Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer i aplicar de forma adequada les bases de la química general i química orgànica a les biociències moleculars |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Conèixer l'estereoquímica dels compostos orgànics i la estereoselectivitat de les reaccions
Conèixer l'estructura i la reactivitat dels grups funcionals més comuns
Ser capaç de relacionar els efectes esteroelectrònics amb l'estructura i la reactivitat de les molècules orgàniques
Conèixer l'estructura , funció i reactivitat dels productes naturals orgànics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Bloc 1. Fonaments de Química Orgànica |
1. Estereoquímica.
2. Reactivitat general dels compostos orgànics.
3. Determinació estructural dels compostos orgànics: Espectroscòpia IR i RMN.
|
Bloc 2. La Química de la Vida. Metabolits Primaris |
4. Carbohidrats.
5. Aminoàcids, pèptids i proteïnes.
6. Nucleòsids, nucleòtids i àcids nuclèics. |
Bloc 3. La Química de la Vida. Metabolits Secundaris |
7. Policètids.
8. Terpenoides.
9. Compostos Fenòlics.
10. Alcaloides.
11. Metabolisme secundari i ecologia. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
34.5 |
42 |
76.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
30 |
50 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi i resolució de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura de forma presencial a l'aula. |
Treballs |
Realització de treballs individuals o en grup relacionats amb algun dels aspectes de l'assignatura. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Discusió oral per part de l'alumne de problemes proposats a l'aula |
20% |
Treballs |
|
Realització d'un treball individual o en equip sobre algun dels aspectes del programa de l'assignatura |
10% |
Proves mixtes |
|
Es realitzaran dues proves al llarg del curs sobre els diferents blocs de l'assignatura. Es requerirà una nota mínima de 4 per a cada prova per ser comptabilitzada a l'avaluació. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Paula Y. Bruice, Química Orgánica, 5ª Ed (2008), Perarson
Paula Y. Bruice, Fundamentos de Química Orgànica, 1ª Ed (2007), Pearson
John McMurry, Química Orgánica, 6ª Ed (2004), Thomson International
Paul M. Dewick, Essentials of Organic Chemistry. For Students of Pharmacy, Medicinal Chemistry and Biological Chemistry, 1ª Ed (2006), John Wiley & Sons
Thomas L. Lemke, Review of Organic Functional Groups. Introduction to Medicinal Organic Chemistry, 4ª Ed (2003), Lippincott Williams & Wilkins
I. David Reingold, Organic Chemistry. An Introduction Emphasizing Biological Connections, Preliminary Ed. (2002), Houghton Mifflin Company
Eduardo Primo Yúfera, Química Organica Básica y Aplicada. De la Molécula a la Industria, 1ª Ed (1996), Editorial Reverté
J. Alberto Marco, Química de los Productos Naturales, 1ª Ed (2006), Síntesis
Paloma Ballesteros García, Rosa M. Claramunt Vallespí, Dionisia Sanz del Castillo, Enrique Teso Vila, Química Orgánica Avanzada, 1ª Ed (2001), UNED
Benjamin G Davis, Antony J. Fairbanks, Carbohydrate Chemistry, 1ª Ed (2002), Oxford University Press
Shawn Doonan, Peptides and Proteins (Tutorial Chemistry Texts), 1ª Ed (2002), The Royal Society of Chemistry
Shawn Doonan, Nucleic Acids (Tutorial Chemistry Texts), 1ª Ed (2004), The Royal Society of Chemistry
James R. Hanson, Natural Products. The Secondary Metabolites (Tutorial Chemistry Texts), 1ª Ed (2003), The Royal Society of Chemistry
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|