorat implicat. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts teòrics de la biologia |
Seminaris |
Discussió de temes d'interès relacionats amb els continguts de la biologia |
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupament dels protocols experimentals bàsics de biologia |
Descripció |
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista personal i correu electrònic, a hores convingudes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Informes dels grups de treball. |
10 % |
Proves mixtes |
|
Avaluació continuada. Tres exàmens parcials al llarg del quadrimestre.
Cada examen val 30% i es farà mitjana a partir de 4.
|
90 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència a les pràctiques de laboratori és obligatòria. En cas de no superar l'avaluació continuada, cal anar a l'examen final. L'examen final també serveix per millorar nota. A la 2ona convocatòria hi haurà un examen final d'avaluació de l'assignatura. |
Bàsica |
|
Alberts B.. Introducción a la biología celular. Médica Panamericana, 2006. Barcelona. Edició 2a
Campbell, N. Biología. Panamericana, 2007. Madrid
Curtis H. Biología. Médica Panamericana, 2008. Barcelona. Edició 7a
Nelson, D. L. Lehninger principios de bioquímica. Barcelona 2005. Edició 4a
Voet, D. Fundamentos de bioquímica : la vida a nivel molecular. Médica Panamericana, 2007. Buenos Aires
Watson, J.D. Biología molecular del gen. Médica Panamericana, 2005. Madrid.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|